Global Consumers Insight Survey

Global Consumer Insights Survey și comportamentul de consum

13.07.2020

Global Consumer Insights Survey reprezintă cel de-al 11-lea sondaj consecutiv PwC realizat în rândul consumatorilor globali. Studiul a evaluat rezultatele a 2 sondaje efectuate atât înainte, cât și după apariția COVID-19. Global Consumer Insights Survey 2020 a evaluat comportamentul consumatorilor și a evidențiat următoarele aspecte principale:

  • preferința pentru cumpărăturile online este în creștere
  • oamenii au devenit mai preocupați de sănătatea fizică și mentală
  • preocuparea pentru sănătate este la fel de mare ca cea pentru locul de muncă
  • consumul este afectat de reducerea veniturilor personale.

Global Consumer Insights Survey. Comportamentul de consum – Aspecte evidențiate

Global Consumer Insights Survey a evidențiat 3 aspecte majore în ceea ce privește tendințele consumatorilor:

  1. adaptarea digitală
  2. preocuparea pentru sănătate
  3. preocuparea pentru sustenabilitate.

Care sunt cele mai importante schimbări de comportament ale consumatorilor în 2020 conform Global Consumer Insights Survey?

Sondaj PwC privind comportamentul de consum. Conform acestui studiu, circa:

  • 45% dintre consumatori la nivel global spun că asistența medicală este unul dintre primele trei motive pentru a trăi într-un oraș
  • 69% sunt mai preocupați de sănătatea mintală și bunăstarea persoanei
  • 43% se așteaptă ca întreprinderile să aibă responsabilitate pentru impactul lor asupra mediului

Cumpărăturile în magazinul fizic, principala alegere

„Pandemia a evidențiat avantajele cumpărăturilor online și a modelat într-un timp scurt comportamentele și obiceiurile de consum. Este de așteptat ca această tendință să accelereze și, implicit, să stimuleze companiile și comercianții să își reinventeze modul în care își desfășoară activitatea. Cel mai probabil ne îndreptăm către o experiență de tip omnichannel care va integra tot mai mult cumpărăturile offline cu cele online mai curând decât se anticipa”, spune Mihai Anița, Partener, Retail & Consumer Leader, PwC România.

Înainte de pandemie, produsele nealimentare erau cumpărate în proporție de:

  • 47% dintre consumatori din magazinele fizice, cu frecvență zilnică sau săptămânală
  • 30 % utilizau telefoanele mobile
  • 28% dintre consumatori utilizau calculatoarele

Post pandemie, cumpărăturile online de produse nealimentare se fac în proporție de 45% de pe telefonul mobil și 41% de pe calculator.

Sondajul PwC a evidențiat o creștere a preocupării pentru sănătate

Astfel, conform Global Consumer Insights Survey, circa

  • 51% dintre consumatorii urbani sunt mai preocupați de sănătatea fizică, mentală și de dietă
  • 49% afirmă că siguranța și 45% că asistența medicală sunt la fel de importante pentru calitatea vieții lor ca locul de muncă.

„Interesul consumatorilor pentru sănătate, bunăstare, dietă se află într-o tendință crescătoare și va influența atât industriile care oferă produse și servicii din aceste categorii, precum și obiceiurile de consum generale pentru că oamenii se vor aștepta ca toți producătorii și furnizorii să fie mult mai atenți la igienă, siguranță, sustenabilitate”, explică Ruxandra Târlescu, Partener Retail & Consumer Tax Leader, PwC România.

Cheltuielile personale, afectate de pandemie

Studiul Global Consumer Insights Survey a scos în evidență faptul că, deși înainte de pandemie încrederea consumatorilor se afla la un nivel înalt, acest aspect s-a modificat esențial după pandemie:

  • 41% au spus că le-au crescut facturile pentru casă (de exemplu, alimente, încălzire, energie electrică)
  • 40% au suportat o scădere a venitului gospodăriei din cauza concedierii / pierderii locului de muncă /reducerii orelor de lucru
  • 18% au înregistrat o scădere a veniturilor și o creștere a facturilor gospodăriilor

Citește și Ministerul de Finanţe, anunţ pentru angajaţii în şomaj tehnic

 

Citiți și despre: