Slide

Stiri: IT&C

Google deschide 6 hub-uri regionale, ca parte a programului Atelierul Digital

06.07.2017

Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: expecting ';' in Entity, line: 9 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878

Programul Atelierul Digital, lansat de Google în aprilie 2016, se extinde prin deschiderea a 6 hub-uri regionale, în universitățile din București, Cluj, Iași, Timișoara, Constanța și Brașov. Acestea vor conecta mediul universitar cu cel de business, oferind studenților pregătire practică în antreprenoriat și digital marketing, precum și consultanță în domeniul online întreprinderilor mici și mijlocii (IMM).

În cadrul platformei digitale și seminariilor desfășurate în universități, ca parte a programului Atelierul Digital lansat de Google, participanții au dobândit cunoștințe practice din diverse domenii: de lansarea unui business online, la crearea unui website de calitate sau dezvoltarea unei strategii online eficiente. Până în prezent peste 60.000 de persoane – studenți, antreprenori și angajați – au folosit programul Atelierul Digital pentru îmbunătățirea competențelor digitale.

Ca o evoluție firească a programului, Google deschide 6 hub-uri regionale permanente, care vor activa în universități din București, Cluj, Iași, Timișoara, Constanța și Brașov. Hub-urile vor avea un dublu rol: pe de o parte vor sprijini start-up-urile prin oferirea unui spațiu de muncă colaborativă pentru studenții – antreprenori și prin sesiuni de pregătire în domeniul business-ului și competențelor digitale, iar pe de altă parte vor constitui un spațiu de întâlnire între studenți și IMM-urile locale.

Un grup de consultanți digitali, care au absolvit cursurile avansate ale Atelierului Digital, va oferi consultanță gratuită IMM-urilor locale în utilizarea instrumentelor digitale, strategie și marketing online.

„Extinderea acoperirii internetului și tehnologiilor digitale a produs o schimbare structurală în mediul de afaceri. Companiile, indiferent de dimensiunea lor, pot avea acces la un public global. Lipsa competențelor în mediul online este însă o provocare nu doar în România, ci și la nivel european. Puține IMM-uri din România exploatează oportunitățile mediului digital: doar 22% dintre ele utilizează instrumente online și 5% vând online. Hub-urile Atelierului Digital își propun să pregătească viitorii antreprenori și IMM-urile în a face față provocărilor economiei digitale”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager of Google Romania.

Platforma digitală Atelierul Digital, lansată de Google anul trecut, va continua să fie disponibilă în mod gratuit la https://learndigital.withgoogle.com/atelieruldigital, la finalul cursului online utilizatorii primind o certificare din partea Google și IAB Europe.