GPeC SUMMIT

GPeC SUMMIT: Numărul celor care fac cumpărături online crește

14.11.2019

GPeC SUMMIT. Mai mult de jumătate dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună. GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce și Digital Marketing al toamnei, alături de partenerii iSense Solutions, a lansat rezultatele studiului anual “Comerțul electronic pe piața din România”.

Cercetarea prezintă evoluția pieței în ultimii trei ani. Aceasta este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzacții este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu.

GPeC SUMMIT. Creșteri de la an la an

De la an la an, numărul celor care fac cumpărături online crește. În 2019, cu 10% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online comparativ cu 2018 și cu 27% mai mult decât în 2017.

Un alt trend pozitiv este reprezentat de plata cu cardul pentru cumpărăturile online.

GPeC SUMMIT. Produse și servicii

Numărul celor care plătesc cu cardul a crescut cu 11% față de 2018. Principalele categorii de produse și servicii achiziționate sau plătite online sunt următoarele:

  • Facturi, servicii și utilități
  • Produse FMCG
  • Produse vestimentare
  • Activități de relaxare și divertisment

GPeC SUMMIT. Numărul magazinelor online vizitate

Ceea ce a rămas constant este numărul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an. În ultimii trei ani, numărul magazinelor vizitate de români a stagnat la nouă.

”În ceea ce privește comportamentul în mediul online, cei mai pasionați cumpărători sunt cei care iubesc shoppingul în general, nu neapărat obiceiul de a cumpăra online”, conform studiului.

Primele trei website-uri din care românii cumpără online sunt:

  • eMag
  • OLX
  • Altex

Cu cât un website este mai puțin cunoscut, cu atât va avea mai degrabă succes doar la o categorie restrânsă de cumpărători, mai exact la cei care cumpără des online.

GPeC SUMMIT. Brandingul și notorietatea magazinului

De asemenea, brandingul și notorietatea magazinului sunt la fel de importante și în online. Jumătate dintre români preferă să cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar dacă prețurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.

Rezultatele complete ale studiului “Comerțul electronic pe piața din România”, lansat de GPeC SUMMIT și iSense Solutions sunt prezentate pe scena evenimentului în fața celor mai pasionați specialiști în eCommerce și digital marketing din România.

Următoarea ediție a evenimentului GPeC SUMMIT are loc pe 25 Mai 2020, în București. Pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitați https://www.gpec.ro/.

Citește și Evenimentul Tranzacțiile M&A 2019 are loc pe 19 noiembrie

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “GPeC SUMMIT: Numărul celor care fac cumpărături online crește

  1. Pingback: Hydropower Balkans Summit 2019 | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Vaccin antigripal tetravalent - Mylan Romania | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.