Producatori

Grafoprint

GRAFOPRINT, inovație și calitate în tipărirea etichetelor autoadezive

01.04.2024

Compania s-a focusat pe investiții în tehnologie de ultimă generație, oferind prețuri și termene de livrare competitive, calitate constantă și o comunicare eficientă. GRAFOPRINT,  companie a cărei activitate se desfășoară în domeniul tipografic, are în momentul de față un portofoliu de peste 300 de clienți care achiziționează constant etichete autoadezive, în condițiile în care compania deservește afaceri care aparțin unui spectru foarte larg de industrii. Aproximativ 60% din producția companiei se adresează industriei alimentare, etichetele fiind aplicate pe produse din carne, lactate, panificație & patiserie, dar și uleiuri vegetale. Din portofoliu fac parte însă și clienți din industria vinurilor și a băuturilor alcoolice, apelor minerale și băuturilor răcoritoare, din industria farmaceutică, cosmetică și industria automotive.

GRAFOPRINT oferă clienților săi și serviciul de tipărire de etichete de securitate. În plus, în ultima perioadă, în portofoliul companiei a fost inclus un produs inovator, și anume eticheta inteligentă NFC. Această etichetă este ideală pentru dezvoltarea unor acțiuni de marketing inovative, datorită faptului că, prin apropierea telefonului mobil de această etichetă, utilizatorul poate să ia contact cu brandul, să descopere informații pe care producătorul dorește să le comunice, iar producătorul poate să primească rapoarte personalizate legate de interesele specifice ale clienților care au interacționat cu platforma.

În portofoliul GRAFOPRINT a fost inclus recent un produs inovator, anume eticheta inteligentă NFC

„La GRAFOPRINT, producem etichete autoadezive pe suport din hârtie mată, lucioasă, termică, metalizată sau pe plastic – polietilenă/polipropilenă/PET/PVC, cu adezivi permanenți, semipermanenți, deep freeze, wash off, removable sau speciali, dedicați aplicațiilor specifice. Înnobilarea etichetelor realizate de GRAFOPRINT se realizează prin aplicarea foliei la cald, la rece, embosare, serigrafie, inserție sau cerneală răzuibilă”, ne-a declarat Dipl. Ing. Radu Dragoș Dimeca, Administrator GRAFOPRINT.

Tehnologia de tipărire utilizată

În perioada de debut a activității, GRAFOPRINT folosea o mașină de tipar offset, dar și o mașină de tipar cu „tipar înalt” (care utiliza litere de plumb). În prezent, grație avansului tehnologic, compania folosește exclusiv tehnologia de tipar flexografic, ceea ce înseamnă că uscarea cernelii se face cu ajutorul razelor UV. Este tehnologia specifică tipăririi etichetelor pe diferiți suporți de tipar precum hârtia și materialele plastice. Mașinile de tipar, precum și utilajele de finisare folosite în activitatea de zi cu zi a GRAFOPRINT înglobează cele mai noi și performante tehnologii.

Tiparul digital industrial vine însă în completarea tehnologiilor tradiționale, fiind o tehnologie care permite furnizarea unor soluții complexe și cu un grad înalt de personalizare solicitat de către clienți.

Mașinile de tipar, precum și utilajele de finisare folosite în activitatea de zi cu zi a GRAFOPRINT înglobează cele mai noi și performante tehnologii

„O altă tehnologie din portofoliul GRAFOPRINT este serigrafia și embosarea, cu ajutorul cărora putem să înnobilăm etichetele, în special pentru industria băuturilor alcoolice, dar și pentru industria farma. În România, industria vinului solicită etichete complex înnobilate, iar GRAFOPRINT este un furnizor important pentru această industrie”, precizează dl. Octavian Ioan Tocaci, Manager General GRAFOPRINT.

GRAFOPRINT pune preț pe livrarea constantă a unor produse de calitate

GRAFOPRINT și-a respectat întotdeauna partenerii de afaceri și a înțeles, încă de la început, faptul că fidelizarea acestora se poate face doar prin livrarea constantă a unor produse și servicii de calitate. Astfel, încă din 2001 compania a făcut demersurile necesare pentru a obține certificarea de Standard de Management al Calității ISO 9001. Organizarea și funcționarea companiei, clădită conform principiilor enunțate de acest standard de calitate, corelată cu aplicarea principiilor standardului ISO 14001 – Management Mediu, Standardul ISO 4500 – Managementul sănătății și securității ocupaționale, precum și FSC – standardul pentru gestionarea forestieră responsabilă, asigură premisele colaborării excelente cu fiecare client din portofoliu.

Dintotdeauna GRAFOPRINT s-a focusat pe investiții în tehnologie de ultimă generație, de la mașinile de tipar până la sistemul informatic prin care se gestionează fiecare aspect al afacerii. În acest fel, compania poate oferi prețuri și termene de livrare competitive, calitate constantă și o comunicare eficientă.

GRAFOPRINT s-a focusat pe investiții în tehnologie de ultimă generație, de la mașinile de tipar până la sistemul informatic prin care se gestionează fiecare aspect al afacerii

„Suntem preocupați de relațiile pe care le avem cu toți factorii implicați în desfășurarea activității noastre, înțelegând faptul că această continuitate a afacerii poate fi realizată prin servicii și produse de calitate care, dublate de cooperarea sinceră cu aceștia, vor genera valoare adăugată și situații win-win”, mai spune dl. Dimeca.

Premii și distincții obținute

Etichetele autoadezive se tipăresc pe utilaje rotative flexo-modulare cu uscare UV cu o lățime maximă de 17 inch, aproximativ 430 mm, ceea ce industria de profil clasifică în categoria de narrow web/ bandă îngustă. Utilajele de tipar folosite de GRAFOPRINT se încadrează în această categorie, unde limita maximă de tipar este de 20 de inch. Peste lățimea suportului de tipar de 20 de inch se încadrează „mid web”, iar peste 40 inch este inclusă categoria de utilaje „wide web”, pe care se tipărește ambalajul flexibil.

GRAFOPRINT a investit de-a lungul timpului în utilaje de tipar, înnobilare și finisare de ultimă generație pentru orice tip de aplicație: etichetele logistice albe, etichete tipărite, etichete premium – înnobilate cu folio, emboss, cerneluri speciale, lacuri haptice, braille (serigrafice) – etichete multistrat, etichete cu date variabile.

Nu este de mirare faptul că activitatea îndelungată a companiei a fost răsplătită cu premii, precum cele oferite de Camera de Comerț Industrie și Agricultură Timișoara, care organizează anual topul firmelor. Anul trecut, compania a ajuns la performanța singulară în județul Timiș de a ocupa timp de 30 de ani consecutiv unul dintre primele trei locuri din acest top.

Activitatea îndelungată a companiei a fost răsplătită cu premii oferite de Camera de Comerț Industrie și Agricultură Timișoara

În plus, compania a obținut premii și de la Consiliul Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Camera de Comerț a României. Astfel, certificările au documentat credibil anumite capacități ale firmei GRAFOPRINT, dovedind, încă o dată, profesionalismul și dedicarea.

„Cea mai importantă certificare obținută de compania noastră a fost certificarea în sistemul de management al calității ISO 9001. Cred că am fost a doua tipografie din România care a obținut această certificare. Implementarea sistemului de management al calității ISSO 9001 ne-a diferențiat major față de concurență și ne-a adus un avantaj competițional semnificativ”, precizează dl. Tocaci.

Sub deviza „Gândește și Acționează Pozitiv!”

În cadrul GRAFOPRINT lucrează în momentul de față aproximativ 70 de persoane, 15% cu o vechime de sub un an în cadrul companiei, 30% între 1 an și 5 ani, iar restul de 55% cu o vechime de peste 5 ani, ceea ce înseamnă că se pune accent pe retenția și punerea în valoare a personalului.

Filozofia GRAFOPRINT este bazată în primul rând pe respectul față de angajați, ceea ce se traduce prin asigurarea unui mediu de lucru competitiv și respectarea unei culturi pozitive a locului de muncă. În plus, compania pune la dispoziția angajaților cursuri de formare și dezvoltare profesională continuă.

„În cei peste 33 de ani de existență, nu am întârziat plata salariilor nici măcar cu o zi, chiar dacă au fost și momente mai dificile uneori. Dar respectul față de angajați ne-a făcut să căutăm soluții întotdeauna pentru a ne achita obligațiile față de oamenii care muncesc în companie, iar ei să simtă că au siguranța locului de muncă. Avem un sistem de bonusări și prime în funcție de rezultate, corelate cu matrici de competență pentru toate departamentele”, menționează dl. Octavian Ioan Tocaci.

Compania folosește un sistem de bonusări și prime bazate pe rezultate, corelate cu matrici de competență pentru toate departamentele

Ultimii ani au fost destul de încărcați în provocări, fie că ne referim la perioada pandemiei sau de războiul din Ucraina. Rezultatul principal al celor două evenimente, având în vedere restricțiile de circulație, a fost perturbarea majoră a lanțurilor de aprovizionare de materii prime, astfel încât, în anul 2022, pe lângă scumpiri la principalele materii prime, considerabile și aproape lunare, cea mai mare problemă a fost reprezentată de lipsa disponibilității materiilor prime. De la termene de livrare a materiilor prime de 2-3 zile, s-a ajuns în 2022 la termene de livrare de 5-6 luni.

Cu toate că a trecut printr-o perioadă complicată, GRAFOPRINT a reușit, cu ajutorul echipei și al clienților, să găsească soluții de fiecare dată. În plus, în ultimii trei ani cifra de afaceri a înregistrat creștere continuă, proporțională cu piața FMCG. Pentru 2024, compania prioritizează o strategie de investiții în tehnologie, care să eficientizeze activitatea, dar și o îmbogățire a portofoliului de produse care să completeze gama actuală.

Obiective și direcții strategice

Pe viitor, GRAFOPRINT vizează o îmbunătățire continuă a procesului de aprovizionare, producție și livrare, prin integrarea de sisteme, module inovative, atât pe echipamentele din dotare, cât și în noile investiții, astfel încât produsele și serviciile livrate să respecte cerințele legate de calitate și așteptările clienților.

Totodată, se urmărește și digitalizarea producției, motiv pentru care a fost integrat un sistem ERP nou în scopul optimizării activității operaționale. Acest demers va permite automatizarea procesului de ofertare/vânzare cu ajutorul unei interfețe digitale pentru cotații online și gestionarea interactivă a datelor comerciale, logistice și de management, prin implementarea aplicației Smart/Power BI – un instrument suport în luarea deciziilor importante, de la eficiența operațională până la noi direcții strategice.

GRAFOPRINT investește în digitalizare și automatizare prin integrarea unui nou sistem ERP

Automatizarea, digitalizarea procesului tehnologic/operațional au condus și la atingerea unor acțiuni de sustenabilitate, care nu înseamnă doar minimizarea amprentei ecologice, ci și posibilitatea de dezvoltare a proceselor operaționale.

„Echipamentele tehnologice și aplicația MIS de ultimă generație au condus la optimizarea fluxului de producție prin urmărirea în timp real a acestuia și luarea unor decizii imediate de îmbunătățire, reducerea timpului de pregătire al mașinilor, viteze de croazieră sporite, calitate superioară a tiparului, mentenanța proactivă, deșeuri reduse etc., evitându-se astfel blocajele operaționale și prevenind stagnările și stocurile în exces. Toate acestea ne-au ajutat să ne adaptăm la piață și să rămânem competitivi în această branșă”, a declarat, în încheiere, Dipl. Ing. Radu Dragoș Dimeca, Administrator GRAFOPRINT.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/unu-tic-20-de-ani-de-activitate-pe-piata-ambalajelor/