Grupul Saint-Gobain, lider mondial pe piața de habitat

01.05.2016

Grupul francez furnizează produse şi soluţii pentru construcţii care contribuie la protecţia mediului înconjurător. Grupul francez Saint-Gobain, unul din primele 100 de grupuri industriale din lume, a aniversat 350 de ani de expertiză pe piața de habitat și construcții în anul 2015.

Prezent în 66 de țări, Saint-Gobain a investit, din 2001, în dezvoltarea unor proiecte durabile, produse, soluții și tehnologii inovatoare pentru fabricile din România. Astfel, în țara noastră desfășoară opt activități – Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips şi Weber – și operează 11 unități de producție, situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava.

„Peste 300 de milioane de euro au fost investiți în România în ultimii 15 ani, ceea ce înseamnă că ariile de expertiză ale companiei au fost dezvoltate foarte mult și s-au creat noi oportunități pentru parteneri și investitori. În primul semestru al anului 2015, în Europa, România a avut cea mai rapidă ascensiune în zona construcțiilor. Mai mult decât atât, în comparație cu alte companii franceze sau grupuri multinaționale, Saint-Gobain s-a remarcat prin investiții în diverse domenii din România”, susține Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain din România.

Produse destinate construcțiilor durabile

Saint-Gobain este lider mondial în domeniul habitatului și dorește să depășească granițele sectorului construcțiilor durabile. De aceea, compania furnizează numai produse de calitate, inovatoare și durabile, care au un impact puternic asupra pieței, precum:

SGG PLANITHERM® 4S Evolution combină controlul solar și proprietățile de izolare termică pentru un mediu confortabil.

Saint-Gobain PAM – Blutop® cu BioZinalium® oferă o soluție durabilă pentru rețelele de distribuție a apei potabile.

Din aceeași categorie fac parte și Weber.plan, furnizat sub formă de pudră uscată pre-amestecată, care asigură o rezistență mai mare datorită fibrelor și care poate fi utilizat și pentru încălzirea prin pardoseală, și Rigips Activ’Air®, produs conceput pentru îmbunătățirea calității aerului din interior.  Acesta din urmă a fost special creat pentru a absorbi şi a neutraliza concentraţia de formaldehide într-un metru cub de aer cu 70% (un compus organic care, în concentraţie ridicată, este dăunător sistemului respirator). Produsul a câștigat titlul de „Cel mai Inovator Produs al Anului 2015”, oferit de către Romanian Green Building Council.

„Mansarda Perfectă” este o soluție promovată de ISOVER pentru izolarea termică și acustică a mansardelor și pentru etanșeitatea la aer și protecția lemnului împotriva umezelii.

Angajator de top, recunoscut la nivel mondial

Compania Saint-Gobain este implicată într-o o serie de proiecte pentru comunitatea locală, împreună cu Habitat for Humanity România, sprijinind o mulțime de familii prin donarea de materiale de construcții. Prin această inițiativă, patru familii cu venituri reduse din Ploiești au primit, anul trecut, locuințe accesibile.

Un alt proiect important este platforma Casa Multi-Comfort, prin intermediul căreia se promovează o gamă de soluții rezidenţiale inovatoare – confort acustic, termic, de calitate a aerului, confort vizual – pornind de la nevoile segmentului rezidențial, reglementările și provocările viitoare din UE.

Compania Saint-Gobain a fost  inclusă în Topul Angajatorilor Globali 2016, grupul francez fiind una dintre cele 8 companii globale care obține această certificare din partea institutului independent Top Employers.

Pentru al treilea an consecutiv, Grupul Saint-Gobain a fost inclus în Topul Angajatorilor Globali 2016 din Europa, anul 2016 fiind totodată primul an în care a câștigat această recunoaştere în America de Nord și Asia-Pacific.

„Saint-Gobain își dorește să fie un angajator de referință, cunoscut și recunoscut pentru oportunitățile impresionante de carieră pe care le oferă. Credem și investim în dezvoltarea competențelor angajaților noștri și suntem întotdeauna interesați de poveștile lor. Aici, la Saint-Gobain, oferim mediul și condițiile necesare pentru ca toți angajații noștri să atingă excelența”, declară Delegatul General Adjunct al Grupului Saint-Gobain din România.

Diversitatea este unul dintre cuvintele cheie ce descriu comunitatea de angajați a Saint-Gobain România, ce numără aproximativ 1.100 de persoane, compania susținând diversitatea în toate activitățile sale, bazate pe valorile grupului: angajamentul profesional, respectul față de ceilalți, integritatea, loialitatea, și solidaritatea.

Tendința ecologică în domeniul construcțiilor

Cele mai importante orașe din lume, chiar și din România, au început să construiască clădiri prietenoase mediului înconjurător. În consecință, compania Saint-Gobain, fiind cunoscută ca una dintre companiile care respectă mediul înconjurator  și unul dintre cei mai mari investitori de tip greenfield pe piața românească, consideră că următorul pas în acest domeniu este construirea de clădiri care nu produc emisii.

În acest fel, constructorii vor putea să-și pună în practică ideile, adaptate mediului înconjurător, abordând aspecte ca reducerea consumului de energie în clădiri și reducerea emisiilor de carbon asociate procesului de producție.

Saint-Gobain își propune ca până în 2025 să reducă în activitățile sale consumul de energie cu până la 15% și emisiile totale de dioxid de carbon cu 20%. Întregul personal al companiei se implică zi de zi pentru a atinge acest obiectiv.   

„Suntem hotărâți să îmbunătățim eficiența energetică în fabrici și în procesele noastre de producție. Emisiile directe de dioxid de carbon reprezintă rezultatul arderii combustibililor fosili și al reacțiilor chimice care apar în procesele de producție. Optimizarea echipamentelor existente, eficientizarea proceselor de ardere, maximizarea procesului de recuperare a căldurii din furnale și utilizarea unui echipament cât mai eficient din punct de vedere energetic au dus la un real progres”, menționează Constantin Hariton.

Planuri pentru un viitor durabil

Anul 2015 a fost anul investițiilor pentru îmbunătățirea capacității de producție a companiei franceze, Saint-Gobain deschizând recent o nouă linie de producție de mortare în Suceava și investind într-o nouă linie de ambalare a produselor pe bază de ipsos la fabrica  Rigips din Turda.

Compania mai deține 3 linii de producție la Călărași: o linie de fabricare a sticlei float – cu o capacitate de aproximativ 750 de tone/zi, o linie de sputerizare magnetronică a sticlei float – care produce sticle speciale cu acoperire și care are o capacitate de aproximativ 10 milioane de metri pătrați/an – și o linie pentru producția sticlei laminate, cu o capacitate de 2 milioane de metri pătrați/an. Această fabrică este unul din principalele centre de producție ale Grupului din Europa.

Ambiția Saint-Gobain de a fi referința în domeniul habitatului durabil este susținută de o serie de avantaje: prezența la nivel mondial, un portofoliu unic de activități în piețe puternice, expertiză tehnologică de neegalat în domeniile sale de activitate, dar și o cultură puternică a inovației.

Planurile de viitor ale companiei se axează pe investițiile în construcții și în materiale prietenoase mediului înconjurător. Astfel, în viitorul apropiat, conducerea a planificat o investiție de 4 milioane de euro în fabrica Saint-Gobain Glass de la Călărași. Această sumă va fi împărțită astfel: 2 milioane de euro vor fi alocați tehnologiilor moderne de protecţie a mediului, iar cealaltă jumătate este destinată creșterii capacității de producție.

„2016 este văzut ca o oportunitate pentru construcții și pentru materialele prietenoase mediului înconjurător. Când vorbim despre construirea de case sau renovări trebuie să avem în vedere un nivel ridicat de încredere în dezvoltarea tehnologiilor pentru proiectele viitoare. Saint-Gobain încearcă mereu să prevină problemele de energie și poluare și să propună soluții complete și inovatoare pentru a se ridica la înălțimea așteptărilor clienților săi”, declară Constantin Hariton.

La nivel mondial, conducerea grupului se bazează pe poziții strategice complementare în ceea ce privește construcțiile și materialele tehnologice, Grupul Saint-Gobain din România înregistrând astfel o cifră de afaceri de aproximativ 172 de milioane de euro la sfârșitul anului 2015.

Aceste atuuri au poziționat Saint-Gobain ca lider mondial, situându-se ca un punct de referință în proiectarea și furnizarea de soluții inovatoare de înaltă performanță pentru îmbunătățirea a habitatului și a vieții de zi cu zi.

 

 

Citiți și despre: