TeraSteel

Grupul TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în primele şase luni din 2018

01.08.2018

Grupul TeraPlast a raportat în primul semestru din acest an o cifră de afaceri consolidată de 338 de milioane lei, dublându-și business-ul față de primul semestrul al anului anterior, când a raportat afaceri de 172 milioane lei.

Principala contribuție la această creștere au avut-o business-urile intrate în 2017 în portofoliul Grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub. Istoric primul semestru reprezintă aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei.

Pe lânfă consolidarea noilor achiziţii, fiecare linie de business şi-a continuat creşterea, rezultat al strategiei urmate de companie, care s-a axat cu preponderență pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței în piețele europene si capacitatea de inovare în dezvoltarea de noi produse.

„Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziții importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest și a activității Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare și vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă și obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri față de anul trecut. Evolutia profitului este in urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care in următoarele 6 luni ne vom concentra pe creșterea eficienței business-urilor și îmbunătățirea marjei, în special pe segmentele de țiglă metalică și sisteme de apă, gaz și canalizare”, a spus Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Steel

Segmentul de panouri sandwich a generat afaceri de 112 mil. lei, în creștere cu 74% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul unei creșteri EBITDA de 58%.

Avansul a fost generat în special de fabrica din Serbia, de unde se comercializează produse în opt țări europene. În plus, unitatea de producție din Bistrița se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium.

Depaco

Începând cu 2018, situațiile financiare ale TeraPlast includ și compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% față de primele șase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperișuri pentru construcții industriale și prin sporirea prezenței în nordul țării.
Wetterbest își continuă, totodată, strategia de majorare a cotei de piață.

Divizia de mase plastice

Divizia de mase plastice a avut venituri de 145 milioane de lei în S1 2018, în creștere cu 35% față de S1 2017. Pe acest segment, TeraPlast este liderul pieței în care activează și, totodată, își îmbunătățește constant prezența în țările învecinate.

Segmentul granule a obținut o performanță remarcabilă: venituri de 32 mil lei, o creștere de 40% față de prima jumătate a anului 2017, în condițiile menținerii marjei EBITDA la 12%.

Pe acest segment, TeraPlast este producătorul numărul 1 în România, respectându-și promisiuneade a dezvolta o gamă largă de granule, conform specificațiilor tehnice ale clienților, oferind producătorilor de cabluri cele mai eficiente soluții. În baza acestor competențe, compania și-a îmbunătățit prezența în țările învecinate.

 

 

Citiți și despre: