Guban – afacere cu “suflet”

01.03.2015

Brandul sinonim cu pasiunea, care a pornit de la visul unui antreprenor român. Guban este un brand cu vechime pe piața de fashion din România și nu numai. Compania exportă acum pantofi în țări precum Polonia, Canada, Italia, Elveția sau Slovenia și încheie parteneriate puternice cu mulți designeri români cu nume cunoscut peste granițele țării. Ceea ce poate nu știu toți cei care au probat sau purtat o pereche de pantofi Guban este faptul că brandul a crescut datorită pasiunii fără limite a unui român, ce nu s-a gândit nicio clipă la profit, ci la a rezolva o problemă care-l măcina la acea vreme.

Povești care rămân în istorie

Guban Blaziu s-a născut în județul Bihor, în anul 1904. Cu o experiență de chimist și lucrând la mai multe fabrici de încălțăminte, scopul lui era ca România să devină cunoscută pentru produsele de calitate pe care le produce. A studiat, timp de zeci de ani, dacă banală cremă de pantofi cauzează degradarea rapidă a încălțămintei. După multe cercetări în domeniu, a realizat o cremă care nu doar că nu influențează negativ durata de viață a pantofilor, ci chiar o prelungește cu până la 100%.

Antreprenorul român a început să participe la din ce în ce mai multe târguri de profil din toate colțurile lumii, de la cele din Viena, la cele din Paris sau Praga, cu scopul de a afla care sunt cele mai noi tendințe și de a le implementa rapid pe piața locală. Există chiar și o legendă, potrivit căreia Guban Blaziu a testat la un târg organizat peste granițe o anumită cremă de pantofi și, murdărindu-se pe mâini, s-a șters cu propria batistă. Povestea spune că organizatorii târgului i-au schimbat batista la final, de frică să nu se întoarcă în România și să afle formula secretă a cremei testată.

Compania Guban a fost lansată în 1935, cu un singur angajat, iar în 1952 antreprenorul decide să doneze societatea statului român, cu singura condiție ca autoritățile să investească puternic în dezvoltare. Trecerea de la crema de pantofi la producerea de încălțăminte a fost una firească, anul 1959 fiind momentul în care pe poarta fabricii din Timișoara a ieșit prima pereche de pantofi marca Guban. După multe modificări ale denumirii și schimbări ale producției, istoria Guban se scrie și astăzi, prin devotamentul angajaților, greutatea unui brand românesc puternic și investiții susținute pentru dezvoltare atât în România, cât și peste granițele țării.

Prezentul construiește viitorul

Încălțămintea marca Guban este o marcă a calității și a rafinamentului, rămasă în istorie ca fiind cei mai comozi pantofi, indiferent de înălțimea tocului. Vedete precum Harry Truman sau Sophia Loren ori personalități ca Regele Mihai de Hohenzollern-Sigmaringen au purtat modele Guban. “Spunem că vindem pantofi cu suflet, pentru că fiecare pereche este realizată cu foarte multă pasiune, iar acest lucru este demonstrat de faptul că trece prin 40 de mâini, până ajunge în picioarele celei pentru care a fost creată. Fiecare angajat își lasă o bucățică de suflet în produsul final. Credem faptul că Guban este un <fashion statement> și ne adresăm unui public avizat, femeilor puternice, cu atitudine, care își aleg încălțămintea pentru a confirma un statut social, stilul propriu, rafinamentul și eleganța și care au curajul să se afirme”, ne-a declarat Marius Ion, administratorul G.P. & Company S.A., compania producătoare Guban.

Guban este așadar și acum în topul pieței producătoare de încălțăminte din România, oferind colecții lansate după cercetări meticuloase ale pieței și tendințelor, lucrate cu atenție de echipe de profesioniști care se dedică zilnic muncii lor.

Colecții noi

Compania nu doar că oferă o gamă variată de produse, dar și lansează colecții noi în fiecare sezon, pentru a rămâne în topul preferințelor doamnelor și domnișoarelor care își doresc încălțăminte de calitate.

Cei peste 50 de ani de experiență se dovedesc, și de data aceasta, decisivi, iar modelele din piele naturală, cu un design inovator, sunt și foarte comode. “Noua colecție primăvară – vară 2015, pe care am lansat-o în premieră la târgul internațional de încălțăminte MICAM de la Milano, anul trecut la finalul lunii august, începutul lunii septembrie, a fost creată special pentru femeia dinamică și sofisticată, combină tradiția calității, a stilului și a comodității, pentru care brandul Guban a fost renumit de-a lungul timpului, cu inovația contemporaneității. Prin intermediul noilor colecții marca Guban dorim să scriem un nou capitol al excelenței produselor realizate în România: pantofi unici care îmbină tehnologia și materiile prime italienești cu designul și tradiția artizanatului românesc”, ne-a explicat Marius Ion. Tocmai de aceea, compania colaborează acum cu designerii români, care realizează colecții speciale pentru brandul Guban.

Noutăți 

Cel mai bine vândut model de pantof este Stiletto, model care nu s-a demodat, indiferent de influențele modei, din anii ‘60 și până în prezent. Criticii de modă spun că Stiletto este o armă puternică a feminității și a seducției, iar Guban a reușit nu doar să ofere doritoarelor o gamă amplă de materiale, cât și un pantof comod, ce poate fi purtat o periodă lungă de timp. “Guban se reinventează cu fiecare nouă colecție lansată. Desigur, păstrăm linia care ne asigură succesul, dar aducem mereu ceva în plus, experimentând cu ajutorul modelelor premium. De exemplu, anul acesta prezentăm noul Stiletto cu toc de 11 centimetri, al cărui calapod a fost foarte bine studiat de tehnicienii noștri, astfel încât să păstreze comoditatea caracteristică modelelor Guban. Modelul va fi urmat în curând și de unul pe toc de 9 centimetri. Colecțiile viitoare vor suprinde printr-o notă unitară din punct de vedere stilistic și cromatic, vizând ca de fiecare dată să ne ridicăm la nivelul așteptărilor clientelor noastre și să surprindem prin creativitate și inovație, păstrând în același timp valorile brandului”, a completat administratorul G.P. & Company S.A., compania producătoare Guban.

Suntem foarte încrezători în dezvoltarea segmentului online în România – Marius Ion, administratorul G.P. & Company S.A.

Franciza Guban

Compania deține un magazin în Timișoara, la fabrica Guban, iar luna mai a anului trecut a marcat lansarea în sistem de franciză cu un nou magazin la Brașov. ”În acest magazin clientele noastre pot găsi toate modelele aferente noilor colecții. Sperăm ca pe viitor să dezvoltăm acest sistem de colaborare, oferindu-le partenerilor noștri tot sprijinul necesar în dezvoltarea business-ului. Totodată, începând cu luna martie, toate produsele Guban vor putea fi achiziționate online, pe www.Guban.ro, dar și pe alte site-uri de profil. Suntem foarte încrezători în dezvoltarea segmentului online în România și încercăm să facilităm cât de mult posibil accesul clientelor noastre la toate modelele pe care le producem”, ne-a declarat Marius Ion, administratorul G.P. & Company S.A., compania producătoare Guban.

 

 

Citiți și despre: