Happy Tour despre vacanţe şi turism corporate

30.09.2013

Happy Tour, cea mai mare agenție de turism din țară, despre nevoia permanentă de reinventare. Happy Tour a luat naștere în anul 1996 ca o simplă afacere de familie. 11 ani mai târziu, compania a fost cumpărată de GED Capital, iar din 2011, Happy Tour Group este partenerul local al FCm Travel Solutions, o rețea dezvoltată la nivel mondial, care este prezentă în nu mai puțin de 75 de țări. Cifra de afaceri pe anul 2012 a grupului Happy Tour a fost de peste 57 de milioane de euro, iar pentru 2013 cifra de afaceri estimată este de 70 de milioane de euro.

“Happy Tour este în acest moment cea mai mare agenție de turism din România, după cifra de afaceri. Este un brand 100% românesc, care a crescut în timp, fiind fondată în anul 1996, care a câștigat încrederea partenerilor săi, fie că vorbim despre turiști, fie că vorbim despre companiile cu care colaborăm în mod direct și a cărui poziție este întărită în prezent prin apartenența sa la fondul de investiții spaniol GED Capital. Ne reinventăm continuu și încercăm mereu să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri cu cele mai bune oferte”, ne-a declarat Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group. Pentru a fi mereu în ton cu schimbările și cerințele clienților și partenerilor, investițiile companiei au fost îndreptate mereu în direcția solicitată de aceștia. În ultimii ani, zona de online a fost principala “țintă” a celor mai mari investiții. “Investițiile majore ale Happy Tour în ultimii doi ani s-au îndreptat spre zona online, website-ul și soft-ul nostru de rezervări, dar și spre dezvoltarea rețelei de agenții asociate în toată țara  și în afara granițelor țării, în Bulgaria și Cipru”, explică CEO–ul Happy Tour Group.

Turismul corporate

Happy Tour oferă acces direct, prin sistemul global de Distribuție, la 800 de linii aeriene din mai mult de 200 de țări, cu destinații în peste 10,000 de aeroporturi din lumea întreagă. Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care cei care au nevoie de corporate travel s-au transformat în clienți fideli ai companiei ori de câte ori este nevoie. “Turismul corporate este una dintre specializările noastre. Am reușit destul de bine, spun eu, să venim în sprijinul companiilor cu care colaborăm, atât în perioada de criză, când acestea au fost mai atente cu bugetul de călătorii, cât și acum, la revenire, când se pot face excese. Le stăm la dispoziție cu o echipă de profesioniști gata să îi ajute în calcularea bugetului de călătorii, în planificarea atentă a plecărilor în interes de serviciu și bineînțeles, în primirea celui mai bun preț”, ne-a declarat Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group.

Într-o perioadă în care companiile IT care dezvoltă soft-uri de video conferințe și alte programe care oferă o comunicare online cât mai facilă, agențiile de turism pot crede că numărul clienților se va micșora în timp. Oficialii Happy Tour sunt însă de părere că plecările din țară în interes de serviciu nu se vor diminuna. “Nu putem nega evoluția tot mai rapidă a tehnologiei și, bineînțeles, faptul că aceste soft-uri facilitează comunicarea cu partenerii de peste granițe. Credem însă că oamenii de afaceri nu vor renunța întru totul la a călători și la discuțiile directe, deoarece conferințele online nu oferă aceleași avantaje. A comunica față în față cu un partener poate fi mult mai benefic sau mai convingator și, de ce să nu recunoaștem, o călătorie de afaceri nu este lipsită nici de aspectul turistic. Oamenii de afaceri combină interesul de serviciu cu noutatea unor diferite destinații, ceea ce, credem noi, va fi în continuare un element atractiv și chiar mobilizant pentru managerii companiilor”, ne-a povestit Javier Garcia.

Pentru cei care călătoresc în interes de serviciu des și vor să afle cum pot reduce costurile sau cum pot eficientiza aceste călătorii, compania a lansat acum câțiva ani ghidul de Corporate Travel. “Ghidul a fost lansat în 2010 și prezintă o vedere de ansamblu a ceea ce înseamnă corporate travel. Este un material educativ, ce pune accent pe reducerea costurilor și pe modalitățile de optimizare a bugetelor, structurat pe informaţii de interes general, dar și detalii specifice, aplicabile în contextul fiecărei industrii”, declară Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group.

Românii nu renunță la călătorii

Deși criza economică încă își mai face simțită prezența în multe domenii, oficialii companiei spun că românii nu renunță la vacanțe și la călătorii peste granițe, ba chiar că cerințele acestora sunt în creștere. “Per total, aș putea să vă confirm apetitul în creștere al românilor pentru călătorii. În general city break-urile sunt opțiuni pentru perioadele de primăvară și toamnă, între sezoane, când turiștii nu au concediu și poate doar una, două zile libere legate de un weekend. Fără îndoială că în sezonul de vară vacanțele-vedetă rămân sejururile de cel puțin șase, șapte nopți, de preferință cu servicii all inclusive. Însă în alegerea vacanței de vară contează foarte mult și tipologia turiștilor. De exemplu, familiile tinere cu copii între 2 – 14 ani aleg vacanțele la mare, cu pachete de servicii all inclusive. Tinerii aleg vacanțe în care elementele esențiale sunt distracția și relaxarea la plajă, în destinații precum Tenerife sau Palma de Mallorca. Turiștii cu vârste cuprinse între 40 și 60 de ani preferă circuitele, vacanțele active ce le oferă ocazia descoperirii unor noi destinații. Un alt tip de vacanță cu solicitări în crestere sunt croazierele, fie că vorbim despre cele pe Marea Mediterană, în Nordul Europei sau peste Ocean”, ne-a explicat Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group. În preferințele românilor se află și vacanțele speciale, exotice, în locuri îndepărtate, chiar dacă bugetul pentru acestea este cu mult mai ridicat decât cel destinat unei vizite a uneia dintre marile capitale europene. “Da, românii simt din ce în ce mai mult gustul vacanțelor exotice. Fie că aleg circuite, croaziere în America de Sud, sejururi pe insule luxuriante din Caraibe sau resorturi din Thailanda, ne bucurăm să constatăm cererea în creștere pe acest segment de vacanțe”, adaugă Javier Garcia del Valle.

Valoarea medie a unei vacanțe pentru anul în curs se situează în creștere față de anul trecut cu 10 procente, ridicându-se la 380 de euro de persoană, iar oficialii companiei spun că anul 2013 păstrează tendințele anilor trecuți în ceea ce privește preferința românilor pentru vacanțele tip sejur, în general cu servicii de all inclusive. Cu toate acestea, s-a observat faptul că cei care preferă vacanțele peste granițe au învățat că rezervările făcute cât mai din timp presupun și costuri mult mai mici, așa că românii s-au îndreptat anul acesta mai mult către Early Booking decât în trecut. “În ceea ce privește comportamentul turistului român, schimbările s-au produs în două direcții. Pe de o parte, românii au înțeles că au numai de câștigat dacă își vor rezerva vacanța de vară din timp, astfel că anul acesta s-a profitat din plin de perioada de Early Booking în care am avut reduceri de până la 40%. Cealaltă direcție se referă la calitatea și frecvența vacanțelor. Spre deosebire de anul 2012, când turiștii români își rezervau chiar și trei, patru vacanțe pe an, pentru 2013 românii au ales mai puține plecări, două, trei pe an, dar în sejururi mai lungi și la un nivel de confort superior”, ne-a declarat Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group.

Early Booking pentru Sărbătorile de Iarnă

Pentru că vacanța de vară s-a terminat de câteva luni bune, iar toamna plecările sunt mai reduse, cele mai multe pachete care se vând în prezent sunt cele pentru Sărbătorile de Iarnă, pachete care au deja solicitări. “Am început deja să avem solicitări pentru perioada Sărbătorilor de Iarnă, Crăciun și Revelion. Pentru moment, turiștii se documentează, își aleg destinațiile și sejururile și se interesează în special de avantajele la Early Booking oferite pentru achiziționarea vacanțelor. Pentru perioada de până în Crăciun, turiștii aleg să își petreacă zilele libere în city break-uri în destinații din Germania și Austria, în special pentru târgurile de Crăciun organizate acolo. Pentru petrecerea de Revelion, avem atât turiști care își doresc sejururi în resorturi de lux, unde să se bucure de câteva zile relaxante și de petrecerea de Anul Nou, cât și turiști care doresc să petreacă noaptea dintre ani la petrecerile pe stradă din marile capitale”, ne-a explicat CEO–ul Happy Tour Group. Happy Tour a lansat în România și programele sociale, o ofertă diferită pentru cei care vor vacanțe, la prețuri cât mai avantajoase. “Programele Sociale oferă turiștilor posibilitatea de a vizita unele din cele mai atractive destinații din lume, la tarife foarte avantajoase. Happy Tour pune la dispoziție sejururi  deosebite de șase, șapte zile în Cipru, Lisabona sau Madeira”, ne-a explicat Javier Garcia del Valle.

Acesta ne-a povestit și despre oferta specială a companiei pentru această perioadă. Șapte zile pe una dintre cele mai frumoase insule: Mauritius. “Oferta include un zbor charter din București în Mauritius și cazarea șapte nopți la hoteluri de cinci stele. Prețul începe de la 2800 euro de persoană, în regim de demi-pensiune, cu cina de Revelion inclusă. O destinație din ce în ce mai populară în rândul românilor este și Dubai, și sunt convins că vom avea mulți turiști care în această iarnă vor alege să petreacă sărbătorile la căldură”, este de părere Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group. La această destinație se adaugă și altele speciale, precum Hong Kong, dar și oferte în această perioadă pentru destinații deja recunoscute ca fiind la mare căutare precum Lisabona sau Roma ori chiar New York.

Citiți și despre: