Henkel a înregistrat anul trecut vânzări de peste 16,3 miliarde euro, nivelul fiind puțin mai mic decât rezultatul din 2012. Totuși, compania a raportat o creștere organică a vânzărilor de 5%, generată atât de valoare (preț), cât și volum, rata de creștere accelerându-se pe parcursul anului. În prima jumătate a anului trecut, avansul a fost de 3,2%, în timp ce în ultimele șase luni din 2013 creșterea a ajuns la 3,8%.
”2013 a fost un an foarte bun pentru compania Henkel. Într-un context provocator și extrem de competitiv, am reușit să ne atingem obiectivele financiare și am făcut progrese importante în implementarea strategiei noastre pentru anul 2016,” a declarat Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel.
Toate diviziile companiei au avut evoluții pozitive pe piețele relevante. Astfe, Laundry & Home Care a raportat o creștere organică de 5,7%, Beauty Care de 3% și Adhesive Technologies de 2,7%.
Profitul operațional ajustat (EBIT) al companiei, după deduceri, a crescut cu 7,8 procente, de la peste 2,3 miliarde euro, la 2,5 miliarde euro, în timp ce profitul operațional a fost de aproape 2,29 miliarde euro, comparativ cu 2,19 miliarde euro în anul precedent.
Kasper Rorsted a explicat că Henkel a avut o creștere profitabilă și o îmbunătățire a cotei de piață pentru toate diviziile.
Toate regiunile au contribuit la creșterea organică a vânzărilor, iar precum și în anii precedenți, piețele emergente au performat extrem de bine.
”Cu toate acestea, în țările din aceste regiuni, efectele cursului de schimb s-au resimțit la nivelul vânzărilor”, a completat CEO Henkel.
Legat de acest an, reprezentantul Henkel a precizat că mediul economic rămâne provocator, așteptându-se în continuare ca efectele cursului de schimb să fie resimțite de companie, mai ales în prima jumătate a acestui an.
”Acestea fiind premisele, noi vom continua să ne simplificăm și să ne îmbunătățim procesele și structurile, pentru a fi mai flexibili și mai eficienți. Suntem orientați către implementarea strategiei companiei pentru a ne putea atinge obiectivele financiare ambițioase pentru anul 2016.”, a adaăugat Kasper Rorsted.
Compania estimează pentru acest an o creștere organică a vânzărilor între 3 și 5%, iar pentru indicatorul EBIT margin ajustat un avans de până la 15,5%.