Retailerul Hornbach a investit, în cei nouă ani de activitate pe piața locală peste 3 milioane de euro pentru pregătirea angajaților. În plus, compania a anunţat că rata de fluctuație a personalului se menține sub 4% anual, mai mică decât cea întâlnită, în medie, în sectorul de retail.
„La Hornbach este esenţială capacitatea angajaților de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, şi de a oferi o consiliere pe măsură. Astfel, toți angajații noi beneficiază atât de traininguri standard, cât şi specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de consilierea specializată oferită de personalul nostru”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
Conform acestuia, retailerul a investit, încă de la intrarea pe piaţa locală, în anul 2007, peste 3 milioane de euro în programe dedicate pregătirii angajaţilor noi şi a celor existenţi. De asemenea, reprezentantul Hornbach a mai afirmat că peste 59% dintre angajați se află în companie de mai mult de 3 ani și jumătate.
La ora actuală, compania are peste 700 de angajați, din care aproximativ 650 în magazine, iar rata medie anuală de fluctuație a personalului se află sub 4%, fiind astfel mult mai mică faţă de cea întâlnită, în medie, în sectorul în care Hornbach activează.
Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice angajat al companiei înainte de a intra, practic, în atribuțiile fișei de post, se numără școlarizările specifice, cum sunt cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obținerea autorizației de conducere a motostivuitorului, precum și orientare în ceea ce privește procesul de furnizare și comercializare a produselor marca Hornbach și referitoare la gestionarea și încasarea mărfii. La acestea se adaugă şcolarizările standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice Hornbach.
Fiecare training este format dintr-o parte teoretică și una practică, cea din urmă vizând exerciții pe tema respectivă, sesiuni de practică în magazin, dar și jocuri de rol finalizate cu un feedback constructiv din partea trainerilor. În plus, la finalul fiecărei săptămâni de școlarizare, are loc o testare prin care se verifică nivelul de cunoștințe acumulat, stabilind astfel punctele cheie care necesită clarificări.
„Chiar dacă, în general, recrutăm o persoană care să dețină un minim de cunoștințe despre departamentul în care urmează să activeze, aceste traininguri au rolul de a specializa angajatul, urmând ca apoi fiecare să obțină o policalificare”, a completat reprezentantul companiei.
De asemenea, acesta a subliniat şi faptul că în cadrul companiei angajații beneficiază și de programe de dezvoltare profesională prin care se urmărește amplificarea abilităților de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorința și potențialul unei promovări, compania oferă și un program de evoluție în carieră.
Totodată, compania Hornbach este recunoscută pentru numeroasele exemple de evoluție profesională a angajaților, nu puțini fiind aceia care au pornit ca șefi de raion și au urcat, treptat, către poziții de directori adjuncți și directori de magazin.
„Hornbach este o companie care oferă în mod egal o şansă tuturor, fie că abia au terminat studiile şi nu au avut ocazia să capete experienţă, fie că se apropie de vârsta pensionării, dar îşi doresc încă să muncească într-un loc care să le ofere satisfacţii profesionale”, a mai spus Directorul General al Hornbach România.
În prezent, 46% din angajaţi sunt femei, iar restul de 54% bărbaţi. În ceea ce priveşte vârsta medie, care se situează la 37 de ani, acesta nu este un criteriu de angajare.
„Principalele criterii în baza cărora invităm candidaţii la un prim interviu sunt reprezentate de motivaţia pentru care ne-au ales și capacitatea de a se orienta către client. Încercăm, astfel, să identificăm din această primă etapă care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviţi”, a declarat Mugurel-Horia Rusu.