Ianuarie 2019

Anul 2019 va fi anul responsabilității corporative, spun mulți dintre cei care se ocupă de imaginea companiilor mari din țară sau de peste graniță. Motivul? Clienții devin din ce în ce mai atenți cu privire la activitățile companiilor pe care le aleg din multitudinea de oferte, iar cel mai bun preț nu mai este de ceva timp factorul decisiv atunci când aleg servicii sau produse. Susținerea comunităților, lansarea de inițiative care ajută la rezolvarea anumitor probleme sau pur și simplu o implicare activă în viața clienților sunt acțiunile care stau la baza unei strategii CSR de succes.

Cele mai recente studii arată că nu mai puțin de 93% dintre cele mai mari companii din lume au deja activități de responsabilitate corporativă implementate și privesc acest lucri ca pe un element strategic în construirea unui brand puternic.

Unul dintre cele mai importante trenduri din acest sector este prioritizarea securității datelor. După ce în ultimii ani multe companii au recunoscut faptul că au fost ținta unor atacuri prin care au pierdut datele personale ale clienților, acum cei care adună date sensibile de la utilizatori au mult mai multă grijă când e vorba despre protecția acestora.

O a doua direcție foarte importantă pentru noul an este atenția cu privire la imaginea și modul în care activează partenerii unei companii. Fie că vorbim despre parteneri pe termen lung, fie că este vorba despre societăți care sunt furnizori pentru o perioadă limitată de timp, vom vedea în 2019 mult mai multă grijă la semnarea parteneriatelor. Motivul? Un potențial pas greșit făcut de un furnizor poate afecta grav imaginea tuturor celor implicați, iar parteneriatele cu societăți ce au aceeași viziune vor aduce întotdeauna creșteri susținute în timp.