Dacă veți întreba orice specialist în marketing despre acel lucru pe care nu îl va putea omite în niciuna dintre campaniile pe care le va pregăti și livra în 2020, toți vor spune un singur lucru: managementul datelor utilizatorilor și, implicit, analiza acestora.
Pe de altă parte, dacă ne uităm la orice industrie activă, realizăm faptul că apar din ce în ce mai multe interconectări cu piețe conexe, așadar orice informație despre consumatori este un real pas pentru a-l transforma într-un client fidel, care ajută la creșterea companiei pentru care lucrezi sau pe care o conduci. Adoptarea tehnologiilor care cresc nivelul de cunoaștere a comportamentului consumatorilor este vitală pentru viitorul unui business, iar parteneriatele de afaceri ajută la o explorare mult mai minuțioasă a modului în care piața se dezvoltă. Toate acestea, desigur, respectând regulile legilor în vigoare.
Ne îndreptăm spre o perioadă în care clienții realizează faptul că datele analizate cu privire la comportamentul și preferințele acestora sunt doar atât: date. Toate informațiile adunate sunt unele ce nu au legătură cu ei ca indivizi, ci cu modalitatea în care piața funcționează și felul în care alegerile sunt realizate atunci când sunt achiziționate produse sau servicii. Ni se deschide așadar o nouă oportunitate de a înțelege lumea în care cu toții trăim. În ciuda faptului că nu sunt puțini cei care vor spune că toate acestea înseamnă că alegerile clienților sunt unele „direcționate” de marii jucători de pe piață, realitatea este însă că utilizatorul este cel care deține acum controlul, cel care dă tonul noilor soluții pe care businessurile vor trebui să le ofere, în timp real, pentru a-și păstra nivelul vânzărilor și, așadar, nivelul profitului.