Iași HR Vibes reunește pentru a treia oară comunitatea locală de HR

18.06.2019

Iași HR Vibes, eveniment organizat de Business Mark, a reunit pentru a treia oară comunitatea locală de HR. Conferința a reunit 12 speakeri cu experiență națională și internațională și 100 de participanți, pentru discuții, networking și o doză de inspirație.

Dintre temele principale ale evenimentului enumerăm work-life balance, compensații și beneficii, managementul performanței, brandul de angajator, recrutare, experiența anagajaților, tehnologie și inteligență artificială, diversitate și incluziune.

Iași HR Vibes – Echilibru organizațional

„Nu există echilibru între muncă și viață. Există, însă, echilibru prin managementul energiei: energie fizică, energie intelectuală, energie emoțională, energie spirituală.  Privind la nivelul companiei, există patru elemente necesare pentru echilibrul organizational: Politici de HR sănătoase, HR Analitics, Beneficii și Managementul Performanței”, a afirmat, în deschiderea evenimentului Bogdan Dumitrescu, Human Resources Manager & Business Coach, Tester Group.

Iași HR Vibes – Compensații și beneficii

Pe de altă parte, Stelian Bogza, Co Founder, Benefitonline, pune accent pe importanța compensațiilor și beneficiilor, aspect remarcat și de companii, ce au alocat un buget cu 150% mai mare în 2018 față de 2017 pentru această parte a programelor de retenție a angajaților:

„Peste 250 de companii au pus anul trecut peste 114 milioane de RON la dispoziție pentru beneficii”, ne spune Stelian Bogza.

La studiu au luat parte companiile ce fac parte din comunitatea Benefit – companii ce folosesc platforma pentru a achiziționa beneficii pentru angajați. Principalele 6 industrii din care provin aceste companii sunt: call center si BPO (28%), servicii (23%), IT&software (23%), producție (15%), retail (6%), și servicii financiare (5%).

Când vine vorba de cele mai dorite beneficii în 2018, topul ne indică: cadouri (Benefit in kind) – 32.5%, cadouri (ocazii speciale) – 18.8%, transport – 17.3%, turism intern (tichete de vacanță) –14.2%, pensii private – 5.6%, sport – 5.3%,  sănătate –  3.7%, telecom & electro IT – 0.9%, cursuri profesionale – 0.8%, alte beneficii – 09.%.

Iași HR Vibes – Well-being 

Starea de bine a angajaților (Well-being) și experiența pozitivă a acestora în relație cu angajatorul lor sunt puncte de plecare în discuția despre productivitate, este de părere Andreea Ilinca, Tax Manager, Deloitte România. Din perspectiva capitalului uman, astfel se stabilesc cele mai bune premise pentru productivitate, indiferent de domeniul de activitate al companiei sau de nivelul de automatizare. De altfel, atât local, cât și la nivel global, una dintre principalele preocupări ale angajatorilor este legată de „experiența angajaților”.

Există riscul ca atenția să fie orientată doar către pachetul salarial si către zona de beneficia, însă, în realitate decizia de a rămâne alături de un angajator este luată considerând pachetul total de recompensare (Total Rewards), de exemplu inclusiv elemente precum flexibilitatea muncii, parcursul profesional oferit, cultura organizației, stilul de management întâlnit.

Iași HR Vibes – Cum a evoluat comunicarea

Problema comunicării și a modului cum aceasta a evoluat de-a lungul anilor este pusă de Mihai Găvan, HCM Global Sales Director, Total Soft:

„Cum comunicăm în ziua de azi? Cum a evoluat comunicarea între oameni? Dacă ne uităm cu sute de ani în urmă, comunicarea se făcea via un pergament trimis cu un sol. Revoluționar în comunicare, așa cum o știm azi, a fost când s-a inventat telegraful. După telegraf a urmat telefonia. După care s-a inventat telefonia mobilă. Apoi s-a mai inventat ceva, «text messaging», ce încet, încet a acaparat modalitatea clasică de comunicare, cea prin voce. La nivel mondial, în fiecare an se schimbă cca. 145 de miliarde de mesaje/zi.”

Pornind de la studiul acestei evoluții, Total Soft și-a propus să se calibreze stilului și așteptărilor angajaților moderni și a creat chatbot-ul Eva:

„Ne-am pus întrebarea- cum ne ajutăm clienții pentru a satisface nevoia angajaților? Astfel, am inventat chatbot-ul Eva. Funcția departamentului HR e diminuată de procesele acestea statice (ex: eliberare adeverinta), ce nu aduc valoare.  Pentru acestea există Eva. Un chatbot de genul acesta nu vine să înlocuiască persoana din HR, ci vine să elibereze timpul ce poate fi folosit pentru procesele cu adevarat importante.”

Anca Păun, Cluster Talent & OE Manager, British American Tobacco pornește de la întrebarea –  există diferență între employer brading și recruitment branding? Conform acesteia, „Recruitment branding zice «salut, am o poziție deschisă», nu se concentrează pe companie, dar employer branding ne arată cultura companiei, cum ne purtăm cu oamenii, cu ce suntem asociați de către angajații noștri, ce beneficii oferim, care e viziunea noastră la nivel de etică, politici, CSR.”

Iași HR Vibes – Despre cultura diversității

„Despre a fi îndrăzneț” – așa se numește ultima prezentare a primei sesiuni, cea susținută de Jessica Hayes, Group Head of Talent, McCann Worldgroup. Jessica susține cauza mesajului puternic pe care un brand trebuie să și-l asume prin adoptarea unei viziuni a diversității, a incluziunii.

„Ce câștigă brandurile prin încurajarea diversității? 37% din clienți au o impresie mai bună despre un brand dacă acesta îmbrățișează diversitatea. Dacă nu avem grupuri diverse în cadrul echipelor, riscăm să luăm decizii greșite.” Nu este ușor să creăm o cultură a diversității, avertizează Jess, însă rezultatele sunt pe măsura eforturilor: „Nu este ușor să construiești o echipă diversă, să îi inviți cu adevărtat pe toți să fie parte din echipă, să faci programe în care toți să se simtă incluși – este foarte dificil. Trebuie să creăm o cultură în care feedback-ul este binevenit. Pentru schimbare culturală, trebuie ca toată lumea să își asume responsabilitatea schimbării, să poarte mesajul mai departe”.

Iași HR Vibes – Tehnologizarea departamentelor de HR

Aurelian Chitez, Sales Director, Romanian Software ridică problema tehnologizării departamentelor de HR:

„În 2017, 57% din organizații își stocau datele în Cloud. 73% din companii și-au propus să își migreze procesele în Cloud în următorii 2 ani. 80% din bugetele de IT se vor distribui către soluții și aplicații în Cloud. De ce nu și HR-ul în Cloud?”

Pentru optimizare, Romanian Software propune automatizarea proceselor cheie de HR: Recrutare și selecție, Administrare de personal, Pontaj, Salarizare și gestionarea/taxarea beneficiilor, Managementul documentelor, Evaluare, Training, Plan de carieră.

Emilia Stroe, Talent, Capability and Culture Manager, KFC, PIZZA HUT, TACO BELL ROMANIA (Sphera Franchise Group) preia discuția și ne împărtășește mai multe despre filosofia de HR a companiei sale:

„Diversitatea la noi este unul dintre punctele ce ne ajută să mergem mai departe, să fim eficienți. Pe lângă acceptare este nevoie de grijă, de un sentiment de apartanență. (…) Mergem pe echipă, pe încredere, pe dezvoltare, acțiune și pe mulțumire. Mizăm pe faptul că o relație are în vedere efort, energie și o emoție investită de ambele părți. (…) Fiind o companie cu un număr foarte mare de tineri, mesajul nostru este că pot veni alături de noi, să construim împreună «Best selves» este una dintre promisiunile pentru angajați, să fie autentici. Nu poți fi altfel decât tu însuți zi de zi.”

Iași HR Vibes – Generația „Millenials”

Alexandru Aldoescu, Head of HR/GA & Procurement (Romania & Bulgaria), Samsung Electronics, și-a pornit prezentarea prin a atrage atenția asupra abordării pe care cei din generația „millennial” o au:

„«Millennials»  trebuie să se distreze! Aceștia sunt foarte educați, ambițioși, creativi, cu aptitudini tehnologice, însă vor să fie ascultați, să avanseze rapid, se plictisesc repede și au mereu nevoie de noi provocări. (…) Extrem de important este că încercăm să aducem inovație în toate structurile de HR – în recrutare, în people development, în politică, în obiectivele de performanță, în procesul de învățare. (…) Noi, în România, suntem foarte interesați de beneficii individuale și suntem orientați spre obiective pe termen scurt. Coreenii sunt foarte interesați de confucianism –  loialitate, armonie, încredere, punctualitate. (…) Încercăm să ajustăm programul de «induction» constant. Avem un «cultural training» o prezentare detaliată a echipelor, training pe sisteme. Dar cea mai importantă parte din «induction» este aceea de a ieși la masă împreună. La bază stă conceptul de «bonding» foarte important pentru cultura coreeană.”

7.000 de angajați din Iași au folosit rețeaua 7 CARD în 2018, ne spune Dan Moraru, Head of Sales & Marketing al companiei:

„Aceștia au realizat, în total, 210.000 de ore de mișcare, adică 8.750 de zile, adică 24 de ani și au ars 105 milioane de calorii.”

Iași HR Vibes – Înțelegerea comportamentului uman

Cristian Dumitrache, Foundation Teacher, Al Ferasa International propune participanților un subiect provocator – ce vedem când privim chipul unei persoane? Ce înțelegem și de ce este important acest lucru pentru specialiștii de HR? Pentru a „citi” fața cuiva, trebuie, în primul rând, să înțelegem că la bază stă știința, iar nu intuiția:

„Există musculatură, osatură, sistem nervos și sistem circulator – toate spun lucruri despre omul respectiv. Iar cele mai multe detalii sunt la nivelul feței.”

De la forma feței sau a ochilor, la sprâncene, musculatura obrajilor sau urechi, toate ascund detalii despre personalitatea noastră și experiența noastră de viață, ne spune Cristian.

De exemplu, „Liniile pe care le avem pe frunte nu sunt riduri. Sunt dovada că gândim, analizăm.”

aprofundare a acestor aspecte ne poate ajuta, ca manageri, să avem o  mai bună înțelegere a comportamentelor oamenilor, să aducem îmbunătățiri la nivelul comunicării organizaționale, să ne susținem mai bine angajații în realizarea planului personal de dezvoltare profesională și de carieră, să facem o analiză eficientă a candidaților în procesul de recrutare, să înțelegem motivațiile și dorințele clienților.

În finalul evenimentului, Michelle Falco, Global Performance Manager, ING ne împărtășește din viziunea ING la nivel de management al performanței:

„Prin abordarea «Step Up» ne propunem să îmbunătățim performanța prin migrarea de la un proces retrospectiv de evaluare la unul de îmbunătățire în timp real.” La baza abordării ING la nivel global stă conceptul de agilitate – „Am fost prima bancă ce a introdus stilul agil de lucru. Avem nevoie de un nou mod de a lucra. Conceptele de bază ale agilității sunt: cross-functional, echipe cu putere (echipe ce se conduc singure), focus pe valoare, iterativ , empiric.”

 

Citiți și despre:

  • HR Vibes Timișoara 2019 are loc pe 28 martieHR Vibes Timișoara 2019 are loc pe 28 martie HR Vibes Timișoara 2019, eveniment organizat de BusinessMark, va avea loc pe 28 martie. Conferința va dezbate ultimele tendințe și previziuni din piața muncii din România. De asemenea, se va discuta și despre […]
  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • HR VIBES Sibiu 2019 are loc pe 23 octombrieHR VIBES Sibiu 2019 are loc pe 23 octombrie HR VIBES Sibiu 2019. Pe data de 23 octombrie 2019, BusinessMark va organiza, în premieră, la Sibiu, evenimentul HR VIBES. Acesta va avea loc în cadrul Hotelului Ramada. Speakerii români și internaționali vor […]
  • 7 din 10 manageri muncesc şi în weekend, cel puţin o dată pe lună7 din 10 manageri muncesc şi în weekend, cel puţin o dată pe lună Românii din clasa de mijloc îşi sacrifică viaţa personală pentru succesul profesional, jumătate dintre manageri petrecându-şi la birou până la 10 ore pe zi, zilnic. Dintre aceştia, 90% spun că-şi iau de lucru […]
  • HR Coffee, eveniment despre oameni și HRHR Coffee, eveniment despre oameni și HR Dynamic HR și Learning Network ne invită la "HR Coffee: Despre Oameni și HR” pe 16 octombrie. Evenimentul este dedicat specialiștilor de HR și își propune să abordeze subiecte dedicate profesioniștilor, […]