IBT SA, mai aproape de clienți prin investiții în digitalizare

01.05.2019

INTERNATIONAL BUSINESS TRANSPORT a amenajat un nou sediu pentru activitatea de expediții în sectorul 2 al capitalei. IBT SA deține o prezență activă, de peste 24 de ani în piața logisticii și transporturilor. În acest interval de timp a dezvoltat proiecte complexe, inovatoare și adaptate nevoilor clienților săi. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde operațiuni de transport în trafic intern și internațional, logistică, distribuție și vămuire, inclusiv prin reprezentare indirectă. În prezent, IBT are o echipă formată din 129 de salariați, o flotă de 42 de vehicule și 12 puncte de lucru, dintre care 5 Hub-uri.

De curând, compania oferă un nou serviciu, reprezentat de sistemul de distribuție națională, la 24 ore, pentru paleți.  Serviciul a fost lansat în luna iulie a anului 2018. „Efectuăm acest serviciu cu flota proprie atât pentru clienții direcți, cât și pentru alte case de expediții cu care colaborăm”, ne-a declarat Dl. Marian Martin, CEO INTERNATIONAL BUSINESS TRANSPORT.

IBT pune la dispoziția clienților un nou serviciu – sistemul de distribuție națională, la 24 de ore, pentru paleți

INTERNATIONAL BUSINESS TRANSPORT, parte a Maman Group, și-a concentrat în ultima perioadă atenția asupra proiectelor de distribuție națională, dezvoltând activitatea în huburile din Brașov, Cluj, Timișoara, Oradea și Bucuresti. În plus, au fost instituite diferite măsuri pentru a eficientiza activitatea desfășurată, în funcție de necesitățile zonale.

Astfel, la Brașov s-a trecut la lucrul în 3 ture. La București compania s-a mutat într-un depozit nou, clasa A, cu 9 porți, orientat pe operațiuni de cross dock. Capacitatea depozitului din București ajunge astfel la 7.000 de europaleți, stocați în rackuri.

Inaugurarea noului sediu, un pas important în evoluția companiei

Recent, INTERNATIONAL BUSINESS TRANSPORT a amenajat un sediu perfect funcțional pentru activitatea de expediții într-o poziție relativ centrală (lângă Mega-Mall), în sectorul 2 al capitalei, poziție care este avantajoasă atât pentru salariați, cât și pentru clienți. Sediul recent inaugurat reprezintă proprietatea IBT și ocupă o suprafață de 510 mp, repartizați pe 3 nivele. „Cu ocazia mutării în noul sediu am reînnoit tehnica de calcul și, bineînțeles, întregul mobilier de birou. Am instalat o legatură Internet extrem de fiabilă, cu rezervă „caldă”, iar camera serverelor poate fi alimentată și de la un generator propriu. Astfel IBT, deja percepută ca o companie digitalizată, este practic conectată permanent cu clienții, sediile din țară, dar și cu partenerii de transport”, a afirmat CEO-ul companiei.

Strategia IBT vizează încheierea de noi parteneriate

Revenind la sistemul de distribuție dezvoltat cu flota proprie, IBT are parteneriate cu alte case de expediție, oferindu-le servicii rapide de colectare/distribuție/consolidare paleți. Nu în ultimul rând, compania a dezvoltat de-a lungul timpului parteneriate privind conectarea rețelei naționale de distribuție/colectare cu rețelele internaționale ale unor parteneri.

Curiozitatea, creativitatea şi disponibilitatea de a adopta idei noi sunt elementele de bază ale abilităţii IBT de a se adapta la modificările frecvente care survin în situaţia dinamică a lumii serviciilor de logistică și transport

Brașovul reprezintă un hub extrem de important pentru IBT, în care se lucrează în 3 ture. Pe viitor, IBT își propune extinderea facilităților de care dispune în Brasov, incluzând capacitatea de depozitare.

Aplicația de Track & Tracing

Pentru a ține pasul cu evoluția tehnologică și pentru a-și deservi cât mai bine clienții și partenerii de afaceri, IBT a dezvoltat o aplicație de track & tracing.

Aplicația este dezvoltată în cadrul companiei și se bazează pe o componentă soft care a fost bine primită atât de șoferi, cât și de personalul operativ al partenerilor de transport, fiind extrem de ușor de utilizat. Datele culese din aplicația instalată pe telefonul șoferilor sunt recepționate în serverul IBT și retransmise imediat către serverul clientului prin mesaje EDIFACT.

Statusurile fiecărui transport pot fi consultate de către client în orice moment, iar documentele de livrare confirmate de destinatar sunt încărcate în sistem în momentul finalizării transportului.

Beneficiarii sistemului de distribuție au acces on-line, în timp real, la statusurile fiecărei comenzi plasate

Tot în zona track & tracing, compania a implementat acest sistem pe un proiect important și pentru camioanele complete (FTL) expediate din România către UE, pentru traficul internațional.

„Cred că în curând serviciile de track & tracing vor deveni obligatorii pentru cine dorește să ruleze un proiect important de transport. IOT nu mai este doar un concept. Tehnologia există și este la îndemâna tuturor, trebuie doar să avem abilitatea și cunoștințele necesare să o folosim”, a menționat Dl. Martin.

Certificările deținute de IBT

Conducerea IBT a decis anul trecut să elaboreze, să implementeze și să îmbunătățească un sistem de management integrat ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 și OHSAS 18001:2008 (auditat de Lloyd’s), actualizat la noile standard, compania fiind conștientă de avantajele aduse de existența acestui sistem de management.

IBT și-a demonstrat de-a lungul timpului capacitatea de a furniza servicii de calitate, care să satisfacă nevoile clienților concomitent cu satisfacerea cerințelor referitoare la protecția mediului și a Securității și Sănătății Ocupaționale.

IBT integrează în mod activ preocupările față de problemele sociale și cele de mediu în operațiunile de afaceri și în interacțiunea cu partenerii săi

IBT își desfășoară activitatea în conformitate cu Codul de Etică al Grupului Maman, bazat pe valori morale universale, aspirația către excelență și menținerea calității servicilor oferite fără compromisuri.

Un mediu de lucru care să stimuleze performanța

IBT are în prezent 129 de salariați. Având în vedere Politica și Obiectivele în domeniul Calității, Mediului și al Sănătății și Securității Ocupaționale, IBT a stabilit modalitățile de evaluare, formare continuă și recompensare a personalului, urmărind asigurarea unui mediu de lucru care să stimuleze performanța și o relație sigură de muncă.

Sistemul de Management al Sănătății și Securității Ocupaționale implementat de către IBT oferă acele măsuri necesare pentru controlul riscurilor în domeniul sănătății și securității muncii și pentru îmbunătățirea performanțelor în acest domeniu.

Grija față de mediul înconjurător

Prin Sistemului Integrat de Management pe care l-a implementat, IBT conștientizează importanța protejării mediului înconjurător, atât pentru noi, cât și pentru generațiile viitoare.

Prin implementarea Standardului ISO 14001, IBT susține protecția mediului și prevenirea poluării printr-un management sistematic de mediu cu privire la zonele și activitățile care au un impact asupra acestuia.

Din Programul de management de mediu pentru 2019 fac parte acțiuni precum achiziția de mașini noi EURO 5/6, optimizarea rutelor de transport, dar și monitorizarea consumului de combustibil și a generării de deșeuri.

Evoluția financiară a companiei în anul 2018

Anul 2018 a fost pentru INTERNATIONAL BUSINESS TRANSPORT un an al investițiior – a fost achiziționată și amenajată clădirea sediului central, a fost inaugurat un nou depozit clasa A, au fost deschise noi hub-uri de distribuție. În plus, au fost achiziționate vehicule, parcul IBT ajungând acum la 42 de vehicule.

În ceea ce privește cifra de afaceri, aceasta a reflectat devotamentul companiei față de cerințele pieței și a cunoscut o evoluție pozitivă, ajungând la 14 milioane de euro.

“În 2019 vom continua dezvoltarea și consolidarea segmentului de distribuție, implementarea aplicațiilor IT în cât mai multe proiecte, susținând în continuare inovarea și dezvoltarea pe actualul portofoliu de servicii”, a declarat, în încheiere, Dl. Marian Martin, CEO IBT.

 

Citiți și despre: