ID LOGISTICS își consolidează poziția pe piața din România

01.08.2020

Compania l-a numit recent pe Paul Niță în funcția de Director General, care a preluat conducerea filialei din România la începutul acestui an. ID LOGISTICS, furnizor internațional de servicii logistice, a fost înființată în anul 2001 în Franța și a intrat pe piața locală din România în anul 2017, prin preluarea serviciilor logistice de dry retail ale Carrefour în depozitul de 65.000 mp din Chiajna. Așadar, în luna octombrie a acestui an, ID LOGISTICS România va aniversa 3 ani de activitate pe piața de logistică din România, ca parte a unei companii cu 21.000 de angajați la nivel mondial și care deservește 320 operațiuni, din 18 țări.

Compania a anunţat numirea recentă a lui Paul Niță în funcția de Director General, care a preluat conducerea filialei din România la începutul acestui an. Promovarea a venit firesc, după ce acesta a obținut rezultate deosebite împreună cu echipa locală, în cei peste doi ani în care a condus operațiunile companiei.

Paul Niță, noul Director General al companiei, este un profesionist experimentat în logistică, care deţine o practică de peste 16 ani în diverse poziții de management. În prezent, el este și vice-președintele Asociației Române de Logistică ARILOG și lector pentru cursuri în domeniu.

Dl. Paul Niță, Director General al ID Logistics

Dl. Paul Niță, Director General al ID Logistics

Pentru a afla mai multe informații despre evoluția companiei, strategia de dezvoltare, rezultatele financiare si planuri de viitor, am stat de vorbă cu noul Director General al ID Logistics Romania, Paul Niță.

Cum au fost primii doi ani de la intrarea pe piața din România a furnizorului de servicii logistice ID LOGISTICS ROMÂNIA? Care au fost cele mai mari provocări ale companiei?

Primii 2 ani în România au fost cu siguranță intenși, plini de evenimente și de provocări, însă nu în ultimul rând foarte frumoși. Am pus laolaltă oameni diferiți, cu experiențe diferite, însă cu valori comune și cu foarte multă energie; în prezent cred că avem cea mai valoroasă echipă de logisticieni din România și continuăm să ne dezvoltăm. Învățăm în fiecare zi să ne ajutăm și să ne susținem clienții/partenerii în fiecare situație. Cele mai mari provocări pe care le-am întâlnit până în prezent au fost cele legate de construirea echipei, extinderile foarte rapide și, recent, criza provocată de noul coronavirus.

Care sunt cele mai importante momente care au marcat parcursul Dvs. profesional în cadrul ID Logistics?

Cronologic, începutul din octombrie 2017 mi-a arătat că echipa are un potențial uriaș pe partea de dezvoltare și adaptare la condiții noi. Ulterior, activitatea de dezvoltare a companiei, concentrată în câteva licitații foarte importante, mi-au dat ocazia să lucrez cu colegii mei la câteva proiecte foarte mari. Le mulțumesc pe această cale pentru implicarea lor și pentru că, în cele din urmă, am reușit să câștigăm contracte foarte valoroase. În 2020 am pornit pe un nou drum, acceptând provocarea de a prelua de la Yann Belgy, fostul Director General, responsabilitatea întregii companii din România; mă onorează și în același timp mă bucură încrederea grupului în echipa locală.

Cum ați primit vestea că veți fi promovat în funcția de Director General? Dar echipa ID LOGISTICS ROMÂNIA?

O astfel de veste importantă nu poate decât să te bucure; promovarea are la bază în primul rând încrederea și apoi aprecierea companiei pentru calitățile și potențialul pe care le ai, alături de echipa cu care lucrezi. Pentru mine, un contract câștigat sau o promovare reprezintă o nouă responsabilitate, o ocazie de a învăța ceva nou și de a ne ridica la nivelul așteptărilor celor care au avut încredere în noi. În ceea ce privește echipa, colegii s-au bucurat pentru mine și m-au asigurat de suportul lor și pe mai departe.

Cum arată o zi din viața unui director general de companie logistică cu peste 800 de angajați?

Cu siguranță putem afirma că, din interior, o astfel de zi arată foarte bine. Ne bucurăm de o comunicare deschisă și proactivă atât cu colegii, cât și cu partenerii noștri. Adoptăm o atitudine mai mult antreprenorială decât corporatistă și ne permitem să discutăm deschis despre multe subiecte. Chiar dacă situațiile zilnice nu sunt mereu cele mai plăcute, ne încurajăm echipa să ia cele mai potrivite decizii pe care suntem convinși că le pot implementa cu succes.

Cum vă motivați oamenii? Există anumite programe de training, de fidelizare?

Pe lângă motivația financiară legată de productivitate și acuratețe, credem că fiecare coleg din ID Logistics merită să fie tratat cu respect și compasiune. Cu toții avem zile bune și zile mai puțin bune, iar atitudinea superiorului direct face diferența între satisfacția sau frustrarea de la muncă. O abordare corectă a companiei aduce numai avantaje; colegii sinceri și corecți se simt în largul lor și într-un fel impun această atitudine și noilor colegi.

Fiind o companie în plină dezvoltare, ce ne puteți spune despre modalitatea în care faceți angajări? Există un profil ideal al candidatului ID Logistics?

ID LOGISTICS a funcționat o lungă perioadă pe bază de recomandări; colegii se recomandă între ei și rotația rămâne la niveluri acceptabile. În cazurile extinderilor, folosim atât companii de recrutare, cât și companii de leasing. Chiar dacă la primul interviu candidații nu obțin punctaje neapărat foarte ridicate, avem răbdare cu ei circa 1-2 săptămâni; considerăm că după ce se acomodează cu mediul de lucru, oamenii se pot concentra pe activitatea lor și în acest fel ating nivelurile de productivitate și calitate necesare.

Cum credeți că va evolua piața de logistică, în noul context sanitar, economic și social?

Momentan semnalele sunt contradictorii: mulți oameni și-au pierdut locurile de muncă, iar preferințele consumatorilor încă sunt în perioada de re-definire. Cred că va exista o contracție a pieței și o parte din oameni se vor reorienta. Logistica va fi afectată în zona de automotive și non-food, însă nu pot spune cu ce procente. Pe partea de food, contracția va fi destul de mică; consumul va rămâne oarecum constant, chiar dacă procentele din HoReCa se vor reduce.

Care sunt principalele direcții vizate de strategia de business a companiei în perioada imediat următoare?

În primii ani, ID LOGISTICS și-a consolidat poziția pe zona de food retail și a intrat în fashion e-commerce. Ca strategie, ne concentrăm în continuare pe e-comm, retail și home appliance. La nivel de grup, avem un know-how valoros pe partea de IT și credem că soluțiile inovatoare de care dispunem pot susține foarte mult automatizările proceselor din logistică. Vedem un trend important pe partea de soluții de mecanizare și investim foarte mult în această zonă.

Vorbiți-ne, vă rugăm, despre rezultatele financiare înregistrate în 2019. Care sunt estimările din acest punct de vedere pentru 2020?

Anul 2019 a fost foarte bun pentru ID Logistics în România; am preluat 2 depozite noi și am susținut un plan de transformare foarte ambițios. Financiar, am terminat puțin peste zero, însă pentru această etapă de dezvoltare este un rezultat foarte bun. Ne uităm la un 2020 cu un start-up foarte important, creșterea suprafeței operate cu circa 40% și cu depășirea nivelului de 1.000 de oameni în depozitele noastre. Astfel, credem că drumul este mai important decât destinația și că fiecare zi trăită este un motiv de bucurie. Acest lucru se reflectă și în modalitatea în care lucrăm zi de zi, în modul cum conducem afacerea și colaborăm cu cei din jurul nostru, colegi sau parteneri.

Nu este astfel surprizător că ID Logistics își continuă extinderea la nivel global în Europa, Asia, Africa și America de Sud, dezvoltându-și în același timp și activitatea din România, activitate ce se desfășoară prin intermediul ID LOGISTICS ROMÂNIA. Compania a numit în funcții importante membri ai echipei care și-au dovedit valoarea în cei aproape 3 ani de existență și care au dovedit calități de leadership, o viziune clară de business și capacitatea de a contribui la dezvoltarea afacerilor companiei.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/id-logistics-planuieste-sa-se-dezvolte-puternic-in-romania/

Citiți și despre:

  • Barta Ati, de  la o afacere de familie la o companie de succesBarta Ati, de la o afacere de familie la o companie de succes Pe parcursul a peste 25 de ani, compania a devenit una dintre cele mai mari societăți din domeniul comerțului din nord vestul României. În 1994, pe o piață comercială românească în plină tranziție, un tânăr […]
  • DEPANERO depășește pragul de două milioane de cliențiDEPANERO depășește pragul de două milioane de clienți Compania a devenit anul trecut service autorizat Apple, înregistrând până în prezent peste 10.000 de intrări în service pentru aceste produse. DEPANERO, cea mai mare companie de service electro-IT din […]
  • Viitorul transportului în orașe: bicicleta electricăViitorul transportului în orașe: bicicleta electrică Într-o țară în care traficul rutier urban nu se mai poate dezvolta, viitorul presupune mersul pe două roți. Statisticile privind numărul mașinilor înmatriculate în România arată că pe străzile din țara […]
  • Inovații care vor schimba complet domeniul logisticInovații care vor schimba complet domeniul logistic Inovații în logistică 2019. Avansul tehnologic va fi cel care va face sectorul logistic mai profitabil și mai sigur. La nivel mondial, sectorul logistic a atins, în 2018, o valoare totală de 4,73 miliarde de […]
  • EU.TRA.LOG.REMI, evoluția unei afaceri de familieEU.TRA.LOG.REMI, evoluția unei afaceri de familie Compania investește în instruirea angajaților pentru a asigura servicii de calitate. Pe o piață dinamică aflată într-o continuă schimbare, așa cum este piața logisticii și transporturilor, competiția este una […]