Logistica

ID Logistics

ID Logistics se bucură anual de o creștere sustenabilă

01.02.2024

Compania se concentrează pe dezvoltare și inovare, menținând, în același timp, nivelul de calitate al serviciilor pentru parteneri. ID Logistics România, companie poziționată între liderii europeni în logistica contractuală, prioritizează în continuare inovația, indiferent de condițiile din piață. În plus, făcând parte dintr-un grup cu renume, ID Logistics beneficiază de expertiză extinsă, dar își aduce și propria contribuție prin intermediul specialiștilor din cadrul companiei. În prezent, focusul este pe automatizarea proceselor repetitive, care nu aduc neapărat o plus-valoare directă, însă prin acest proces de automatizare productivitatea este îmbunătățită semnificativ.

ID Logistics exploatează oportunitățile apărute în piață

În condițiile unei piețe fluctuante, ID Logistics a sesizat câteva oportunități valoroase, concretizate prin stabilirea de noi parteneriate și prin deschiderea a trei depozite noi în acest an. Mai mult, pe parcursul anului 2023, compania a finalizat o serie de investiții și a început să folosească sistemul de sortare automată achiziționat în 2022, după o perioadă lungă de analize interne, workshop-uri și licitații.

„Eforturile în acest sens au fost considerabile, în primul rând pentru că suntem primul furnizor de servicii logistice care utilizează un astfel de sistem de sortare și, mai departe, pentru că procesele implementate au o complexitate foarte ridicată – integrarea informațională a sistemelor de gestiune a fost cu mult mai dificilă decât implementarea de la zero a unui nou sistem”, ne-a declarat dl. Paul Niță, Director General ID Logistics România.

Folosirea AI în simplificarea proceselor

În prezent, compania se găsește în faza de implementare a unei soluții de simplificare a procesului de recepție prin inteligență artificială, care va îmbunătăți productivitatea echipelor și, totodată, va crește calitatea serviciilor oferite.

Compania se găsește în faza de implementare a unei soluții de simplificare a procesului de recepție prin inteligență artificială care va îmbunătăți productivitatea echipelor și totodată va crește calitatea serviciilor oferite

„Simplificarea procesului de recepție folosind inteligența artificială este un proiect dezvoltat în parteneriat cu o companie românească extrem de inovatoare. Mai departe, în cadrul ID Logistics vom implementa în procesul de picking un sistem de mișcare controlată a transpaletei electrice, astfel încât să reducem timpii de transport. Nu în ultimul rând, vom continua integrarea codurilor SSCC în procesele din depozite pentru a salva timp și pentru a crește acuratețea scanărilor paleților/coletelor”, precizează Directorul General.

Urmărind ritmul de dezvoltare al companiei de la lansare și până astăzi, se poate observa faptul că ID Logistics a crescut sustenabil în fiecare an. După 6 ani de activitate în România, s-a ajuns la 225.000 de metri pătrați și 8 depozite operate, ceea ce arată ritmul rapid de creștere și evoluția semnificativă.FABI-CLEAN

Focus pe extindere

În continuare, ID Logistics se concentrează pe dezvoltare și inovare, dar și pe menținerea nivelului de calitate al serviciilor pentru parteneri, atât pentru cei din domeniul de retail, cât și pentru noi parteneri din FMCG, fashion și e-commerce. La nivel de grup se pune accent pe extindere, fie prin achiziția de companii, fie prin dezvoltarea organică, atât în țările existente, precum și pe piețe noi.

Prin parteneriatul cu Toyota Material Handling, ID Logistics lucrează de mai mult timp la optimizarea timpilor de manevrare a echipamentelor prin diverse teste și setări făcute în comun. Reducerea automată a vitezei de rulare la viraje este extrem de importantă pentru securitatea oamenilor și a produselor, însă o viteză setată prea jos va afecta productivitatea echipamentului respectiv, drept urmare alegerea corectă a valorilor parametrilor este esențială.

Pe lângă partenerii din domeniul utilajelor, ID Logistics colaborează și cu companii specializate pe furnizarea accesoriilor tehnice necesare la nivel de operațiuni, dar și cu agenții de muncă temporară, furnizori de consumabile, echipamente de lucru, echipamente IT sau agenții de marketing.

Investiții în digitalizare, oameni și CSR

Pe lângă investițiile în îmbunătățirea proceselor, ID Logistics investește, de asemenea, în oameni, acțiuni de CSR și în digitalizare.

La nivel de securitate a datelor, la nivel de grup sunt stabilite strategii extrem de inovatoare în ceea ce privește securitatea informatică, strategii care sunt aplicabile și în România. Astfel, chiar dacă riscurile legate de securitatea datelor au existat și există în continuare, echipa de IT implementează toate măsurile necesare pentru prevenirea incidentelor de securitate pe parte informatică și de sisteme. În plus, în vederea respectării tuturor reglementărilor în ceea ce privește securitatea, în cadrul companiei a fost numit un nou responsabil securitate la nivel de companie, atât pentru securitate fizică, cât și GDPR.Toyota

ID Logistics urmărește să își îmbunătățească mereu activitatea și serviciile oferite, în condiții de maximă securitate informatică

În ceea ce privește oamenii, compania a continuat să investească în resursa umană, indiferent că angajații provin din România sau de pe teritoriul asiatic. Oamenii sunt prioritatea numărul unu pentru companie, motiv pentru care echipa beneficiază de formare prin cursuri de inducție, de perfecționare (cursuri de Excel, atât pentru începători, cât și pentru avansați, cursuri de stivuitoriști), cursuri de dezvoltare (Lean Six Sigma, 5S, management), coaching, talent management, concursuri de proiecte inovative cu premii substanțiale, certificări, cursuri de limbi străine sau limba română.

Transparența, cea mai bună strategie

În desfășurarea activității, ca și în relația cu oamenii, fie ei parteneri sau angajați, cea mai bună strategie pe care ID Logistics o aplică este transparența.

Începând din 2023, ID Logistics a început să adopte același principiu al transparenței și în ceea ce privește proiectele sale

Începând din 2023, ID Logistics a început să adopte același principiu al transparenței și în ceea ce privește proiectele sale. Astfel, anul trecut, compania a dat startul unei acțiuni de plantare de copaci, împreună cu un ONG, acțiune care s-a bucurat de un real succes. Totodată, au fost create programe de internship în cadrul departamentului de transport, menite să sprijine integrarea proaspeților absolvenți de facultate. Compania s-a implicat și în acțiuni de donare de sânge, campanii de ajutor pentru colegii care aveau nevoie de suport în vederea unor tratamente medicale etc.

Pentru persoanele care doresc să se angajeze în cadrul companiei, procesul este extrem de transparent și pune accent pe oferirea de informații oneste și reale despre activitatea pe care o vor desfășura, precum și detalii despre responsabilități, venituri și posibilități de dezvoltare a carierei. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că rotația personalului în 2023 a fost de sub 10%, doar jumătate fiind voluntară.

În desfășurarea activității, ca și în relația cu oamenii, fie ei parteneri sau angajați, cea mai bună strategie pe care ID Logistics o aplică este transparența

„Cu toate acestea, există și numeroase provocări specifice domeniului de activitate. Aceste provocări sunt legate de sezonalitatea volumelor din depozite, însă având acum mai multe locații la nivel național, le putem gestiona astfel încât să mutăm echipe între depozite atunci când este nevoie”, menționează dl. Paul Niță.

ID Logistics evoluează în linie cu așteptările

„ID Logistics România a avut rezultate foarte bune în 2023, în linie cu așteptările. Contractele începute în 2023 și evoluția celor anterioare au generat o creștere de circa 40% a cifrei de afaceri, depășind astfel 37 de milioane de euro. Păstrăm trendul început în anul 2017, atunci când firma s-a lansat în România, și ne dorim să evoluăm în continuare împreună cu clienții noștri”, a declarat, în încheiere, dl. Paul Niță, Director General ID Logistics România.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/id-logistics-isi-extinde-prezenta-in-18-tari-la-nivel-global/