Slide

Editia IULIE

Idei de afaceri mici pentru 2015

Idei de afaceri mici pentru 2015

01.07.2015

Start-up-ul ești chiar tu: cum pot deveni antreprenor. A deveni antreprenor nu a fost visul multor români până acum câțiva ani, când cei cu inițiativă au început să realizeze faptul că a lucra pentru altcineva nu este îndeajuns și ideea unei afaceri pe care să o lanseze, conducă și să o dezvolte a devenit din ce în ce mai puternică. Din păcate însă, fără o susținere financiară solidă, mulți au fost cei care au renunțat încă de la primii pași la propria afacere, iar cei care au avut curajul să se dezvolte în acest sens s-au lovit de greutăți financiare peste care nu au putut trece.

Unele dintre cele mai semnificative cheltuieli pentru un business sunt cele logistice. Spațiul necesar, mobilierul și alte lucruri asemănătoare fac ca mare parte din venituri să ia drumul facturilor lunare. Toate aceste probleme au devenit însă istorie pentru cei care s-au decis că a avea o afacere de succes nu este nici pe departe sinonimul cu o dezvoltare teritorială a acesteia. Mulți antreprenori au început să-și transforme așadar propria casă în spațiu destinat lucrului.

Care sunt însă domeniile și ideile de afaceri pe care le pot exploata cei care doresc să-și dezvolte un mic start-up în propria casă?

Vânzări online

Dezvoltarea mediului online reprezintă una dintre cele mai mari oportunități pentru antreprenorii ultimilor ani. Toți producătorii și importatorii importanți pe piață și-au dezvoltat un magazin în mediul online. Mai mult decât atât, toți cei care dezvoltă propriile creații le pot acum vinde, fără obligațiile și constrângerile pe care le aduc un magazin offline.

Investiția inițială într-un magazin online este cu mult mai redusă comparativ cu un magazin fizic, iar rezultatele sunt unele care își fac apariția mult mai rapid.

Blogging: articole sau video?

Părerile sincere sunt importante, la fel precum și informațiile corecte furnizate celor interesați. Fie că vă veți lansa un blog în acest sens sau vă veți deschide un canal YouTube dedicat, dacă veți face acest lucru din pasiune și vă veți respecta întotdeauna audiența, lucrurile se vor dezvolta de la sine.

Există multe companii care investesc serios în promovarea online pe bloguri de nișă dedicate, iar vizualizările se transformă, cel puțin în ceea ce privește YouTube, în câștiguri substanțiale. Tot ce trebuie să faceți este să descoperiți ceea ce vă pasionează cu adevărat și să investiți timp în acest lucru.

Ajutor, de la distanță

Principala problemă a oamenilor de afaceri este lipsa de timp, lucru care conduce la blocaje creative și la dificultatea de a descoperi noi idei prin care să-și poată dezvolta propriul business. Atunci de ce nu ar funcționa o afacere bazată pe o soluție care să rezolve tocmai problema timpului?

Dacă sunteți persoane care analizează foarte bine orice, aveți simț practic și care puteți stabili rapid prioritatea lucrurilor într-o companie atunci toate acestea se pot transforma într-un serviciu special, destinat celor care au nevoie de asistență personală.

Nu este neapărat nevoie de prezență fizică pentru a putea deveni asistentul personal al unui manager, întrucât totul se poate rezolva cu o conexiune bună la Internet și un telefon care să fie la dispoziția celui implicat. Ce fel de sarcini puteți prelua? Recrutarea de personal nou, stabilirea ședințelor, puncte de pornire pentru prezentări, relațiile cu anumiți colaboratori externi și nu numai.

Cum cei mai mulți dintre managerii care vor avea nevoie de un astfel de ajutor sunt oricum plecați peste granițe pentru diferite întâlniri importante cu posibili parteneri, această activitate nu necesită nici pe departe a sta la un birou timp de cel puțin opt ore pe zi. Important este doar ca cel care oferă astfel de servicii să reușească să facă în așa fel încât cele 24 de ore ale unei zile să pară mult mai multe în realitate și la finalul zilei să ofere câteva zeci de minute de răgaz managerului care i-a solicitat serviciile.

Cumpărături personalizate

Tot lipsa timpului aduce și problema iminentă a cumpărăturilor de orice fel. Fie că este vorba despre alimente, produse strict necesare în casă sau chiar haine, oamenii de afaceri nu văd în acest lucru o prioritate, dar nici nu pot spune că nu este necesar. Așadar, dacă empatia este sentimentul care vă conduce orice acțiune de zi cu zi, atunci puteți încerca start-up de ”personal shopper”.

Un curs de fashion poate reprezenta, de exemplu, primul pas pentru a deveni un personal shopper pentru cei care au nevoie de sfaturi concrete legate de modul în care își aleg hainele în funcție de evenimente.

Un workshop de gătit se poate transforma în prima acțiune pe care o faceți pentru a transforma un hobby în activitatea pe care se bazează start-up-ul vostru, prin care oferiți servicii de livrare de orice fel de produs la domiciliu. Dacă sunteți așadar pasionați de gătit, de ce nu ați oferi din preparatele realizate de voi și celor care ar plăti pentru experimente culinare inedite?

Cursuri, la distanță

Sunteți specialiști în online sau sunteți cunoscuți ca fiind persoanele care vorbesc deschis indiferent de audiență?

Atunci de ce nu încercați să scrieți cursuri sau cărți speciale pentru cei care vor să afle mai multe și să se dezvolte în direcțiile în care ați deveni specialiști? Cursurile pot fi sub forma unor exerciții sau ale unor eBook-uri ce pot fi achiziționate online, iar dacă cineva își dorește ceva în plus, puteți susține consiliere și ore de mentorship tot online, prin intermediul conferințelor video.

Servicii

Marketing, traduceri, consultanță pe diferite domenii, design, programare, toate acestea sunt doar câteva dintre serviciile pe care le puteți oferi unei companii care are nevoie de aceste lucruri și caută soluții pentru a le externaliza.

La început pașii pentru a găsi clienți deschiși nu vor fi deloc ușor de făcut, dar în timp lucrurile se vor stabiliza și veți reuși cu puțin noroc să subcontractați sarcinile și să vă formați chiar voi o rețea de persoane dispuse să ofere servicii contra plată.

Momentele importante din an

Nu puține sunt momentele și sărbătorile importante din fiecare an. Fie că este vorba despre o sărbătoare religioasă, fie că este o perioadă importantă din an, precum vara care e destinată vacanțelor, dacă vă veți axa pe servicii și produse nișate, acestea vor avea o cerere ridicată în momentele cheie.

Tot ce trebuie să faceți este să descoperiți care sunt nevoile importante ale oamenilor în aceste perioade și să le oferiți la un preț corect. Ideile de cadouri sunt căutate în perioada Sărbătorilor de Iarnă de exemplu, așa cum planurile pentru vacanțe exotice sunt potrivite pe timp de vară, iar toamna ieșirile scurte, de weekend, destinate relaxării sunt potrivite.

Cu prețul sănătății

În multele ore petrecute la birou, de cele mai multe ori acestea traducându-se însă prin ședințe lungi, întâlniri și planificări, angajații și managerii uită de foarte multe ori că un corp sănătos este alimentat corect, la momentele oportune.

Din ce în ce mai multe afaceri se bazează pe dorința oamenilor de a se hrăni sănătos. O idee ce poate fi exploatată și apoi aplicată în marile corporații din România este livrarea de sucuri din fructe proaspete de sezon sau chiar fructe, la anumite ore stabilite.

Mai mult decât atât, afacerea se poate dezvolta în timp, asigurând nu doar o gustare sănătoasă și hrănitoare, ci și meniuri pentru o masă completă, atent calculate din punct de vedere nutrițional și caloric. Cum fiecare persoană are propriul ritm de viață, clienții ar putea alege dintre anumite tipuri de meniuri, în funcție de nevoile și așteptările lor pe termen lung.

Din hobby, în afacere

Sunt două modalități prin care o idee se transformă într-o afacere profitabilă. Prima se referă la a găsi o soluție simplă și la îndemână pentru o problemă care deranjează foarte multe persoane. A doua se traduce prin descoperirea pasiunii personale. Atunci când faci ceva în care crezi, în care ai investit mare parte din viața ta, nu pentru că este necesar, ci pentru că așa simți că trebuie să fie, atunci cu siguranță în timp lucrurile se pot transforma în venituri stabile.

Fie că este vorba despre gătit, cusut, realizarea de fotografii, cursuri speciale de time management sau de dezvoltare personală ori vorbit în public, sporturi extreme, desen sau încurajarea oamenilor, toate acestea pot fi baza unui business. Pasiunea este cuvântul cheie în orice activitate și tot pasiunea este baza consecvenței, cheia unei activități de succes.