Slide

Telecomunicatii

I'm REady Community

I’M READY COMMUNITY susține dezvoltarea managerilor

01.09.2023

În funcție de nevoile liderilor, compania creează experiențe de învățare profunde, fie că vorbim despre sesiuni de coaching, mentoring individual sau workshop-uri. Abordarea managementului în România trece, în momentul de față, printr-un proces de tranziție, de la un stil de management preponderent autocratic către unul democratic, colaborativ. În ceea ce privește dezvoltarea profesională a managerilor, deși accentul a fost pus mult timp și încă se pune pe cei din echipa executivă, în ultimul timp au apărut mai multe resurse de dezvoltare și pentru managerii aflați în primii ani de activitate. Astfel, un studiu realizat anul trecut a evidențiat o serie de nevoi ale celor aflați la început de drum, cum ar fi necesitatea dezvoltării continue, managementul echipei în condiții de incertitudine/schimbare, identificarea unui stil de leadership potrivit, sprijin în tranziția din rolul de individual contributor, de expert, la cel de manager.

Abordarea managementului în România trece în prezent printr-un proces de tranziție de la un stil de management autoritar, dictatorial chiar, către unul democratic, colaborativ

Totodată, apare nevoia de a accesa resurse noi și de primi sprijin suplimentar pentru a crește nivelul de motivație al echipelor, necesitatea accesării unor instrumente care să ușureze munca managerilor și să ducă la creșterea eficienței, precum și nevoia de training-uri față în față și sesiuni de coaching.

„Modalitatea în care I’M READY COMMUNITY adresează aceste nevoi este prin oferirea de programe de leadership development, pentru o perioadă de 3 și 6 luni, companiilor care sunt dispuse să investească în dezvoltarea managerilor lor. Aceste programe conțin un mix de instrumente și experiențe de învățare axate pe învățarea experiențială, coaching, grupuri de învățare pentru încurajarea colaborării și misiuni ale liderilor aplicate la provocările reale din cadrul companiei”, ne-a declarat dna. Ioana Mărcușanu, unul din fondatorii I’M READY COMMUNITY.

Experiențe de învățare profunde

În funcție de nevoile liderilor, compania creează experiențe de învățare profunde, fie că vorbim despre sesiuni de coaching sau mentoring individual sau despre workshop-uri. Un alt mod important prin care I’M READY COMMUNITY susține dezvoltarea managerilor este prin intermediul comunității de management, în cadrul căreia sunt puse la dispoziție resurse gratuite. Tot în cadrul acestei comunități, liderii sunt încurajați să împărtășească situațiile sau provocările cu care se confruntă, tocmai pentru a putea obține sprijin, nu doar de la cele două fondatoare ale companiei care au o experiență extensivă în domeniu, ci și de la comunitate.

Experiența celor două fondatoare I’M READY COMMUNITY este una extrem de interesantă, întrucât dna. Cristina-Mina Dalea a îndeplinit timp de 15 ani diverse roluri de leadership în mai multe domenii, până la apariția ideii de creare a primei comunități de management din România.

Liderii sunt încurajați să împărtășească situațiile sau provocările cu care se confruntă, tocmai pentru a putea obține sprijin și de la comunitate

„Începusem deja să fac coaching, urmând ceea ce mă pasionase foarte mult ca și lider, și anume susținerea dezvoltării managerilor. Însă îmi lipsea partea de comunitate. De a face parte dintr-o echipă. Și, cumva, combinând ambele dorințe, mi-am dat seama că îmi doresc să sprijin managerii în dezvoltarea lor și că nu îmi doresc să fac acest lucru singură. Și atunci m-am gândit la Ioana Marcușanu, coach certificat al Federației Internaționale de Coaching, cu care mă reconectasem de puțin timp, după 13 ani”, afirmă Cristina-Mina Dalea.

O comunitate de management adresată celor care au roluri în people management

Această comunitate se adresează tuturor celor care sunt în roluri de people management, adică au în responsabilitate oameni, indiferent de cât timp și de denumirea formală a postului. Prin urmare, misiunea de suflet a companiei este aceea de a sprijini managerii care sunt în primii ani de management, în primul rând printr-o înțelegere corectă a nevoilor clienților. Este vorba mai exact despre a-l întâlni pe client acolo unde este el sau, cum s-ar spune în engleză „Meet the customer where he is, not where you are.”

Comunitatea propriu-zisă a fost creată pe Facebook, întrucât este rețeaua de socializare cea mai „friendly” în ceea ce privește opțiunile de comunicare. Pentru a deveni parte din comunitate, cei interesați sunt selectați pe baza unui set de întrebări, iar membrii comunității au acces la resurse (cărți, instrumente de autocunoaștere, articole pe subiecte de leadership sau articole relevante pe probleme de leadership), la sprijin direct din partea fondatoarelor, dar și a celorlalți membrii din comunitate. Un e-book despre motivarea echipei este disponibil de asemenea gratuit și poate fi accesat la adresa https://subscribepage.io/ghiduldemotivare.

Pentru a deveni parte din comunitate, cei interesați sunt selectați pe baza unui set de întrebări, iar membrii comunității au acces la resurse și la sprijin direct din partea fondatoarelor, dar și a celorlalți membrii din comunitate

Sesiuni gratuite de coaching

În plus, periodic, I’M READY COMMUNITY oferă un număr de sesiuni gratuite de coaching individual membrilor comunității care își doresc să vadă cum e coaching-ul și să vadă practic cum îi poate ajuta pe ei direct sau ce pot prelua în relație cu echipele lor.

„În strategia companiei, a contat foarte mult experiența de leadership a Ioanei, cea de coaching, dar și abordarea ei umană, empatică, caldă, apropiată, la pachet cu un mod pragmatic și orientat spre acțiune. Ioana are și o formație în NLP, fiind Master NLP. În acest fel, aportul fiecăreia dintre noi la comunitate se traduce prin experiență practică în leadership, abilități de coaching și facilitare. Apoi, sunt abilitățile cu care ne completăm în gestionarea comunității, pe care simțim că o creștem pe măsură ce și noi creștem în rolurile noastre, punând accent pe conceptul de inteligență managerială”, precizează fondatoarea companiei, dna. Cristina-Mina Dalea.

Conceptul de „inteligență managerială”

Inteligența managerială este acea resursă interioară care se dezvoltă în timpul îndeplinirii rolului de manager, prin dezvoltarea a trei relații importante:

  • Relația cu sine – procesul de autocunoaștere este esențial în dezvoltarea versiunii de lider la care aspiră fiecare dintre noi;
  • Relația cu echipa – cu accent pe managementul relațiilor pe care liderii le au cu echipele pe care le coordonează;
  • Relația cu business-ul – înțelegerea imaginii de ansamblu, alinierea și adaptarea cu calm la schimbările constante din mediul de business și dezvoltarea gândirii strategice.

Așadar, dezvoltarea inteligenței manageriale duce la o dezvoltare unitară, holistică a managerilor. Fiind mai aliniați cu cine sunt ca oameni și ca lideri, cu responsabilitate și grijă față de oamenii lor și înțelegând rolul lor în ecosistemul companiei, managerii vor reuși să recruteze și să aibă angajați mai motivați, care să performeze în concordanță cu obiectivele companiei. Prin urmare, liderul este cel care dă tonul.

Dezvoltarea inteligenței manageriale duce la o dezvoltare unitară, holistică a managerilor

„Dacă modul în care liderul dă tonul va fi unul nesănătos pentru el și angajați, acest lucru se va reflecta în rezultate. Pe scurt, un lider care are grijă de sine, de cei din echipa și este în relații bune cu cei cu care lucrează la toate nivelurile, va performa corespunzător. Apoi, trebuie să facem referire și la abordarea integrativă și multimodală”, este de părere reprezentanta I’M READY COMMUNITY.

Abordarea integrativă și multimodală

Abordarea integrativă și multimodală se referă la combinarea modalităților diferite de învățare ce stimulează participanții vizual, auditiv și kinestezic, la nivel cognitiv și emoțional, dar și la combinarea diferitelor concepte din psihologie, neuroștiință, programare neuro-lingvistică și coaching. Diversitatea modalităților de învățare și a instrumentelor folosite îi ajută pe clienți să aprofundeze experiența de învățare, să o trăiască din cadrul workshop-ului, pentru a o putea aplica apoi mai ușor și în viața de zi cu zi cu membrii echipei.

La acestea se adaugă workshop-urile față în față sau online pe care compania le organizează atât în cadrul companiilor, cât și cele open la care se pot înscrie persoanele interesate. Cele open sunt cu număr limitat, fiind organizate doar de 2-3 ori pe an.

Diversitatea modalităților de învățare și a instrumentelor folosite în cadrul I’M READY COMMUNITY îi ajută pe clienți să aprofundeze experiența de învățare și să o trăiască din cadrul workshop-ului

Următorul workshop se numește „The Leadership Mindset” (https://www.imready.ro/product-page/motivarea-echipei-de-la-inten%C8%9Bie-la-rezultate) și va avea loc joi, 28 septembrie în format online, focusul fiind pe tipologiile motivaționale și instrumentele pe care le putem pune în practică pentru a ne motiva echipa mai bine și a obține rezultatele pe care ni le propunem.

„De multe ori, ne dorim să îi ajutăm pe clienți să evolueze mai repede, să își rezolve provocările, să găsească soluții. Însă a fost nevoie să acceptăm că acest lucru depinde de ei și de cât de pregătiți sunt să facă ceea ce ține de ei, să pună în aplicare ceea ce descoperă, să îndeplinească acele acțiuni care îi vor duce la următorul nivel de dezvoltare. Credem mult în introspecție, învățarea experiențială și joc, acestea fiind predominante în workshop-urile și programele noastre. Să știi nu este suficient. Să faci, să pui în practică ceea ce știi și apoi să vezi cum te simți, este ceea ce ne ajută să creștem!”, mai spune Cristina-Mina Dalea.

Feedbackul primit din partea participanților

Până acum, feedbackul primit din partea comunității este în primul rând la nivel de spațiu de învățare, de împărtășire a unor teme importante cu alți manageri, de educație continuă și de dezvoltare treptată. I’M READY COMMUNITY își dorește ca acest impact să crească prin implicarea unui număr tot mai mare de manageri din România, pentru a putea crește impactul pozitiv în companii, care să ducă nu doar la angajați mai motivați și performanți, ci și la oameni mai fericiți și mai mulțumiți de experiența pe care o trăiesc zi de zi la locul de muncă.

Și, întrucât ne petrecem o parte semnificativă din viața noastră la job, misiunea I’M READY COMMUNITY rămâne aceea de a contribui la modul în care această experiență la job devine una capabilă să aducă mai multă împlinire oamenilor, mai aproape de ideea de comunitate și familie, și în care se promovează în mod real echilibrul și starea de bine, încurajându-se, în același timp, dezvoltarea personală și profesională.

Misiunea I’M READY COMMUNITY este de a contribui la modul în care experiența la job devine una capabilă să aducă mai multă împlinire oamenilor

„Feedback-ul primit până acum ne onorează și ne responsabilizează. Suntem foarte recunoscătoare pentru toți liderii cu care am lucrat până acum, pentru deschiderea cu care au participat la experiențele de învățare propuse de noi și perseverența cu care au participat la sesiunile de coaching și mentoring, asumându-și partea lor de responsabilitate”, afirmă Ioana Mărcușanu.

Planurile pentru următorii ani

Pentru următorii ani, I’M READY COMMUNITY preferă o abordare etapizată, rămânând în contact cu valorile sale inițiale: autenticitate, empatie, curaj și comunitate, dar cu deschiderea către oportunități noi de dezvoltare.

„Ne dorim să creștem comunitatea pentru a ajunge la cât mai mulți lideri din România și a-i susține în dezvoltarea lor și astfel, atingând o masă critică care, precum un bulgăre de zăpadă, va răspândi mai departe acest mod sănătos de a face leadership. Evoluția companiei o văd către dezvoltarea ei ca o platformă de susținere pentru lideri, în care alături de noi să fie mai mulți coachi, mentori, facilitatori, care împărtășesc valorile pe care noi le căutăm și care au ceva de dat mai departe, nu doar la nivel de business, ci și la nivel de misiune personală”, a concluzionat dna Cristina-Mina Dalea, Fondator I’M READY COMMUNITY.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/transformarea-digitala-pentru-companii/