Cea mai mare parte a IMM-urilor europene (9 din 10) estimează o creştere a afacerilor în 2016, în condiţiile în care plănuiesc extinderea activităţilor de export în industrii precum: auto, îngrijire a sănătății, high-tech, industrii și retail, potrivit unui sondaj realizat de UPS.
În acest context, companiile mici și mijlocii se bazează pe accelerarea activității de export pe parcursul anului viitor, încrederea IMM-urilor cu privire la activitatea lor de export cunoscând o îmbunătăţire.
În plus, firmele asociază activitatea de export cu o creștere mai mare a veniturilor totale, existând, de asemenea, o tendință accelerată de adopție a comerțului online în rândul IMM-urilor din Europa.
„IMM-urile din Europa înregistrează un avans al exporturilor și intră în piețe noi, beneficiind astfel de oportunități de creștere a afacerilor. Notabil este faptul că adesea cererea din partea clienților îi determină să înceapă activitatea de export. Bariere impuse sau reale stau în calea extinderii companiilor în această zonă, până ce clienții îi contactează direct pentru a plasa comenzi. Într-o perioadă în plină expansiune a comerțului electronic, IMM-urile europene beneficiază de multe oportunități generate de activitatea de export”, a afirmat Cindy Miller, Președinte, UPS Europa.
La nivel european, Germania este țara cu cel mai mare număr de IMM-uri cu activitate de export, potrivit „European SME Exporting Insights Study 2015”, cu peste 120.000 de companii incluse. De asemenea, Franța, Italia și Marea Britanie sunt, de asemenea, mari exportatori.
Pentru fiecare stat în parte există preferințe clare pentru anumite destinații de export, cu toate că acestea se extind treptat.
Cea mai mare piață non-europeană pentru export, după Statele Unite, este Asia, urmată de Africa și Orientul Mijlociu. China rămâne o destinație nesemnificativă de export, doar 11% dintre companii exportă în această ţară.
„IMM-urile din Europa cu activitate de export se maturizează rapid. Acum, companiile sunt preocupate mai ales de probleme mai practice, precum siguranța transporturilor, așteptând sprijin din partea partenerilor logistici pentru a ajunge la cât mai multe piețele internaționale”, a spus Cindy Miller.
Studiul mai arată că majoritatea firmelor au început activitatea de export la cererea clienților – reprezentanții companiilor din Belgia, Franța, Germania și Marea Britanie spunând că acesta a fost principalul driver. Astfel, se remarcă o creştere a importanţei exporturilor în rândul companiilor europene mici și mijlocii, cât și la nivelul întregii piețe.