Impetum Group

Impetum Group a evaluat încrederea managerilor români în economia românească

14.07.2020

Impetum Group reprezintă grupul românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business, în oricare etapă din viața unei companii românești. Pentru a evalua încrederea managerilor români în economie, Impetum Group a realizat un studiu național, primul de acest gen. Studiul face parte din proiectul Confidex. La studiu au participat 503 companii, cu domenii diverse de activitate, provenind din toate regiunile țării. 150 dintre companii au avut o cifră de afaceri mai mare de 5 milioane de euro.

Studiul realizat de Impetum Group reprezintă o premieră națională, care a evaluat exclusiv percepția C-level managerilor din companiile provenite dintre cele mai importante șase sectoare contributoare la PIB. Studiul a evaluat percepția, dar și încrederea managerilor în economia românească în vremuri de criză.

Rezultatele studiului au fost comprimate într-un index. Acest index alocă un scor unic nivelului percepției din mediul de afaceri. În prezent, indicele CONFIDEX se situează la 41 de puncte, din totalul de 100.

„Noile informații din studiu disting între patru profiluri de manageri români și oferă o radiografie completă pe fiecare sector contributor la PIB, care cuprinde punctele nevralgice și acțiunile strategice luate în calcul de executivi pentru a le atenua. Credem cu tărie că acești pași pe care îi facem în cadrul Confidex ne vor ajuta să înțelegem mai bine această criză și să găsim soluții pentru a așeza economia românească pe baze mai solide”, a declarat Andrei Cionca, CEO Impetum Group.

Studiu Impetum Group. Patru tipologii de manageri

Studiul a evidențiat existența a patru profiluri principale de manageri. Aceștia sunt, în proporție de

  • 26% profund afectați
  • 20% neafectați
  • 27% optimiști
  • 27% idealiști

Din categoria companiilor cu manageri profund afectați fac parte companiile care au suferit cel mai mult în urma pandemiei. În prezent, acest tip de manageri manifestă cel mai scăzut nivel de încredere în instituții. Pentru a putea face față acestei perioade dificile, marea majoritate a managerilor din această categorie vor apela la scăderea costurilor.

27% dintre managerii incluși în studiu sunt optimiști. Această categorie de manageri au perceput pandemia ca pe o criză economică majoră. Cu toate acestea, recenta criză generată de COVID nu a avut un impact foarte mare asupra companiilor lor. Această categorie de manageri este una echilibrată în ceea ce privește planurile de viitor:

  • 54% dintre managerii care fac parte din această categorie sunt orientați către creșterea productivității
  • 40% către reducerea costurilor

Care sunt sectoarele de activitate în care se observă o îngrijorare crescută conform Impetum Group?

O îngrijorare ușor mai crescută poate fi observată în domeniul agriculturii, în transport-depozitare- logistică și în categoria serviciilor. S-ar părea că managerii companiilor mici sunt cei mai îngrijorați cu privire la modul în care evoluează economia națională.

„Agricultura este printre sectoarele cele mai rezistente în fața pandemiei: 87% dintre companiile de profil și-au păstrat intact volumul de activitate în perioada pandemiei. Aici impactul mai mare este al secetei, de pe urma căreia sectorul agricol va suferi întregul an. Așadar nu e uimitor că aproape 50% dintre managerii din agricultură se declară îngrijorați. Totuși, aceștia nu se lasă descurajați și rămân cei care ar apăsa cel mai tare pedala în perioada imediat următoare, fiind orientați în viitor spre creșterea productivității (65%)”, precizează Andrei Cionca, CEO Impetum Group

Ce indici au obținut companiile în funcție de domeniul de activitate în studiul Impetum Group?

  • Agricultură – indice CONFIDEX 43,20
  • Industrie și energie – indice CONFIDEX 41,4
  • Construcții – indice CONFIDEX 41,8
  • Comerț și HORECA – indice CONFIDEX 40,8
  • Transporturi, depozitare, logistică 38,4
  • Servicii 37,5

„Pentru cei din Comerț și HORECA, prioritatea constă în păstrarea locurilor de muncă și menținerea companiilor pe linia de plutire, însă pivotează simultan și spre reconsolidarea relației cu clienții, alături de creșterea vânzărilor. Cu toate că sunt unul dintre domeniile grav afectate de pandemie, prin prisma stării de urgență, ocupă locul 2 ca stare de spirit în rândul afaceriștilor români și au cea mai mare încredere în instituțiile care gestionează această criză. Principalele probleme ale companiilor din acest sector sunt cele financiare: cei mai mulți manageri (31%) acuză lipsă de lichidități și provocări de cash-flow, scăderea veniturilor și a comenzilor. Totuși, managerii din Comerț sunt optimiști în privința redresării propriului sector și a propriei companii și 60% dintre ei optează pentru o strategie de revenire bazată pe creșterea productivității”, a declarat Andrei Cionca, CEO Impetum Group.

Citește și Averea românilor: Ce efecte are pandemia de COVID-19?

 

Citiți și despre: