Stiri: Social

Modificări Legea Educației 2022

Începerea noului an şcolar 2021 – 2022: Cheltuielile părinţilor, în creştere

26.08.2021

Începerea noului an şcolar 2021 – 2022. Cheltuielile generate de începerea anului şcolar sunt, la nivel mondial, în creştere cu 16% anul acesta faţă de 2020, urmând să se ridice la aproximativ 32,5 miliarde de dolari, iar instrumentele digitale înlocuiesc rechizitele şcolare tradiţionale, conform studiului Deloitte back-to-school 2021.

Aşadar, vânzările de produse bazate pe tehnologie destinate elevilor vor înregistra o creştere anuală de 37%.

Începerea noului an şcolar 2021 – 2022. Produse de tehnologie

Pentru cumpărarea produselor de tehnologie legate de şcoală, 49% dintre participanţii la studiu spun că magazinele online reprezintă prima opţiune, iar 41% preferă comercianţii de tip discount. Percepţia consumatorilor s-a îmbunătăţit în acest an:

  • 45% dintre respondenţi estimează o evoluţie pozitivă a condiţiilor economice în următoarele şase luni (faţă de 23% în 2020)
  • 55% sunt mai încrezători în perspectivele economiei acum decât la finalul anului trecut (17% în 2020)
  • 78% au o situaţie financiară similară sau mai bună a gospodăriilor decât în urmă cu un an (71% în 2020).

În aceste condiţii, cheltuielile pentru şcoală ajung anul acesta la cel mai ridicat nivel din perioada recentă, respectiv 612 dolari/copil (în creştere de la 529 de dolari/copil în 2020).

Cheltuieli mai mari

Per ansamblu, anul acesta, 40% dintre gospodării se aşteaptă să cheltuiască mai mult pe articole de şcoală decât în anul anterior.

Dintre cei care cumpără produse de tehnologice, 31% au în vedere să cumpere computere şi echipamente hardware (în creştere de la 22% în 2020), în timp ce 37% au în plan să cumpere dispozitive electronice (faţă de 24% în 2020).

În acelaşi timp, 44% spun că optează pentru mai puţine consumabile tradiţionale pentru şcoală, deoarece copiii lor folosesc mai mult tehnologiile digitale la ore şi după şcoală. Totodată, chiar dacă şcolile se deschid fizic, 58% dintre respondenţi au în vedere cumpărarea de resurse de învăţare online pentru începerea şcolii (în urcare de la 51% în 2020).

Pe categorii de produse de tehnologie, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către:

  • produse electronice (5,9 miliarde de dolari, cu 47% mai mult decât în 2020)
  • calculatoare şi echipamente hardware (5,9 miliarde de dolari, cu 20% peste suma cheltuită în urmă cu un an)

Începerea noului an şcolar 2021 – 2022. Costurile părinţilor au crescut semnificativ

„Costurile părinţilor cu şcoala au crescut semnificativ şi în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulţi au fost nevoiţi să cumpere echipamente IT pentru educaţia online. Pe fondul acestor achiziţii, dar şi al investiţiilor realizate de companii şi instituţii publice pentru a asigura soluţii pentru munca la distanţă, piaţa locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 faţă de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societăţii, este de aşteptat ca ritmul de creştere pe această piaţă să rămână accelerat cel puţin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.

Comercianţii clasici

Comercianţii clasici rămân preferaţii cumpărătorilor pentru produsele şcolare, dar pierd teren în faţa magazinelor online:

  • 43% optează pentru cumpărături în magazine
  • 39% aleg mediul online

Faţă de 2020, schimbarea nu este foarte mare, dar discrepanţa creşte raportat la 2019, când 56% dintre cumpărători preferau magazinul fizic şi doar 29%, cumpărăturile online, arată sursa.

În plus, chiar dacă economiile îşi revin, obiceiul de a cumpăra online pare să persiste. Pe măsură ce retailerii oferă mai multe instrumente de cumpărare compatibile cu tehnologia, consumatorii încep să le adopte (asistentul vocal pentru cumpărături, portofelul digital, butoane de „cumpărare” în postările de pe reţelele sociale, realitate virtuală etc.), iar 44% dintre respondenţi spun că au în plan să utilizeze cel puţin una dintre aceste tehnologii în perioada următoare (în creştere de la 26% în 2020).

Citeşte şi Când începe şcoala în septembrie 2021? Structura noului an şcolar