Industria de FMCG din Romania in 2018

Industria de FMCG din România continuă să crească. Cele mai cumpărate produse

06.12.2018

Industria de FMCG din România în 2018. În perioada ianuarie-septembrie 2018, românii au cheltuit cu 6,4% mai mulți bani pentru bunurile de larg consum comparativ cu perioada similară din 2017. Însă, acest avans nu se datorează unei puteri de cumpărare mai ridicate. Așadar, creșterea a venit în urma majorării prețurilor.

Industria de FMCG din România în 2018. Inflația

Conform GfK, inflația este responsabilă de cea mai mare parte din această evoluție.

Datele Eurostat arată că inflația pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și în acest context, volumele cumpărate au crescut cu aproape 2%. Românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț, așa cum s-a întâmplat anul trecut.

Industria de FMCG din România în 2018. De unde preferă românii să își facă cumpărăturile?

Formatele moderne de comerț au reușit să își consolideze și mai mult poziția dominantă pe piață. Acestea dețin, la ora actuală, aproape 60% din totalul cumpărăturilor destinate consumului casnic.

Românii au ales să facă mai des cumpărături din aceste canale și au cheltuit sume mai mari la un act de cumpărare.

Industria de FMCG din România în 2018. Hipermarketurile

Hipermarketurile rămân în continuare destinația principală pentru cumpărăturile familiei. Cu toate acestea, continuă să piardă teren în detrimentul celorlalte formate.

Industria de FMCG din România în 2018. Supermarketurile

Pe de altă parte, supermarketurile au cea mai dinamică creștere în cotă de piață în perioada ianuarie-septembrie 2018. Frecvența de cumpărare a avansat cel mai mult în acest tip de format de comerț modern – cu 6% față de perioada ianuarie-septembrie 2017.

Industria de FMCG din România în 2018. Magazinele de tip discount

În plus, magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare creștere a cotei de piață. În spatele acestei evoluții stau în principal sumele mai mari cheltuite la un act de cumpărare.

În medie, o familie de români lasă 42 de lei la o vizită în aceste formate.

Și magazinele moderne de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice. Acestea au fost alese de aproape 4 din 10 familii pentru cumpărăturile pentru acasă, cu 15% mai multe decât anul trecut.

Avansul numărului de cumpărători din aceste magazine vine și ca urmare a nivelului ridicat al expansiunii care a continuat și pe parcursul primelor nouă luni din acest an.

Industria de FMCG din România în 2018. Categorii de produse

Studiul mai arată că toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri.

Lactele au înregistrat cea mai dinamică evoluție (+9%), urmate de produsele pentru îngrijirea locuinței (+7.5%) și produsele de îngrijire personală (+7.4%).

O creștere mai temperată au avut alimentele – atât cele ambalate, cât și cele proaspete, cum ar fi fructele, legumele, carnea, produsele de panificație etc, dar și băuturile – incluzând atât băuturile alcoolice, cât și pe cele non-alcoolice.

Industria de FMCG din România în 2018. Mărcile private

În ceea ce privește ponderea mărcilor private în consum, ele au înregistrat o creștere ușoară. Acestea au ajuns la 15%. Avansul temperat vine după ce în ultimii doi ani au avut o evoluție mai degrabă stagnantă.

Citește și Afacerile din retail continuă să crească, în perioada ianuarie – octombrie 2018

 

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Piața FMCG, în creşterePiața FMCG, în creştere Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic. În spatele acestei evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor […]
  • Black Friday 2018 eMAG: 10 produse la ofertă. Ce preț are Samsung Galaxy S8?Black Friday 2018 eMAG: 10 produse la ofertă. Ce preț are Samsung Galaxy S8? Black Friday 2018 eMAG Samsung Galaxy S8. Retailerul a anunțat zece dintre produsele care fac parte din oferta sa de Black Friday. Vineri, 16 noiembrie, este Black Friday, cel mai așteptat eveniment de […]
  • Miele deschide un nou magazin în RomâniaMiele deschide un nou magazin în România Producătorul de electrocasnice Miele a anunţat că deschide, la Sibiu, al treilea magazin exclusiv din ţara noastră, după Miele Boutique Cluj și Miele Boutique Brașov. Noul magazin are 50 de metri pătrați şi […]
  • Ce au căutat românii pe eMAG în 2018?Ce au căutat românii pe eMAG în 2018? Căutările românilor pe eMAG au reușit să ne surprindă și în 2018. De la ceasuri până la scutiri medicale, clienții retailerului au căutat pe platforma eMAG o gamă variată de produse. Unele căutări au fost […]

O părere la “Industria de FMCG din România continuă să crească. Cele mai cumpărate produse

  1. Pingback: Tax & Finance Forum 2018. Eveniment Timisoara | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.