Industria hotelieră globală va creşte în acest an, datorită noilor tehnologii şi a turiştilor chinezi, potrivit raportulului EY- Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014. Astfel, este de aşteptat ca activitatea de tranzacţionare şi de dezvoltare de noi proiecte în această industrie să ia avânt în următoarele 12 luni, fiind încurajată şi de investitorii în căutare de noi oportunităţi
„Ne aşteptăm ca 2014 să fie un an de referinţă pentru industria hotelieră”, a declarat Michael Fishbin, director global EY Hospitality.
După o perioadă de recuperare lentă şi bugete limitate de investiţii, sectorul hotelier a dat dovadă în 2013 de un apetit puternic pentru creştere. Aceasta tendinţă va continua şi chiar se va intensifica în 2014.
EY estimează pentru acest an un avans al ratelor medii de închiriere şi a gradului de ocupare a camerelor în mai multe pieţe şi în mai multe segmente din industrie, fapt care va duce la o consolidare a bazelor economice. În plus, acest avans va determina o creştere a preţurilor de achiziţie a hotelurilor la cheie, în special în oraşele cunoscute ca deţinând importante puncte de conexiune cu alte destinaţii, dar şi în piaţa hotelieră secundară.
Companiile au un acces mai mare la finanţare
În plus, raportul menţionează că, la ora actuală, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite şi surse de capital, provenind atât din zona publică cât şi din cea privată, făcând posibilă continuarea creşterii.
Estimările mai arată că, dacă se iau în calcul cheltuielile în creştere făcute de doar două dintre grupurile de populaţie– respectiv milenialii şi turiştii chinezi – este de aşteptat ca industria ospitalităţii să înregistreze performanţe solide pentru următorii câţiva ani.
Milenialii sau generaţia Y reprezintă o treime din piaţă, iar în următorii cinci ani vor ajunge să reprezinte o jumătate din piaţă. În acest context, influenţa exercitată de ei asupra afacerilor din industrie i-a determinat pe hotelieri să-şi modifice serviciile şi facilităţile pentru a răspunde mai bine cerinţelor în privinţa valorii, a inovaţiei, a accesului rapid, a comodităţii şi a mobilităţii.
În plus, cheltuielile făcute de turiştii chinezi le-ar putea eclipsa chiar şi pe cele ale milenialilor. Conform United Nations World Tourism Organization (UNWTO), cheltuielile făcute de turiştii chinezi în anul 2012 le-au depăşit pe cele făcute de germani şi americani, ajungând la peste 100 miliarde de dolari şi clasându-i pe primul loc la nivel global în privinţa cheltuielilor în acest domeniu.
Şi veniturile din turism în România ar putea creşte
Şi în România veniturile din turism ar putea creştere semnificativ, însă ţara noastră are nevoie de facilităţi care să răspundă aşteptărilor generaţiei Y.
“România a ocupat locul 27 în Europa, în 2010, după contribuţia sectorului ospitalităţii la PIB. Dar, dacă hotelierii români vor lua în calcul din timp faptul că generaţia Y se aşteaptă să reprezinte în 5 ani jumătate din numărul de turişti la nivel mondial, veniturile realizate din turism în România ar putea creşte semnificativ. Trebuie avută în vedere dezvoltarea unor facilităţi care să răspundă aşteptărilor acestei categorii de clienţi, cum ar fi aplicaţii pentru rezervări direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comandă la room service de pe tableta disponibilă în camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe bază de comision care să prelungească cât mai mult cazarea şi, bineînţeles, prezenţa intensă în social media”, a explicat Elena Badea, Head of Marketing, EY România.