Slide

Stiri: IT&C

Viteza internetului în România.

Informarea și comunicare, principalele motive pentru care accesează românii internetul

14.09.2015

Cea mai mare parte a românilor (90%) utilizatori de internet fix folosesc netul de acasă pentru a căuta informații, a citi știri și pentru a fi la curent cu diverse evenimente. De asemenea, 77% dintre aceștia îl utilizează pentru a accesa rețele de socializare, conform unui studiu de piață realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Scopurile pentru care este utilizat internetul fix pot fi clasificate în patru categorii: informare, comunicare, activităţi recreative și tranzacţii electronice, potrivit sursei citate.

În afară de nevoia de informare, utilizatorii români accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenți comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceștia prin schimbul de e-mailuri.

„Activitățile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenți care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar și 52% dintre cei chestionați care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online”, explică ANCOM.

Studiu mai arată că puțini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacții bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).

Un român folosește internetul de acasă, în medie, 24 de zile pe lună. Astfel, 74% dintre respondenți îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), în timp ce 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână, iar 4% o dată pe săptămână.

Internetul este accesat de acasă, de obicei, de pe un computer personal: 72% dintre români se conectează de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.

„Atunci când își aleg o conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii țin cont este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important prețul abonamentului. 62% dintre ei sunt interesați de stabilitatea conexiunii, în timp ce 48% de vitezele maxime de transfer oferite de furnizor”, se mai arată în raportul ANCOM.