Anul trecut, piaţa auto de maşini noi din România a ajuns la doar 20% din nivelul înregistrat în anul 2008. Astfel, înmatriculările de maşini noi au înregistrat la finalul anului 2013 doar 57.700 de unităţi, reprezentând 20% din nivelul lui 2008, când s-au înregistrat 285.500 de unităţi, conform unei analize Auto.ro.
Pentru acest an, se estimează un avans de 10% datorat în primul rând lansării de modele noi.
“Pentru 2014, estimăm că piaţa auto de autoturisme noi din România va creşte cu 10%, creştere datorată în primul rând lansării de modele noi Dacia. În acelaşi timp, estimăm că piaţa de autoturisme second hand importate în România va înregistra o stagnare”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.
Începând cu 2008, înmatriculările de maşini noi au avut o evoluţie drastică, anul trecut atingând cel mai scăzut nivel.
Principalele cauze ale scăderii sunt reprezentate de puterea redusă de cumpărare a populaţiei, revizuirea repetată a taxei auto de poluare şi de accesul restricţionat la finanţare.
Cererea totală de maşini este în creştere
Totuşi, cererea totală de maşini, maşini noi plus maşini second hand provenite din import, este în continuă creştere în ultimii trei ani, de la 176.200 de unităţi înregistrate în 2011, la 279.560 de unităţi anul trecut.
“Evoluţia este spectaculoasă în cazul importurilor de autoturisme rulate”, au explicat reprezentanţii Auto.ro.
Astfel, anul trecut au fost înscrise în circulaţie 221.850 de unităţi, comparativ cu cele 94.490 de maşini intrate în ţară în anul 2011, fiind vorba, practic, de o revenire la nivelul lui. 2008.
Procesul de migrare a populaţiei din segmentul de maşini noi către maşini second hand a determinat astfel creşterea importurilor din ultimii ani.
În acelaşi timp, piaţa maşinilor reînmatriculate a înregistrat în 2013 cel mai scăzut nivel din ultimii 6 ani, de 205.553 de unităţi, scăderea fiindaccentuată de introducerea timbrului de mediu.