Producatori

INTEX consolidează brandul Living Home

01.11.2020

Compania va crea o platformă care să reunească toți clienții din țară și din afară, în vederea creșterii notorietății mărcii Living Home. Compania INTEX SA, cu o experiență de circa 18 ani pe piața de produse textile, a creat inițial produse pentru branduri recunoscute ca ESPRIT, DORMISETE, TOM TAILOR, dar a folosit experiența obținută din parteneriatele cu aceste branduri de renume pentru a afla care sunt criteriile de calitate și cerințele clienților finali. Ca urmare, pentru a adăuga o valoare mai mare, a fost gândit un nou concept, astfel luând naștere brandul Living Home.

În prezent, există un magazin în Stuttgart, sub brandul Living Home, unul în Atena și un partener în Elveția. Sub acest brand compania operează în patru țări – România, Germania, Grecia și Elveția.

Sub brandul Living Home, compania operează în patru țări – România, Germania, Grecia și Elveția

Gama de produse pe care INTEX o oferă în acest moment se adresează celor care caută produse de calitate superioară. Compania produce și pentru branduri de top, păstrând același nivel de calitate pentru toate produsele oferite, atât în ceea ce privește livrarea, prețurile, dar și designul și cromatica produselor.

„În ceea ce privește piața din România, aceasta este una ușor atipică, întrucât aici se poate resimți influența produselor din Turcia sau Bulgaria. Cu toate acestea, trendul se poate împărți în două mari categorii – cel din zona Transilvaniei, a Banatului, unde se optează pentru o anumită coloristică, culori pale, desene liniare, și cel specific zonei Moldovei și părții de Sud a țării, care merge mai mult pe culori tari și motive florale”, ne-a declarat Dl. Grigore Dorel Sima, Director General Intex SA.

Canale de vânzare și modalități de abordare a unor noi piețe

Canalele de vânzare folosite pentru piața românească sunt reprezentate de firma Living Home, în condițiile în care serviciul comercial de vânzări a fost externalizat.

Produsele companiei nu sunt foarte cunoscute în partea de Sud a țării și în zona Moldovei, de aceea se impune necesitatea dezvoltării unei platforme care va reuni toți clienții, indiferent de zona din care provin și va ajuta produsele să devină cunoscute pe întreg teritoriul țării.

În momentul de față, compania deține un număr de 230 de lucrători, care beneficiază de un salariu de bază, la care se adaugă sporul de productivitate, bonuri de masă, transport gratuit, prime de sărbători, mergându-se pe principiul că fiecare lucrător să își facă singur salariul. „Lăsăm la latitudinea acestora nivelul de implicare și prin urmare recompensarea financiară obținută. Condițiile de muncă oferite de companie sunt unele dintre cele mai bune în acest moment din țara noastră”, continuă Directorul General.

Pe durata pandemiei, activitatea companiei s-a reorientat către producerea de echipamente de protecție, la solicitarea anumitor clienți din zona Bistrița. Acest lucru a permis companiei să își mențină în continuare veniturile, prin fabricarea de halate medicale, de unică folosință, combinezoane, botoșei care au fost produse și livrate în toată țara.

În prezent, activitatea companiei revine treptat la produsele cu care s-a consacrat, chiar dacă încă se mai produc echipamente medicale. În decurs de una-două săptămâni, compania și-a reorientat întreaga activitate pentru a produce echipamentele de protecție necesare în lupta împotriva COVID-19.

În perioada pandemiei, activitatea companiei s-a reorientat către producerea de echipamente de protecție, la solicitarea anumitor clienți din zona Bistrița

Pentru autorizarea produselor, compania a depus eforturi importante. În prezent, INTEX deține certificare ISO 9001, 14001 și SA 8000, însă nu a putut fi acreditată pe segmentul dispozitivelor medicale, întrucât nu existau auditori care să se ocupe de această activitate. Cu toate acestea, compania are în vedere obținerea unei certificări în vederea fabricării de dispozitive medicale de acest tip, pentru a putea continua activitatea de producție în acest domeniu.

2.000 de combinezoane pe zi

În urma reorientării din perioada pandemiei, compania producea în jur de 2.000 de combinezoane pe zi, care s-au dovedit a fi insuficiente pentru cerințele din piață. Pentru a face față noii activități, compania nu a fost nevoită să facă mari modificări în fluxul de producție, în parcul de mașini de cusut existând deja mașinile necesare, însă cea mai importantă problemă a fost reprezentată de aprovizionarea cu materie primă. Singura fabrică din România care producea materialul din polipropilenă necesar pentru fabricarea echipamentelor de protecție avea cereri foarte mari, însă ca urmare a unui parteneriat îndelungat, a reușit să pună la dispoziție materia primă necesară INTEX.

În funcție de portofoliul de comenzi al companiei, INTEX SA vizează creșterea echipei prezente cu circa 10-20 de lucrători (operatori mașină de cusut)

În prezent, angajații companiei lucrează în două schimburi, pentru a asigura distanțarea fizică și pentru a preveni transmiterea infecției cu coronavirus. În plus, s-a implementat și o pauză de o oră între schimburi, după fiecare schimb utilajele fiind dezinfectate, astfel încât lucrătorii să fie în permanență în siguranță. Pentru un plus de protecție, având în vedere sezonalitatea virusului gripal, managementul companiei a implementat o măsură menită să asigure o protecție suplimentară a angajaților, prin vaccinarea antigripală.

500.000 de produse și echipamente medicale livrate în perioada stării de urgență

În perioada asociată crizei generate de coronavirus, au fost produse circa 500.000 de echipamente medicale, numai la spitalul din Bistrița ajungând circa 110.000 de produse. Echipamentele au ajuns la spitale din Cluj, Bistrița, Beclean, Alba Iulia, Zalău, fiind vizate în principal unitățile situate în apropiere. Compania a sponsorizat spitalul din Năsăud cu lenjeriile de pat tradiționale, dar a donat și măști, echipamente de protecție, a echipat centrul de carantină din Baia Mare și a sponsorizat un hotel aflat în insolvență preluat de Clubul Rotary, care pe cheltuiala proprie a asigurat condiții de locuit personalului medical de la spitalul din apropiere.

Deși a trecut cu brio peste perioada de pandemie, efectele acesteia s-au făcut resimțite și în cadrul companiei INTEX, care a fost nevoită să își reorienteze activitatea pentru a susține lupta împotriva COVID-19, dar, ca urmare a pierderii unor comenzi mari, a fost obligată să își și restrângă numărul de membrii ai echipei.

Cu toate acestea, pandemia a adus cu sine lecții importante, atât în ceea ce privește valoarea resursei umane, necesitatea de a ne proteja, dar și oportunitățile de care companiile de calibrul INTEX trebuie să profite, pentru a fi în continuare un exemplu în comunitate, pentru a fi alături de echipă și pentru a duce tradiția produselor românești de calitate mai departe.

Perspective financiare

În anul 2019, INTEX a obținut o cifră de afaceri care s-a încadrat între 26 și 28 de milioane de euro, însă pentru anul acesta compania, în contextul actual, și-a bugetat o cifră de afaceri de circa 20 de milioane de euro.

În contextul pandemiei de coronavirus, cifra de afaceri a companiei INTEX SA a scăzut, dar și structura de comenzi s-a modificat în consecință, în măsura în care INTEX SA își organiza activitatea în jurul a două tipuri de comenzi – comenzi mari și comenzi regulate. Datorită evoluției prețurilor pe piață și ofertelor concurente din Turcia, o parte din comenzile mari ale companiei au fost însă pierdute. Implicit, numărul de angajați din cadrul companiei a suferit modificări, ca urmare a evoluției recente, întrucât necesarul de forță de muncă a fost redimensionat pentru a face față portofoliului de comenzi actual.

Evoluția companiei urmează însă un trend ascendent, în condițiile în care, rămânând numai cu portofoliul de produse regulate, s-a observat o creștere semnificativă comparativ cu anul trecut.

Pentru 2019, cifra de afaceri a companiei s-a încadrat între 26 și 28 de milioane de euro, iar pentru anul acesta INTEX și-a bugetat o cifră de afaceri de circa 20 de milioane de euro

„În proporție de 99%, portofoliul de produse al companiei a rămas neschimbat. Gama de produse de bază, care este responsabilă pentru circa 80% din cifra de afaceri a companiei, este reprezentată de gama huselor cu elastic de 20 de calități, restul de 20% fiind reprezentate de lenjeriile de pat, elemente decorative, prosoape sau accesorii, care fac parte din categoria BED & BATH. În prezent, compania deține patru puncte de desfacere pentru brandul Living Home, localizate în Năsăud, Dej, Cluj și Baia Mare”, precizează Dl. Grigore Dorel Sima.

Planurile de viitor ale companiei

Având în vedere experiența recentă generată de pandemia de coronavirus, reprezentanții companiei se declară rezervați în a face planuri de viitor. Totuși, INTEX SA vizează în continuare creșterea cifrei de afaceri, dar și dezvoltarea unor noi parteneriate și intrarea pe noi piețe. În prezent, compania lucrează la un nou parteneriat cu o companie din Cluj care are drept scop eficientizarea activității din departamentul de logistică. Începând din acest an, din luna februarie, din momentul în care activitățile au fost sistate, s-a observat o creștere a tendinței clienților de a folosi canalele de e-commerce și de a achiziționa produsele online.

În acest moment, INTEX SA deține un departament de vânzări în Germania, la Stuttgart, care reprezintă principala interfață cu clienții, care activează deja de multă vreme și a ajuns să fie cunoscut de clienți

Tot în perioada pandemiei, compania a remarcat o altă tendință în ceea ce privește piața din Germania: „Efectiv, în luna februarie existau comenzi regulate care urmau să intre în fluxul de producție, însă problemele au apărut în momentul în care s-a pus în discuție livrarea acestor produse. În acest fel, marfa a rămas blocată în România, în așteptare, ceea ce a adus la apariția unor costuri neprevăzute.  Pentru companiile care au avut la dispoziție activitatea de e-commerce, activitatea de livrare a produselor a putut continua”, a explicat Dl. Sima.

Volumul de comenzi primit de INTEX SA a crescut foarte mult după data de 15 august, odată cu reîntoarcerea la muncă, și înregistrează în continuare un trend ascendent.

Ca planuri de viitor, INTEX SA își va canaliza resursele financiare în perioada imediat următoare către dezvoltarea sectorului de e-commerce, pentru digitalizarea serviciului logistic, astfel încât clienții să poată comanda produsele prin intermediul internetului, indiferent că vorbim de piața din România sau de cea din străinătate.