Compania oferă soluții de management al depozitelor, fullfilment, soluții care asigură mobilitatea operatorilor logistici, monitorizarea livrărilor sau livrare click and collect, dar și soluții de automatizare cu ajutorul roboților colaborativi și a vehiculelor ghidate automat. Misiunea IT Genetics, compania care oferă soluții complete pentru automatizarea operațiunilor și digitalizarea afacerilor este aceea de a face tehnologia accesibilă oricărei companii, indiferent de mărimea și de gradul de dezvoltare al acesteia. Acest rezultat poate fi atins prin două inițiative concomitente: personalizarea soluțiilor oferite pentru a acoperi perfect nevoile business-urilor și educarea publicului, astfel încât beneficiile tehnologiilor moderne să fie înțelese la scară cât mai largă. Aceste două tipuri de acțiuni, susținute pe o perioadă lungă de timp, vor îmbunătăți gradul de absorbție al soluțiilor de automatizare și vor contribui la creșterea eficacității și competitivității companiilor.
Pentru IT Genetics, perioada recentă a fost marcată de câteva momente importante. Unul dintre acestea a fost reprezentat de deschiderea celei de-a treia reprezentanțe internaționale în Spania, o țară intens digitalizată. Extinderea activității și în vestul Europei reprezintă un pilon cheie din strategia de dezvoltare a companiei și marchează 15 ani de activitate IT Genetics.
Din punct de vedere operațional, în următorii 3 ani compania dorește să își completeze echipa din Madrid cu oameni de vânzări, specialiști tehnici și, de asemenea, să dezvolte un departament local de marketing și PR.
Pentru IT Genetics, perioada recentă a fost marcată de deschiderea celei de-a treia reprezentanțe internaționale în Spania și de lansarea soluției Planograma
„Un alt moment cheie ce a marcat evoluția companiei este lansarea, în 2020, a soluției Planograma, o platformă digitală de tip WMS (Warehouse Management System), care centralizează, eficientizează și automatizează activitățile de logistică, depozitare, curierat și distribuție. Soluția a fost realizată de către o echipă formată integral din profesioniști români și este bazată pe algoritmi de inteligență artificială”, ne-a declarat dna. Adriana Arhire, CEO IT Genetics.
Soluții IT profesionale
IT Genetics oferă soluții IT profesionale ce acoperă end-to-end lanțul de aprovizionare și distribuție: de la colectarea automatizată a datelor, etichetarea eficientă pentru obținerea trasabilității totale, gestiunea complet digitalizată a depozitelor, inclusiv cu ajutorul coboților sau a vehiculelor ghidate automat, transportul și distribuția mărfii, până la soluții ce eficientizează vânzarea – puncte de vânzare integrate, etichete electronice, soluții click and collect, soluții de self check-out etc.
Soluțiile aflate în portofoliul companiei au aplicabilitate în multiple domenii: retail, e-commerce, farma, producție, logistică, transport, HoReCa sau instituții publice.
Componenta de hardware din soluțiile IT Genetics este formată din peste 10.000 de produse de la cei mai mari producători la nivel mondial: Zebra Technology, Honeywell, Datalogic, Brother, Elo etc. Compania colaborează cu peste 150 de parteneri, ceea ce conferă o flexibilitate extrem de mare în acoperirea eficientă a cerințelor clienților. Toate echipamentele pot fi achiziționate și individual prin intermediul platformei de e-commerce: itgstore.ro.
Toate echipamentele pot fi achiziționate individual prin intermediul platformei de e-commerce: itgstore.ro
Soluțiile IT Genetics includ, pe lângă componentele hardware și software, și suportul tehnic specializat: consultanța tehnică inițială, instalarea soluțiilor, training angajați și mentenanță.
„Echipa noastră de specialiști participă constant la traininguri și certificări internaționale asigurate de producătorii cu care colaborăm. De exemplu, în urma unui program intensiv de pregătire, IT Genetics a devenit unul dintre puținii Zebra Authorized Service Partner din România. Datorită acestei acreditări, putem asigura servicii de reparații la standardele impuse de Zebra, utilizând piese și capete de imprimare originale”, mai spune dna. Adriana Arhire.
Planograma, soluția WMS dezvoltată integral de IT Genetics
E-commerce-ul este unul dintre segmentele care au cunoscut o creștere spectaculoasă în ultima perioadă, fapt care a determinat o creștere de peste 30% a cererilor de soluții de automatizare. Pentru acest sector de activitate, IT Genetics pune la dispoziție o serie de soluții precum cele de fulfillment, soluții de gestiune a depozitelor, soluții click and collect, dar și soluții care asigură mobilitatea operatorilor logistici și soluții de monitorizare a livrărilor.
Una dintre soluțiile indispensabile pentru e-commerce este soluția de gestiune a depozitului (WMS). Implementarea unei astfel de soluții ajută business-urile să automatizeze complet procesul de vânzare online: de la plasarea comenzii până la livrarea acesteia.
Conform analizelor interne, companiile care au integrat în fluxurile de lucru Planograma, soluția WMS dezvoltată integral de IT Genetics, au avut o scădere a costurilor operaționale de până la 50%, o creștere a eficienței colectării comenzilor de până la 70%, iar precizia inventarierii stocurilor a crescut până la 100%.
Companiile care au integrat în fluxurile de lucru Planograma, soluția WMS dezvoltată integral de IT Genetics, au avut o scădere a costurilor operaționale de până la 50%
Odată cu lansarea soluției de WMS, Planograma, IT Genetics și-a concentrat atenția pe integrarea acesteia cu unele dintre cele mai cunoscute platforme de e-commerce din România.
„Anul trecut, ne-am alăturat programului VreauOnline, cea mai mare alianță pentru digitalizarea producătorilor români, inițiată de partenerii noștri de la Blugento. Programul a avut ca scop sprijinirea a 50 de producători români în procesul de transformare digitală: de la deschiderea magazinului online, facturare, până la inventariere etc”, precizează reprezentanta IT Genetics.
Anul acesta, compania a încheiat un parteneriat cu GoMag, platformă ce găzduiește peste 2.800 de magazine online.
Cum contribuie optimizarea proceselor logistice la economii de costuri pentru companiile din e-commerce?
Piața globală de comerț electronic a avut parte de creșteri spectaculoase în perioada pandemiei (2020-2021) și este estimată acum la aproximativ 22% din totalul pieței de retail. Creșterile înregistrate, simțite și pe piața din România, reflectă schimbarea atitudinii consumatorilor, care consideră că o livrare fără cusur și rapidă este esențială pentru experiența de cumpărare online. Aceste noi așteptări ale consumatorilor pun o presiune nemaivăzută până acum pe lanțurile de aprovizionare și distribuție. În acest mediu, timpul de nefuncționare și inventarul inexact pot cauza întârzieri care duc la pierderi de tranzacții de până la milioane de euro și experiențe slabe ale clienților care se pot orienta rapid către competiția ce e doar la un click distanță.
„Optimizarea proceselor logistice generează, în mod invariabil, creșterea productivității și are un impact pozitiv în profitabilitatea companiei, dar și în satisfacția clienților. Procesele ce pot fi optimizate sunt: manipularea produselor, fluxurile de lucru și utilizarea personalului, activelor și echipamentelor în întregul centru de livrare. Vizibilitatea superioară în centrul de livrare și rețelele de parteneri fac posibilă o eficiență mai mare, care se traduce în mai multe livrări, deci mai multe vânzări. Dacă ne uităm la cei mai mari jucători din piața de e-Commerce, putem identifica rapid unul din cele mai importante elemente care i-au propulsat către succes: o logistică impecabilă, ce le-a permis să livreze clienților din toate colțurile lumii în timp record, la prețuri și costuri mici”, explică dna. Arhire.
Unul din cele mai importante elemente pentru succes este o logistică impecabilă
IT GENETICS pune la dispoziție cele mai noi tehnologii
IT Genetics are în portofoliu cele mai recente tehnologii, folosite de liderii comerțului electronic, dedicate optimizării centrelor de fulfillment, flotelor și sistemelor de livrare, de la echiparea lucrătorilor cu dispozitive mobile care sporesc viteza, acuratețea și productivitatea, până la soluții IoT (Internet of Things) și identificarea prin frecvență radio (dispozitive cu tehnologie RFID) care generează inventarul în timp real și sporesc vizibilitatea activelor.
IT Genetics are în portofoliu cele mai recente tehnologii, folosite de liderii comerțului electronic, dedicate optimizării centrelor de fulfillment, flotelor și sistemelor de livrare
De la gestionarea inventarului și a activelor, până la picking și dovada livrării, soluțiile dedicate verticalei de e-Commerce, cum sunt cele din portofoliul IT Genetics, oferă clienților posibilitatea de a avea control total asupra procesului de livrare, fără erori și cu costuri cât mai mici.
„Completarea acestor soluții cu echipamente bazate pe tehnologia RFID asigură afacerilor control total asupra operațiunilor, fluidizând procesele operaționale esențiale. Astfel, magazinele e-Commerce ce implementează o astfel de soluție pot îndeplini fără efort trei dintre criteriile esențiale ale consumatorilor: informații corecte și complete în site, un proces de retur simplificat și livrări rapide”, este de părere CEO-ul IT Genetics.
Au apărut, însă, și o serie de oportunități precum nevoia de automatizare tot mai pregnantă a companiilor care caută soluții care să le ajute să rămână agile și relevante în acest context turbulent. Pentru a veni în sprijinul lor, încă de la începutul anului trecut IT Genetics și-a completat portofoliul de soluții cu o gamă variată de echipamente industriale performante: gravatoare laser, sisteme machine vision, sisteme de scanare neasistate etc.
IT Genetics își extinde permanent rețeaua de parteneri
IT Genetics deține o experiență de peste 15 ani pe piața din România și de 5 ani pe piața internațională, ceea ce a permis companiei să se implice în proiecte extrem de variate, oferind soluții complete și complexe de optimizare a activității și fluxului operațional. Pentru IT Genetics, extinderea rețelei de parteneri nu este o activitate punctuală, ci un obiectiv permanent, facilitat de participarea la evenimente de profil precum EuroCIS2022, care a avut loc în Düsseldorf, Germania. Acesta este cel mai mare târg de echipamente și soluții pentru retail din Europa, un eveniment care reunește peste 345 de expozanți din 33 de țări.
Soluții implementate
Dintre cele mai recente proiecte ale companiei putem aminti de Soluția de etichete electronice implementată la Autoklass, centru autorizat de vânzări și service Mercedes-Benz, Smart, Honda și Hymer și unul dintre partenerii Mercedez-Benz cu cea mai îndelungată experiență din România.
Autoklass schimbă prețul produselor din întreaga rețea în doar câteva secunde, cu soluția de etichete electronice IT Genetics
„Autoklass are în momentul actual 7 sucursale și un punct de lucru, distribuite la nivel național, dintre care 3 în București și Ilfov. Implementarea unei campanii de discount-uri reprezenta o provocare, deoarece actualizarea prețurilor și înlocuirea etichetelelor de hârtie era un proces îndelungat și obositor, supus de multe ori erorilor. Rezolvarea acestor provocări s-a făcut prin implementarea unei soluții de etichete electronice și automatizarea procesului de schimbare a prețurilor”, detaliază dna. Arhire.
Implementări în instituțiile publice din România: soluții pentru creșterea productivității și digitalizarea operațiunilor
Alte două proiecte implementate recent au avut ca beneficiar două instituții publice din România. Una dintre soluții a automatizat modul de capturare a datelor, ducând la o creștere a productivității cu peste 30% și la eliminarea completă a erorilor de procesare. Cea de-a doua a contribuit la digitalizarea operațiunii de atribuire a amenzilor pentru staționare și oprire în loc nepermis. Datele care înainte erau scrise manual acum sunt completate în format digital și printate pe bonuri ce rezistă timp îndelungat. Datorită acestei optimizări, costurile tipăririi înștiințărilor au fost reduse cu 95%, au fost reduse erorile generate de scrisul ilizibil și a crescut eficiența echipelor prin reducerea timpului alocat fiecărei sesizări.
Soluțiile de capturare a datelor duc la o creștere a productivității cu peste 30% și la eliminarea completă a erorilor de procesare
O politică mai clară de CSR, la 15 ani de activitate
La aniversarea a 15 ani de activitate, compania și-a definit o politică clară de CSR, asumată atât față de clienți, cât și față de angajați și întregul mediu de business. Încă de la înființarea companiei, IT Genetics a arătat o responsabilitate crescută față de comunitatea din care face parte și și-a concentrat atenția astfel încât acțiunile sale să aibă un impact pozitiv: a evidențiat performanța profesioniștilor români, ducând expertiza acestora și peste granițe, a susținut activ comunitatea antreprenorilor, oferindu-le sprijin celor aflați la început de drum și s-a implicat activ în viața comunității.
În plus, trebuie menționat și faptul că, în portofoliul de produse al IT Genetics se regăsește o gamă extinsă de produse eco-friendly de la producători de renume, ce lucrează cu multe materiale reciclabile și care au un impact pozitiv asupra mediului. IT Genetics își propune să extindă portofoliul de produse sustenabile cu cel puțin 5% în fiecare an.
La aniversarea a 15 ani de activitate, compania și-a definit o politică clară de CSR, asumată atât față de clienți, cât și față de angajați și întregul mediu de business
Totodată, compania oferă soluții dedicate pentru reutilizarea ambalajelor din carton, oferindu-le clienților echipamente pentru transformarea acestora în material de umplere pentru colete.
„Un bun exemplu în ceea ce privește responsabilitatea față de mediul înconjurător este reprezentat de hârtia ecologică pentru bonuri pe care o comercializăm – Blue4Est, care este 100% reciclabilă, fabricată fără utilizarea agenților chimici, imprimarea termică fiind realizată printr-un proces fizic ce nu necesită o reacție chimică pentru imprimarea informațiilor pe hârtie. Acestea sunt doar câteva exemple din activitatea noastră prin care ne aducem contribuția la protejarea mediului înconjurător, acordând totodată atenție sporită dezvoltării continue a echipelor, dar și furnizării unor soluții adaptate cerințelor pieței”, a declarat, în încheiere, Dna. Adriana Arhire, CEO IT Genetics.
Final de an optimist
Situația recentă și noul context geopolitic și-au pus amprenta și asupra activității IT Genetics, o primă consecință fiind aceea de creștere a costurilor materiei prime și, implicit, a prețurilor de achiziție pentru toate produsele din portofoliu.
În ciuda contextului economic extrem de dificil, anul acesta compania estimează o creștere de 20% față de anul anterior, când a fost atins pragul de 10.000.000 de euro cifră de afaceri, în creștere cu 43% față de 2020.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/nagarro-experti-in-ingineria-produselor-digitale/
Citiți și despre:
Share the post "IT Genetics, soluții IT complete pentru automatizarea întregului lanț de aprovizionare și distribuție"