Iulie 2014

În timp ce autoritățile se întreabă cum se poate dezvolta turismul în România, antreprenorii din țara noastră se îndreptă, încet, încet, către turismul de nișă, devenit în ultimii ani din ce în ce mai căutat de către români și nu numai.

Serviciile dedicate, atenția deosebită pe care o oferă turiștilor cei care s-au decis să se nișeze pe un anumit tip de turism și, nu în ultimul rând, sfaturile prețioase ale acestora, fac ca vacanțele să devină unele perfecte, iar organizatorii să știe mereu înainte care sunt așteptările și pretențiile celor care vor să se bucure de concedii.

Fie că vorbim despre vacanțe sau excursii pentru pasionați de un anumit sport, fie că este vorba despre turismul nișat pe servicii de familie, pentru tineri, destinat celor care iubesc drumețiile pe munte, grupurile de turiști sunt dispuse să scoată din buzunar sume mai mari de bani, pentru o vacanță planificată în detaliu de cineva care le înțelege exact dorințele. De exemplu, o comunitate pasionată de ciclism va aprecia mult mai mult sfaturi bune despre posibilitatea drumețiilor cu bicicleta în zone de deal și munte, decât o vacanță la mare.

Cerințele pentru cei care vor să dezvolte afaceri în această direcție sună la prima vedere ca fiind simple, dar în fapt sunt foarte complicate. Prima și poate cea mai importantă este să se cunoască foarte bine nișa respectivă și să descopere în urma unor cercetări de piață că există cerere destul de ridicată pentru domeniu. Acestea, la care se adaugă un plan de afaceri bine pus la punct și multă pasiune pot dezvolta turismul românesc.