Slide

Iulie 2015

Angajații sunt cei care formează și dezvoltă o companie – este ceea ce spun cei mai mulți dintre cei care conduc o afacere, indiferent de dimensiunea acesteia. Cu toate acestea însă, atunci când vine vorba despre investițiile în salariați, prioritățile se schimbă.
Pe lângă beneficiile de natură economică, multe companii au demarat programe speciale de specializare profesională, precum workshop-uri sau cursuri dedicate, iar acest lucru este un pas important pentru a dezvolta activitatea din cadrul organizației. Problema este însă una la nivelul sistemului educațional din țara noastră, sunt de părere la unison toți managerii care caută oameni foarte bine pregătiți și îi găsesc extrem de greu, dacă nu deloc.
Într-o țară unde bugetul dedicat educației nu este, nici de departe, un motiv de mândrie, care este singura soluție pe care o pot avea tinerii de astăzi pentru un viitor strălucit? Investițiile personale sau, mult mai direct și mai corect, investițiile susținute ale companiilor care conștientizează faptul că formarea tinerilor este, implicit, o investiție în propriul viitor. Programele de responsabilitate socială, sponsorizările atent realizate, demararea de programe interne sau externe în cadrul cărora să fie invitați studenții care învață la facultățile de profil sunt doar câteva dintre direcțiile pe care le pot alege organizațiile care conștientizează din timp nevoia de oameni educați pentru creșterea afacerii.
Se spune că practica este total diferită față de teorie, iar acesta este de multe ori și motivul pentru care proaspeții absolvenți își găsesc foarte greu un loc de muncă după finalizarea studiilor. Cum pot aceștia căpăta cunoștințele de care au nevoie, dacă nimeni nu le acordă nicio șansă în acest sens? Prin practică, programe dedicate și cursuri, însă este corect și benefic ca toate acestea să fie susținute de profesioniștii din interiorul companiilor, în cadrul cărora tinerii visează că-și vor începe cariera.