Prin poveștile de succes și modelele de urmat prezentate, publicația conectează virtual mediul de afaceri românesc de 100 de luni. În august 2013, în urmă cu 100 de luni, Jurnalul de Afaceri lansa primul număr al revistei. Încă de atunci, Jurnalul de Afaceri şi-a propus să devină revista care aduce în prim-plan reușitele, dar și problemele oamenilor de afaceri şi a companiilor din România. De asemenea, în tot acest timp am reuşit să devenim un punct de referință pentru cei care vor să fie la curent cu deciziile și schimbările importante din business-urile locale.
Revista Jurnalul de Afaceri a fost lansată pe piaţa media din România într-un moment când digitalizarea începea să apară în planul investițional al companiilor, însă multe dintre ele continuau să fie reticente la tot ce înseamnă mediul online. Acum, însă, situaţia s-a schimbat complet. Trăim o nouă paradigmă, în care mass-media online câştigă tot mai mult teren, promovarea online devenind pilonul principal al strategiei de comunicare în mediul de business.
Promovarea în mediul digital
Conform datelor publicate în cadrul studiului Media Fact Book, analiză care ia pulsul pieţei media din România, în anul 2013, valoarea totală a investiţiilor în publicitate era cu puţin peste 300 de milioane de euro. Mediul digital avea atunci o cotă de piaţă de 14%. Raportul pentru 2021 arată că piaţa media din România a depăşit pragul de 500 de milioane de euro, segmentul online având o creştere impresionantă, estimată la 19%. Astfel, mediul de promovare online atrage aproximativ 125 de milioane de euro, cu 20 de milioane peste nivelul de anul trecut. Cota de piaţă este, aşadar, în prezent, situată la 25%.
Mediul de promovare online atrage aproximativ 125 de milioane de euro, având o cotă de piaţă de aproximativ 25% din totalul bugetelor de promovare
Procesul de digitalizare în companiile din România
Procesul de digitalizare în companiile din România a devenit, în toată această perioadă, tot mai complex. În plus, pandemia de coronavirus a accelerat necesitatea unor investiţii în sectorul online, întrucât şi tendinţele de consum s-au modificat în contextul restricţiilor impuse şi a măsurilor de prevenire a îmbolnăvirilor de COVID-19.
O companie care vrea să se digitalizeze trebuie să aloce investiţii de minimum 10.000 de euro, însă randamentele acestor investiţii pot ajunge la 300-800%, în funcție de industrie și de operațiunile optimizate, conform datelor Connections, o companie de transformare digitală.
În prezent, gradul de digitalizare în România se află mult sub media europeană. Conform raportului DESI 2020 (Indicele economiei şi societăţii digitale, realizat de Comisia Europeană), România se clasează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale UE în ceea ce privește gradul de integrare a tehnologiei în business, depășind doar Bulgaria. Totuşi, trebuie să precizăm că în perioada pandemiei s-au făcut progrese importante.
Digitalizarea aduce beneficii importante în sectorul de comunicare şi marketing, printre care menţionăm îmbunătățirea comunicării, transmiterea de informaţii relevante despre companie, creșterea satisfacției clienților și un acces mai avansat la date privind clienţii, domeniul de activitate şi obiceiurile de consum
Cele mai importante domenii economice
Ajutând la procesul de promovare în mediul digital, publicația Jurnalul de Afaceri a susţinut comunicarea companiilor din cele mai importante domenii: Producători, Construcții, Industrie, Automotive, Agricultură, Logistică, Retail, FMCG, Sănătate, Energie, Telecomunicaţii, Petrol şi Gaze și Minerit.
Per total, peste 500 de companii au ales să comunice prin intermediul Jurnalului de Afaceri, printre acestea numărându-se lideri naţionali şi regionali în multe domenii economice, companii care se regăsesc pe primele poziții în topurile celor mai mari angajatori, ca prezență pe piața sau ca expertiză în domeniile în care activează.
„A face presă în ziua de azi în România este o adevărată provocare, dar a face presă de business este o adevărată artă. Pot să afirm cu tărie că, pe parcursul colaborării noastre de mai bine de trei ani, jurnaliștii de la Jurnalul de Afaceri nu și-au făcut de râs profesia, ci dimpotrivă: au prezentat totul într-o lumină cât se poate de realistă, au fost deschiși la ideile clientului, nu au scos din context afirmațiile, nu le-au interpretat după bunul plac, ci le-au preluat și prelucrat într-o manieră profesionistă, astfel încât realitatea din teren să corespundă cu realitatea din revistă. Și pentru că esențele tari se găsesc în sticluțe mici, cuvintele pe care le voi folosi pentru caracterizarea colaborării cu Jurnalul de Afaceri, sunt profesionalism, dedicare, implicare, suport, deschidere, comunicare și răbdare. La mulți ani, vă mulțumim și vă dorim mult succes în continuare!”, este mesajul pe care Gyöngyi Hunyadi, HR Manager VCST Automotive Production Alba Iulia, ni l-a transmis cu ocazia aniversării a 100 de apariţii ale Jurnalului de Afaceri.
„Pot să afirm cu tărie că, pe parcursul colaborării noastre de mai bine de trei ani, jurnaliștii de la Jurnalul de Afaceri nu și-au făcut de râs profesia, ci dimpotrivă: au prezentat totul într-o lumină cât se poate de realistă” – Gyöngyi Hunyadi – HR Manager VCST Automotive Production Alba Iulia
În toate cele 100 de ediţii, Jurnalul de Afaceri a adus în prim plan companii importante care reuşesc să împingă economia ţării înainte.
„Am colaborat de mai multe ori cu Jurnalul de Afaceri, o publicație cu o abordare inedită și o formulă de succes. În tot acest timp s-a menținut profesionalismul echipei, iar rezultatul a fost întotdeauna pe măsură! Mulțumim Jurnalul de Afaceri pentru faptul că aduceți în prim plan afaceri care reușesc să împingă economia României înainte”, ne transmite Bianka Dobre, director de marketing al companiei ELIS PAVAJE.
Profesionalism şi suport
Punând accent pe profesionalism, companiile care au decis să comunice prin intermediul Jurnalului de Afaceri au avut mereu parte de sprijin tehnic şi redacţional.
„Felicitări pentru ediția cu numărul 100! Și la mai multe… sute! Nu pot decât să vă mulțumesc că existați și sper să continuați pe aceeași linie, complexitate și profesionalism. În ceea ce privește colaborarea dintre grupul de firme CBA/Barta Ati și publicația Jurnalul de Afaceri, cred că a fost una reciproc avantajoasă și vom merge pe mai departe în același fel. Suportul tehnic și redacțional de care am avut parte la aparițiile noastre în paginile Jurnalului de Afaceri a fost cât se poate de prompt și eficient”, ne spune Leber Laszlo, director de vânzări al CBA Nord Vest, în numele grupului de firme CBA/Barta Ati.
„Suportul tehnic și redacțional de care am avut parte la aparițiile noastre în paginile Jurnalului de Afaceri a fost cât se poate de prompt și eficient” – Leber Laszlo, director de vânzări al CBA Nord Vest
O formulă practică de prezentare
Companiile cu care colaborează Jurnalul de Afaceri apreciază şi formula practică de prezentare, care include, pe lângă revista propriu zisă şi o broşură de prezentare pe care firmele o pot folosi pentru social media, pentru comunicarea cu partenerii de business şi pentru orice prezentare.
Posibilitățile de colaborare cu Jurnalul de Afaceri au în vedere realizarea de profile corporative, de promovare a lansărilor de produse şi a noilor proiecte, recenzii de evenimente de business, precum şi campanii online (lunare, trimestriale, anuale). De asemenea, partenerii, colaboratorii şi furnizorii companiilor pot participa la articole prin prezentarea soluțiilor oferite, soluții care vin cu o completare utilă a conținutului editorial, se pliază pe domeniile abordate și ajută la dezvoltarea interesului cititorilor. Pe de altă parte, specificitatea conținutului creează un context editorial favorabil pentru plasarea machetelor, precum și o recomandare implicită, ceea ce conduce la participări frecvente și campanii extinse în decursul unui an.
Soluţiile oferite prin aceste machete prezintă un interes ridicat pentru cititorii revistei şi, din acest motiv, multe companii aleg să îşi prezinte periodic produsele şi serviciile oferite.
„A fost o colaborare inedită, la început nu am înțeles conceptul, dar am analizat cu atenție, am remarcat formatul și l-am adoptat mai mult decât o dată (în câteva rânduri) pe două firme din grup: Safir și Nutriva. Cu ce am rămas din această colaborare – articole scrise frumos și într-o formă de prezentare practică, o comunicare bună de ambele părți și o relație win-win pentru noi și partenerii noștri. Mult succes pe viitor și să ne scriem de bine și la ediția cu nr. 200!”, afirmă Anca Obreja, Marketing Manager Safir.
Parteneriate pe termen lung
În cele 100 de luni de la lansare, Jurnalul de Afaceri a realizat o serie de parteneriate pe termen lung.
„Colaborarea cu Jurnalul de Afaceri este una extrem de importantă pentru CORTEVA Agriscience, revista fiind unul dintre partenerii media consacraţi ai companiei noastre. Membrii echipei Jurnalul de Afaceri au dat dovadă mereu de profesionalism, seriozitate şi promptitudine. Vă dorim succes în continuare şi cât mai multe apariţii!”, declară Mădălina Tatu, Specialist Comunicare CORTEVA Agriscience.
Astfel, Jurnalul de Afaceri a reuşit în toată această perioadă să devină „vocea” mediului de business din România.
„În primul rând, dorim să vă felicităm pentru cei 8 ani și jumătate de existență a publicației Jurnalul de Afaceri, dar și pentru lansarea ediției cu numărul 100! Vă mulțumim pentru sprijinul pe care ni l-ați acordat de fiecare dată, pentru faptul că ne-ați fost alături și că ați fost «vocea» prin intermediul căreia firma CONTEC FOODS a transmis publicului toate noutățile cu privire la produsele sub brandul OLYMPIA, toate fabricate în orașul TECUCI. Credem cu tărie că aceste lucruri concrete pot deschide drumul către succes, către pozitivism și entuziasm! Noi rămânem în continuare deschiși și flexibili, dar și curioși în același timp, așteptăm cu mare drag și interes o nouă colaborare cu Dvs., prin care să transmitem consumatorilor produselor OLYMPIA informații noi despre cele mai căutate produse tradiționale, despre rețete autentice, dar și despre cele mai inovative proiecte ale noastre. Tudor Arghezi spunea «Ziarul nu este numai o știre, o telegramă, articol de fond, reportaj, numai politică și informație … Ziarul este o stare sufletească!» … cu acest spirit și această dispoziție vă dorim să continuați ceea ce ați început în urmă cu 8 ani și să bucurați cât mai mulți cititori, cu articole interesante. Felicităm echipa Jurnalul de Afaceri pentru întreaga activitate, vă dorim să rămâneți cu aceleași principii de onestitate față de cititori, iar noi vă urăm proiecte împlinite și multe ediții din ce în ce mai interesante în anii ce vor urma!”, ne-a transmis Ph.D. Mehmet TURAL, Director General Contec Foods.
„Vă mulțumim pentru sprijinul pe care ni l-ați acordat de fiecare dată, pentru faptul că ne-ați fost alături și că ați fost «vocea» prin intermediul căreia firma CONTEC FOODS a transmis publicului toate noutățile cu privire la produsele sub brandul OLYMPIA, toate fabricate în orașul Tecuci” – Ph.D. Mehmet TURAL, Director General Contec Foods
Brand awareness
Pentru orice companie, brand awareness-ul este extrem de important, Jurnalul de Afaceri contribuind și ajutând la rezultate excelente în acest sens.
„Am lucrat excelent cu Jurnalul de Afaceri. În toamna anului 2021 am realizat împreună un proiect special editorial, care a ieșit peste așteptări și ne-a ajutat pe partea de brand awareness. Recomand pentru flexibilitate, răbdare, profesionalism și deschidere”, a transmis Silvia Iordache, Marketing Manager, Dendrio Solutions.
În domeniul construcțiilor, Jurnalul de Afaceri a reuşit să aducă în prim plan companii importante din acest sector, prezentând informațiile într-un mod echidistant.
„În acest moment aniversar, dorim revistei Jurnalul de Afaceri mult succes şi multe ediţii la fel de interesante şi de oneste. Parteneriatul nostru a început încă din anul 2015 şi s-a dovedit a fi unul de succes, revista susţinând domeniul construcţiilor, în care activăm. De asemenea, apreciem modul echidistant în care aţi prezentat business-ul Acvatot şi proiectele pe care le executăm”, ne-a transmis ing. Mirela FAKO, Director Comercial ACVATOT.
Jurnalul de Afaceri susţine, de asemenea, proiectele şi campaniile dezvoltate de companiile prezente în ţara noastră. Mai exact, revista prezintă portrete de companii și manageri de succes, descrie realitatea economică a domeniilor abordate, analizează tendințele pieței într-o manieră obiectivă, conturând o imagine de ansamblu a mediului de afaceri românesc, precum și măsuri concrete întreprinse de către companii pentru o dezvoltare durabilă și responsabilitate socială.
„Parteneriatul nostru de succes cu Jurnalul de Afaceri a început cu mulți ani în urmă. Publicația a susținut proiectele și campaniile PROFI și a contribuit la prezentarea celor mai importante aspecte din dezvoltarea companiei noastre. Apreciem Jurnalul de Afaceri pentru felul în care colaborăm și pentru că susține piața de retail din România”, spune Pawel Musial, director general PROFI.
„Apreciem Jurnalul de Afaceri pentru felul în care colaborăm și pentru că susține piața de retail din România” – Pawel Musial, director general PROFI
Conţinut editorial de calitate
Jurnalul de Afaceri este un partener de încredere, care se axează constant asupra livrării unui conținut editorial de calitate.
„Credem că parteneriatele și relațiile interpersonale clădite cu respect și profesionalism stau la baza dezvoltării organice a businessului. Pentru Olympus România, Jurnalul de Afaceri a fost întotdeauna un partener de încredere, care s-a concentrat constant asupra livrării unui conținut editorial de calitate, oferind maximă seriozitate, pasiune și implicare. Le urăm aniversare fericită și suntem convinși că vor reuși să mențină același standard în presa de business, cu proiecte bine documentate și atent redactate”, ne-a transmis Mădălina Toma, Regional Marketing Manager, Western Balkans & Romania în cadrul Olympus.
Revista susţine companiile care vor să îşi crească notorietatea, să îşi îmbunătățească imaginea, să îşi majoreze cota de piaţă sau să atragă investiţii şi finanţări.
„Mă bucur ori de câte ori am șansa de a întâlni persoane cu adevărat pasionate de ceea ce fac. Întotdeauna am simțit că Jurnalul de Afaceri este un partener de încredere, care, dincolo de profesionalismul cu care ne-a întâmpinat de fiecare dată, a plusat prin calitate umană de excepție. Felicitări întregii echipe pentru rezultatele deosebite!, afirmă Alina Savu, Brand Communications Manager, Oxygen.
Parteneriatele dintre companii şi Jurnalul de Afaceri sunt pe termen lung şi aduc beneficii importante.
„Colaborarea cu Jurnalul de Afaceri a fost de la început o colaborare bazată pe sinceritate și corectitudine, iar articolele scrise ne-au adus exact ceea ce ne-am dorit de la bun început. Am realizat un articol aproape în fiecare an și asta doar datorită faptului că rezultatele au venit de fiecare dată, dar și datorită faptului că membrii echipei au avut întotdeauna răbdare și pricepere în relația cu Aso Cromsteel SA. Pentru noi, publicitatea la nivel local nu era primordială, dat fiind faptul că exportăm majoritatea produselor noastre dar, din fericire, vizibilitatea adusă de articolele din Jurnalul de Afaceri ne-a permis să ne facem cunoscute proiectele noastre de responsabilitate socială. Mulțumesc Jurnalul de Afaceri”, explică Radu Constantin Ungureanu, General Manager ASO Cromsteel SA.
„Colaborarea cu Jurnalul de Afaceri a fost de la început o colaborare bazată pe sinceritate și corectitudine” – Radu Constantin Ungureanu, General Manager ASO Cromsteel SA
Modele pentru un business de succes
Într-un mediu de business care se poate dovedi plin de provocări, Jurnalul de Afaceri prezintă firmele care, prin activitatea lor, pot fi luate drept model de organizare şi de succes.
„Jurnalul de Afaceri este o publicație cu un caracter aparte. Prezintă periodic firme care prin activitatea lor și prin modul de organizare pot fi exemple pentru mediul de afaceri, din păcate subdezvoltat din țară. Are initiaţiva de a le identifica, răbdarea de a le mobiliza pentru a pune la dispoziția Jurnalului materiale, care sunt organizate într-un mod profesionist. Mulțumim pentru atenția cu care ne-au urmărit activitatea și pentru ajutorul dat la prezentarea activității firmei noastre în mod fidel. Dorim multă sănătate întregii echipe și urăm succes în munca lor benefică unui număr mare de cititori”, spune Gábor Molnár, Director General AAGES.
Obiectivitate şi corectitudine
Articolelele publicate în Jurnalul de Afaceri sunt prezentate într-o manieră obiectivă, corectă, fără denaturarea sau „înfrumuseţarea” realităţii.
„Toate colaborările noastre cu Jurnalul de Afaceri au fost foarte bune. Deși nu ne-am întâlnit face to face niciodată, mereu i-am simțit ca niște oameni serioși, implicați și devotați profesiei. În toate interviurile am simțit curiozitatea autentică și dorința reală de a înțelege subiectul discutat, iar articolele am observat că sunt scrise într-o cheie obiectivă, corectă, fără denaturarea sau «înfrumusețarea» realității. Felicitări pentru ediția cu nr. 100! Într-adevăr, prin seriozitatea de care ați dat dovadă, sunteți o publicație de referință în zona de business. Spor, inspirație și putere de muncă pentru următoarele 100 de ediții!”, afirmă Bogdan Chiriac, Manager General Farmaciile Myosotis.
„Prin seriozitatea de care ați dat dovadă, sunteți o publicație de referință în zona de business” – Bogdan Chiriac, Manager General Farmaciile Myosotis
Un adevărat brand în lumea publicaţiilor de business
Ajungând la 100 de ediţii, Jurnalul de Afaceri a reuşit să construiască un adevărat brand în lumea publicaţiilor de afaceri din România.
„Suntem alături de voi și ne bucurăm pentru aniversarea ediției cu nr. 100. Ați reușit ca în cei peste 8 ani de activitate să construiți un adevărat «brand» în lumea publicațiilor de business. Suntem onorați și ne face plăcere de fiecare dată să împărtășim noutăți din viața companiei ID Logistics în paginile revistei voastre. La cât mai multe numere și la cât mai mulți cititori!”, a precizat Luminița Dobrinoiu, Business Development Manager ID Logistics.
Prin urmare, în acest moment aniversar, Jurnalul de Afaceri le promite partenerilor săi și cititorilor că va continua să prezinte idei şi poveşti de succes şi va oferi mediului de business cele mai noi trenduri din toate sectoarele economice, ajutând astfel la o mai bună cunoaștere a lui.
Mulțumim tuturor partenerilor, acelor afaceri care au avut curajul să povestească despre momentele de creștere, deciziile de business și strategiile adoptate. Fără partenerii noștri, antreprenori sau mari companii internaționale prezente pe piața locală, asociații non-profit, organizatori de evenimente educative sau analiști care ne împărtășesc cele mai noi tendințe, nu am fi ajuns la frumosul număr 100, pe care îl dedicăm, ca de fiecare dată, vouă: cititorilor noștri care au fost și sunt, în continuare, aproape de Jurnalul de Afaceri!