KARA DISTRIB urmărește implementarea soluțiilor inovatoare în domeniul distribuției

01.03.2019

Pentru anul în curs, reprezentanții companiei preconizează o creștere a cifrei de afaceri cu circa 15%. KARA DISTRIB este o afacere 100% românească, fondată de către doi acționari români, de profesie inginer și economist, și anume Dumitrescu George și, respectiv, Dumitrescu Daniela. Compania a debutat ca distribuitor dinamic în piața de retail și horeca din București în 1999, cu un contract de distribuție bere – Brau Union – având un număr de 6 agenți de vânzări și o flotă de distribuție de 6 autoutilitare. În cei peste 20 de ani de activitate, compania s-a dezvoltat continuu și și-a diversificat portofoliul cu produse non-alcoolice și produse alimentare.

În prezent, compania a ajuns la 18 contracte cu companii multinaționale și producători mari autohtoni, la un departament de vânzări constituit din 43 de persoane, 80 de angajați în domeniul logistică și suport, 46 de autoturisme și 30 de autoutilitare și camioane

Datorită istoricului îndelungat de colaborare cu clienții – unii dintre aceștia rămânând fideli după 18-20 de ani, serviciile KARA DISTRIB țin cont de particularitățile fiecărui client, de programul de lucru, programul de recepționare a mărfurilor, condițiile de plată, spațiul de depozitare, dar și de rotația la raft a produselor din portofoliu.

“Oferim servicii de mercantizare primară la punctul de vânzare, cât și consiliere în ce privește dimensionarea comenzilor și orice îndrumare de care au nevoie cei care deschid pentru prima oară o afacere în domeniul alimentației publice”, ne-a declarat Dl. George Dumitrescu, Director General KARA DISTRIB SRL.

Portofoliul de produse și servicii

Unul dintre cele mai importante atuuri care diferențiază KARA DISTRIB față de alte companii este portofoliul de produse, care cuprinde brandurile cele mai de succes din acest moment din piața locală FMCG: bere – produsele Heineken România, vinuri și spirtoase – produse Vincon Logistic SA, Domeniile Sâmburești, Cotnari SA, Cramele Ostrov, Alexandrion Trading, Zarea SA, Prodvinalco Cluj – apă și sucuri – produse Pepsi, Aqua Carpatica, RedBull, Pfanner și Perla Harghitei – și cafea – produsele  Grupului Straus, Don Cafe și Amigo.

Canalele de vânzare sunt reprezentate de Traditional Trade sau piața clasică de retail, magazine de proximitate sau minimarketuri independente, Horeca

Modern Trade este cel mai mare canal de vânzare în acest moment în FMCG, iar KARA DISTRIB este prezentă în 3 mari lanțuri de retaileri, cu un portofoliu de produse spirtoase de import. În ceea ce privește ponderea în cifra de afaceri, berea reprezintă un procent de 40%, vinurile & spirtoasele 25%, apa & sucurile 24%, iar cafeaua 11%.

KARA DISTRIB a abordat și domeniul distribuției produselor profesionale pentru saloane de coafură cu produse marca L’Oreal – brandul Matrix.

Stabilitatea colectivului KARA DISTRIB, esențial pentru dezvoltarea afacerii

KARA DISTRIB deține un centru logistic situat în comuna Chiajna, care ocupă o suprafață desfășurată de 6.000 mp, din care 3.200 depozit și platformă 2.800 mp, la care se adaugă 90 mp birouri și vestiare. Capacitatea de transport include 30  camioane de tonaje diferite iar media clienților deserviți zilnic este de 500. Sediul de birouri aferent forței de vânzări este situat în Centrul Office Cotroceni, pe o suprafață de 400 mp, într-o zonă centrală care optimizează timpul petrecut în trafic de către forța de vânzări .

Flota auto este compusă din dube și utilitare, carosate pentru distribuția de mărfuri grele și de volum – caroserii compartimentate pe paleți, mașini cu lift pentru ridicarea și coborârea paleților, cu tonaje între 0,8 tone și 12 tone.

În prezent, numărul de salariați este de 123 persoane, care pe lângă salariile fixe se bucură și de alte avantaje: bonusuri de performanță, tichete de masă, transport gratuit, participarea la team building-uri, participarea la programe de perfecționare. Compania a organizat și a susținut financiar de-a lungul timpului cursuri specifice de vânzări și leadership pentru echipa de vânzări, cursuri pentru dobândirea de către personalul din logistică a certificatului ISCIR și a categoriilor profesioniste pentru conducătorii auto. De asemenea, au fost organizate ieșiri de socializare în locații partenere, dar și team buildinguri la munte, pe litoral și în Delta Dunării.

Onestitatea și bunul simț sunt calitățile care au reunit membrii echipei și i-a făcut să se simtă ca într-o adevărată familie

Pentru protejarea mediului înconjurător, compania și-a concentrat atenția asupra aspectelor de colectare selectivă a deșeurilor rezultate din activitatea de distribuție și predarea acestora în vederea reciclării, reducerea consumului de hârtie, reducerea consumului de energie electrică, dar și a noxelor generate de autoturismele din dotare, prin reechiparea flotei de transport cu mașini din ce în ce mai performante.

Planuri de viitor

În ceea ce privește planurile de viitor, reprezentanții companiei își afirmă dorința de a echilibra portofoliul pentru a avea o omogenitate atât în oferta reprezentantului de vânzări, dar și în activitatea logistică de depozitare, picking și livrare.

„Principala noastră dorință este să îmbunătățim continuu calitatea produselor pe care alegem să le livrăm clienților noștri, deoarece acest aspect este la fel de important ca și calitatea serviciului de distribuție”, a opinat Dl. Cristian Hăidăuțu, Director Comercial KARA DISTRIB SRL.

Planurile de extindere ale KARA DISTRIB vizează acoperirea a noi zone prin agenți și capacități logistice, în funcție de strategiile avute în vedere

Deosebit de receptivi la modul în care piața și serviciile evoluează, compania acordă mare atenție și segmentului online al activității. De asemenea, KARA DISTRIB analizează în permanență piața pentru a găsi cele mai necesare produse și de a le distribui sub marcă proprie.

Evoluția înregistrată pe parcursul anului 2018

Anul 2018 a fost unul plin de provocări pentru KARA DISTRIB, compania finalizând anul cu o cifră de afaceri de 81 de milioane de RON, iar pentru 2019 reprezentanții companiei preconizează o creștere a cifrei de afaceri cu circa 15%.

“Acest obiectiv dorim să îl atingem printr-o abordare mai dinamică a fiecărui canal, o atenție sporită fiind acordată canalului horeca și canalului modern trade. De asemenea, ne dorim o creștere și în canalul retail, creștere pe care dorim să o obținem atât prin intermediul gamei de produse, cât și prin îmbunătățirea serviciilor oferite”, a declarat, în încheiere, Dl. George Dumitrescu, Director General KARA DISTRIB SRL.

 

 

Citiți și despre:

  • Potpuriu, prima companie de distribuție din județul BacăuPotpuriu, prima companie de distribuție din județul Bacău În ciuda problemelor cu care se confruntă distribuitorii, compania a reușit să mențină trendul ascendent. Bazele companiei Potpuriu au fost puse în anul 1994, din inițiativa a doi prieteni, Luigi Hîrjanu și […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Manoil Trans, de 10 ani în Topul Distribuitorilor din DâmbovițaManoil Trans, de 10 ani în Topul Distribuitorilor din Dâmbovița Investițiile viitoare ale companiei au în plan mărirea capacității de transport și deschiderea unui nou depozit. Înființată în anul 1994 ca un mic depozit en-gros de băuturi alcoolice, non-alcoolice, bere, […]
  • MARTENS, bere de GalaţiMARTENS, bere de Galaţi Odată cu creşterea veniturilor populaţiei se prevede o creştere a consumului de beri speciale. Pentru mulţi dintre noi, berea este băutura preparată din apă, malţ, hamei şi drojdie. Unii berari însă au dat […]
  • LICURICI IMPEX – liderul distribuției în MoldovaLICURICI IMPEX – liderul distribuției în Moldova Cum s-a dezvoltat o afacere de familie într-o companie de succes. Compania LICURICI IMPEX a luat ființă în urmă cu 22 de ani, fiind înființată de  către soții Dan Marius și Dan Liliana Eleonora. Afacerea de […]