Kaufkand, cea mai sustenabila compania

Kaufland, desemnată „Cea mai sustenabilă companie din România”

23.11.2020

Kaufland a fost desemnată „Cea mai sustenabilă companie din România”, datorită investițiilor majore în acest sens pe care le-a făcut în ultimii ani – în urma publicării rezultatelor singurului și celui mai complex studiu care analizează nivelul de implicare a companiilor în sustenabilitate și din punct de vedere al impactului economic, de mediu și social.

Organizat anual, CSR Index reprezintă o analiză independentă complexă cu 10 categorii și 64 de indicatori, care evaluează companiile din România după o serie de parametri internaționali, în funcţie de nivelul de implicare al acestora în domeniul sustenabilității și responsabilității sociale.

Kaufland România a obţinut 98 de puncte

Astfel, pentru al treilea an la rând, Kaufland România a obținut primul loc în topul celor mai sustenabile companii din țară, cu 98 de puncte din 100, conform analizei realizate de agenția de consultanță The Azores și prezentate în cadrul celei de-a cincea ediții Romania CSR Index. Kaufland România a fost recompensată cu distincția Gold Level, în cadrul conferinței ,,Best Practices in Romanian CSR”, care a avut loc joi, 19 noiembrie 2020.

Categoriile care au fost evaluate în acordarea distincției sunt:

  • guvernanța corporativă,
  • diversitatea
  • impactul economic
  • mediul înconjurător
  • drepturile omului
  • politica anti-corupție
  • angajați
  • marketing
  • investiții în comunitate
  • lanțul de aprovizionare

Premiul Gold Level, o recunoaștere a eforturilor Kaufland România

Premiul Gold Level reprezintă o recunoaștere a eforturilor Kaufland România de a reuni, într-un raport de sustenabilitate aliniat standardelor internaționale de raportare Global Reporting Initiative (GRI) – toate informațiile non-financiare relevante, într-un exercițiu deplin de transparență, cooperare și asumare a unor obiective de investiții și performanță.

,,Această distincție este o confirmare a investițiilor noastre continue în sustenabilitate, angajament pe care ni l-am luat pe termen lung, urmărind rezultatele obiectivelor după parametri internaționali de raportare. Companiile joacă un rol esențial în generarea schimbării în mai bine în societate și sunt bucuros să vedem implicarea din partea a tot mai mulți jucători din mediul de afaceri, fiindcă problemele de mediu, de dezvoltare socială și economică sunt ale tuturor”, declară Valer Hancaș, director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.

Rezultatele obţinute de Kaufland

Printre rezultatele atinse de Kaufland România și publicate în cel mai recent Raport de sustenabilitate, valabil pentru ultimii doi ani, se numără:

  • Peste 70 milioane de lei au fost investiți de Kaufland România în comunitate;
  • 266 de proiecte comunitare au fost susținute, ce au venit în sprijinul a peste 3,4 milioane de beneficiari;
  • Kaufland România a derulat 3 programe de finanțare pentru organizațiile non-guvernamentale;
  • Produsele marcă proprie sunt certificate cu cele mai înalte standarde internaționale ecologice sau de comerț echitabil în raport de peste 10% – precum FSC (gestionarea sustenabilă a pădurilor), Organic, Fairtrade, GOTS, UTZ (agricultură sustenabilă), MSC – Marine Stewardship Council (pescuit sustenabil);
  • Kaufland investește în echipele sale: compania a primit titlul de Top Employer pentru al cincilea an consecutiv;
  • Numărul de angajați este în creștere: de la 13.754 de angajați în 2018, la 14.173 de angajați în 2019;
  • Egalitate de gen: de la 25% de femei în poziții de management în 2018, la 39% în 2019;
  • Egalitatea de șanse: 247 de angajați cu dizabilități;
  • Kaufland România a reușit să diminueze cu ~6% intensitatea energetică 2019 vs. 2018;
  • Retailerul a înregistrat o scădere de ~5% a intensității emisiilor 2019 vs. 2018.

Citeşte şi CSR Index 2020 şi-a anunţat câştigătorii

 

 

Citiți și despre: