KIKA Mobilier, focus pe îmbunătățirea portofoliului de produse

Cu 70.000 de soluții în portofoliu, kika estimează o creștere a cifrei de afaceri în acest an și majorarea cotei de piață. Cu peste 102 de ani  de experiență în domeniul mobilierului și decorațiunilor interioare, kika este una dintre cele mai puternice firme de mobilier din Europa. Ceea ce nu știu însă toți clienții fideli, care trec pragul zilnic unuia dintre cele 56 de magazine kika din toată lumea, este că succesul a pornit dintr-o afacere de familie, susținută de patru generații ce au reușit să facă față provocărilor piețelor și exigențelor clienților. În anul 1973, Herbert Koch a deschis primul magazin kika în Austria. Faptul că oamenii își puteau alege și monta singuri piese de mobilier, având ajutor din partea companiei pentru transportul produselor achiziționate, s-a dovedit un succes răsunător la acea vreme. “kika este un brand care a crescut frumos an de an, pe o piață extrem de competitivă. Ne-am concentrat, încă de la început, pe colecții deosebite pentru clienții noștri, pe construirea unei imagini care presupune o ambianță interioară: mobilier, elemente de decorare, obiecte de uz curent, iluminat etc. Ne concentrăm permanent pe identificarea nevoilor clienților și găsirea celor mai bune soluții pentru ei. Un moment special a fost anul trecut, când kika a sărbătorit 40 de ani în Europa. Pentru a le mulţumi cumpărătorilor pentru fidelitatea lor, kika România a aniversat cei 40 de ani de existenţă sub sloganul <Mulţumim, România!>, oferind numeroase promoţii şi preţuri aniversare”, ne-a declarat Lars Lund, directorul kika România.

Anul trecut, kika România a fost preluată de grupul SudAfrican Steinhoff, una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul retailului pe piața de mobilă. “Cum noi reprezentăm o afacere de familie locală, ne-am dorit ca brandul, continuitatea și siguranța locurilor de muncă să fie susținute și de noul proprietar. De aceea, am ales Steinhoff, nu doar pentru că Steinhoff este o companie de succes listată la bursă, ci și pentru că își are originea în cadrul unei afaceri de familie, asemenea nouă, și deține aceeași filozofie a calității”, a completat Lars Lund.

Topul vânzărilor

Cu 70.000 de soluții în portofoliu, oficialii kika se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri în acest an și la majorarea cotei de piață. “Începând cu acest an vizăm o creștere de 20% a cifrei de afaceri. Piața de mobilier este stabilă așa că am crescut și cota de piață. Cele mai bine vândute produse kika sunt canapelele, care au cea mai mare pondere în vânzările kika. În acest an, am înregistrat deja vânzări bune în special pentru mobilierul de living 50,97%, canapele 38%, mobilier de birou de 57%, mobilier de grădină 290%, perdele de 17% și corpuri de iluminat 19%”, ne-a explicat directorul kika România.

“Totul sub acelaşi acoperiş” este moto-ul kika, iar compania oferă, pe lângă produse calitative, şi servicii conexe, precum livrare, montare, măsurare, proiectare sau chiar preluarea mobilierului vechi. “Suntem într-o perioadă în care ne îmbunătățim sortimentul, încercând să ne adaptăm pieței. Acest lucru înseamnă că ne focusăm concomitent pe produse la prețuri incredibile, produse inedite, funcționale, produse moderne (finisaje, culori, forme moderne). Spre exemplu, canapelele extensibile disponibile chiar și la prețul de 599 RON, produse multifuncționale dar și diversificarea mobilierului de grădină”, ne-a declarat Lars Lund, directorul kika România. Acesta a adăugat faptul că, pentru a garanta calitatea produselor, toți furnizoriii sunt aleși cu grijă. “kika pune accent pe produsele de calitate. De altfel, calitatea înaltă a produselor este asigurată de furnizorii selectați cu grijă. Datorită unei mari varietăți de produse de calitate, care beneficiază de cel mai bun raport preț-calitate, pot fi îndeplinite dorințele fiecărui cumpărător. Conform devizei <totul dintr-o singură sursă>, kika oferă o paletă largă de servicii. În toate sectoarele, acest concept este orientat în funcție de clientul țintă. Ideile inovatoare au jucat dintotdeauna un rol important”, a completat directorul kika România .

Investiții în România

kika are în prezent 32 de magazine în Austria, șapte în Ungaria, alte șapte în Cehia, patru în Slovacia și Croaţia şi câte unul în Serbia şi România. La acestea, se adaugă și alte unități deschise în sistem franciză, în Rusia și Arabia Saudită. Investiția în magazinul din București, lansat în ultima lună a anului 2008, s-a ridicat la 31 de milioane de euro. Unitatea din Capitală măsoară 27.000 de metri pătrați, iar miile de clienți, care trec pragul magazinului lună de lună, sunt atrași de colecțiile care sunt actualizate la fiecare trei luni. Oficialii kika spun că vânzările au înregistrat o creștere semnificativă anul trecut, iar planurile pentru anul în curs sunt unele optimiste. “Vom vedea cu siguranță o creștere în acest an, dar depinde de modul în care se va dezvolta infrastructura și în care economia evoluează. Am avut o crestere de 6% anul trecut și ne așteptăm la dublarea acestei creșteri în acest an”, este de părere Lars Lund.

Privind alegerile românilor care trec pragul magazinului, conducerea kika România spune că pe primul loc sunt decorațiunile dedicate camerelor principale din locuințele clienților. “Obiceiurile de cumpărare sunt destul de asemănătoare în unele puncte și diferite în altele. Consumatorii preferă mărcile cunoscute, de calitate. Oamenii au început să pună mai mult accent pe amenajarea locuinței, orientându-se către camere principale, cum ar fi bucătăria, sufrageria, baia”, ne-a povestit directorul kika România.

Planuri de viitor

Pentru moment, kika România se axează pe integrarea în Grupul Steinhoff, magazinul din București fiind achiziționat în vara anului trecut de grupul sud-african. “Suntem încă în proces de analiză a acestui proces, de identificare a potențialelor zone din țară și a terenurilor. Expansiunea în România depinde foarte mult de evoluția puterii de cumpărare a românilor”, ne-a declarat Lars Lund, directorul kika România.

Trenduri pentru 2014

Decorurile cât mai naturale sunt în trend în această vară, spune conducerea kika România. “Culoarea anului 2014 este violet, combinată cu nuanțe pastelate, fresh, cum ar fi verde, galben. Piesele de mobilier comode, dedicate spațiilor de relaxare cum sunt grădinile, balcoanele, în forme liniare, moderne sau simple și elegante, cele care imită diverse forme din natură, sunt de asemenea în tendințe în anotimpul cald”, spune Lars Lund, directorul kika România.