Compania dorește să își dubleze capacitatea de depozitare în următorii 5 ani. Înființată în 1918, KLG Europe Logistics este o companie de logistică și transport de origine olandeză, care, începând cu anul 2006, oferă și în România servicii de logistică și transport rutier, maritim și aerian.
Pe lângă birourile din Olanda, Marea Britanie și China, compania își exercită avantajul dat de sistemul unic de distribuție națională prin depozitele regionale din orașele: București, Timișoara, Cluj Napoca, Constanța, Craiova, Brașov și Bacău. Astfel, experiența, capabilitatea, resursele și atitudinea îi fac potriviți pe specialiștii companiei în derularea operațiunilor logistice la standarde înalte și costuri avantajoase.
„Cel mai important serviciu pe care îl oferim clienților noștri este acela de a le oferi oportunitatea să se concentreze pe activitățile lor de bază, preluându-le activitățile logistice”, declară Dragoș Geletu, managing director al KLG Europe Logistics România.
Servicii variate la standarde ridicate
Compania oferă o gamă largă de servicii, pe lângă cele de transport, ca de exemplu servicii logistice de manipulare, depozitare, valoare adăugată, împachetare și livrare. Cu toate că depozitarea este doar o mică parte a activității companiei, acest serviciu este caracterizat de flexibilitate, putând fi depozitate o gamă variată de produse. De aceea și portofoliul de clienți al companiei este foarte variat, dintre aceștia cei mai cunoscuți fiind: Policolor, Orange, Coty, Adidas România, Pernod-Ricard, Red-Bull, LG, Wrigley Romania, Flanco, Pigna.
În același scop al furnizării de servicii de calitate, compania are în vedere și centralizarea rapoartelor în care sunt înregistrate solicitările și situațiile semnalate de clienți și monitorizarea performanțelor furnizorilor.
„Ne-am dorit să oferim clienților mai mult decât un serviciu de transport și am reușit acest lucru prin dezvoltarea unui departament Customer Service care să fie un punct unic de contact pentru serviciile de transport rutier”, susține Dragoș Geletu.
Dintre toate serviciile oferite de KLG, cele mai solicitate sunt cele de transport.
Rețeaua de transport internațional cuprinde două departamente: soluții pentru camioane complete și transport rutier internațional în sistem grupaj, determinând astfel o pondere importantă din cererile de transport.
Rețeaua de transport internațional în sistem de grupaj acoperă nouă țări din Europa, Olanda, Belgia, Marea Britanie, Germania, Italia, Polonia și mai nou Spania, Bulgaria și Republica Moldova. Acest sistem are un trafic bine stabilit, cu plecări în zile fixe, de mai multe ori pe săptămână.
Dar și serviciul de distribuție națională în sistem de grupaj este foarte solicitat, cu ajutorul acestuia putând fi livrată marfă paletizată într-un timp de 24-48 de ore în orice zonă din țară. Această rețea este de tipul Hub&Spoke, compania având hub-ul central în București, acesta fiind conectat zilnic cu hub-urile din Timișoara, Cluj, Brașov, Bacău, Constanța, Craiova și, în curând, Sibiu.
„Astfel reușim să acoperim zilnic toate orașele mari din țară și toate centrele comerciale, livrând zilnic marfă la toate magazinele Key Account și DIY”, adaugă reprezentantul companiei.
În ultima perioadă, compania s-a concentrat și pe dezvoltarea transportului maritim, care, în acest moment, are o pondere importantă în cifra de afaceri și acest lucru oferă certitudinea că vor reuși să mențină dezvoltarea și în anii următori.
Dezvoltarea și extinderea, apreciate de clienți
Proiectul de extindere al KLG Logistics, demarat în anul 2014, va continua și anul acesta. Astfel, celor 10.000 de metri pătrați finalizați in 2014 se vor adăuga încă 10.000, capacitatea depozitului central din Bolintin Deal ajungând astfel la 45.000 de metri pătrați, investiția din acest an depășind 5 milioane de euro.
Ca o confirmare a serviciilor de excepție, gradul de ocupare al noului depozit, care va fi construit anul acesta, va fi de 100% imediat ce va fi dat în folosință. Și asta deoarece imediat după decizia de construcție s-au semnat parteneriate pe termen lung.
Tot în acest an, compania va avea două implementări majore, care vor necesita o pregătire temeinică și testări intensive. „Vom concentra transferul de stoc în 2-3 zile pentru a nu întrerupe procesul de vânzare – livrare iar sincronizarea va fi elementul central al go-live-ului”, menționează Dragoș Geletu.
Compania urmărește ulterior dezvoltarea liniei de transport cu Bulgaria, linie inclusă într-un serviciu similar cu distribuția din România, cu plecări zilnice, având un timp de livrare similar celui din România.
În următorii 5 ani, KLG dorește să dubleze capacitatea de depozitare, ajungând la 80.000 de metri pătrați. Pe termen lung însă, societatea intenționează să dezvolte transportul rutier și să deschidă o nouă linie de transport în regim grupaj cu Franța și șă-și consolideze poziția de lider în distribuția de marfă paletizată în România.
Atitudinea pe care KLG Europe Logistics o are față de partenerii de afaceri, considerându-se parte în firma respectivă, ca și colegi la departamentul logistică, având un interes comun – acela de a satisface cerințele clienților, cu un cost optim – va ajuta compania să își atingă obiectivele.