LACTATE NATURA, produse lactate făcute de români pe gustul românilor

01.02.2016

Strategia companiei presupune inovarea şi diversificarea produselor în permanenţă. Produsele lactate sunt recunoscute pentru proprietăţile nutritive şi aportul bogat în calciu, contribuind la creșterea armonioasă și sănătoasă a copiilor și la menținerea unui stil de viață sănătos. Acestea  sunt alimente cu un bogat conținut de probiotice care conțin proteine, carbohidraţi, vitamine, minerale şi grăsimi.

LACTATE NATURA este un jucător important pe piaţa produselor lactate, comercializând o gamă diversificată de produse de acest gen, de la laptele de consum până la produse proaspete, toate de o calitate corespunzătoare cerinţelor pieţei.

Fiind o firmă cu capital integral privat, deține cea mai mare fabrică de prelucrare a laptelui din judeţul Dâmbovița, cu o tradiţie de peste cincizeci de ani.

„Obiectivul nostru este să creştem profitabil în toate categoriile de produse în care activăm, să obţinem o poziţie de top atât în reţelele de hypermarketuri, cât şi magazine, să înţelegem şi să satisfacem nevoile şi cerinţele consumatorilor aflate în continuă schimbare, să dezvoltăm şi să perfecţionăm continuu produsele sub brandul Natura, adaptând produsele din portofoliu cu soluţii inovative, oferindu-le cea mai bună valoare şi un raport calitate-preţ optim”, declară Ristea Augustin George, director general al LACTATE NATURA SA.

Produse de top

Piaţa lactatelor nu este reprezentată numai de laptele de consum. Derivatele din produsul de bază, laptele, merită de asemenea luate în considerare. Brandul NATURA cuprinde un portofoliu complex de produse care începe, bineînțeles, cu laptele consum, la care se adaugă iaurtul, laptele bătut, sana, chefirul, smântâna, untul, brânza Făgăraş, caşcavalul, telemeaua, produse care se bucură de un real succes în rândul consumatorilor.

Produsele realizate în cadrul societăţii sunt distribuite intern, pe diverse canale de distribuţie, preponderent pe pieţele din Bucureşti şi judeţele Dâmboviţa, Argeş, Dolj, Prahova, Braşov, Buzău, Galaţi, Constanţa, Sibiu, Vâlcea, Brăila, cât şi la nivel național, în reţele de hypermarketuri supermarketuri , hard-discount şi cash&carry.

Compania a pus accentul pe dezvoltare. În acest mod programele de investiţii au avut drept rezultat îmbunătăţirea continuă şi asigurarea calităţii întregului portofoliu de produse.

„SC LACTATE NATURA SA a implementat şi certificat o serie de de sisteme de management al calităţii, siguranţei alimentului şi protecţia mediului conform SR EN ISO 22000:2005, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, ISO/TS 22002-1:2009, FSSC 22000: VERSION 3, 2013, iar în anul 2010 a obţinut autorizarea sanitar veterinară pentru schimburi intracomunitare, fiindu-i atribuită ștampila ovală cu numărul de autorizare L58, standarde ce garantează produse sigure şi de înaltă calitate”, spune conducerea companiei.

Evoluția companiei

Înfiinţată în urmă cu mai bine de cinci decenii, în anul 1959, prin preluarea patrimoniului fostei Întreprinderi de Industrializare a Laptelui Dâmboviţa, S.C. LACTATE NATURA, cu sediul în Târgovişte, Bd. Independenţei, nr.23, judeţul Dâmboviţa, activează în cadrul industriei alimentare, având ca domeniu de activitate prelucrarea, depozitarea şi comercializarea produselor lactate, situându-se în prezent printre cei mai importanţi agenţi economici interni ce activează pe acest segment de piaţă.

În perioada 2007-2009 au fost realizate proiecte cu fonduri structurale în sumă de circa 3.000.000 euro, concretizate în modernizarea şi retehnologizarea spaţiilor de producţie, parcului auto, mărirea capacităţilor de producţie, achiziţionarea unei linii de ambalat produse din lapte în ambalaje din carton şi aparatură de laborator, care au fost aliniate la standarde europene.

Un nou brand

Pentru că LACTATE NATURA şi-a făcut un ţel din a fi cât mai aproape de consumatori şi partenerii de afaceri şi de a se adresa nevoilor acestora cât mai eficient prin inovaţie, calitate şi siguranţa produselor, au conceput un nou brand, YKI, pentru produse lactate.

Noul brand YKI, având un design atractiv în formă de ursuleţ vesel, jucăuş, vine în completarea cunoscutului brand NATURA. Acesta a fost gândit pentru a satisface nevoile întregii familii şi a se diferenţia la raft prin inovaţie, elemente de identitate vizuală, gramaje accesibile şi ambalaj.

„Prin introducerea pe piaţă a noului brand YKI continuăm statornicirea poziţionării LACTATE NATURA drept un jucător important pe piaţa produselor lactate, oferind posibilitatea consumatorilor de a alege dintr-o gamă variată de produse lactate româneşti, care cred în valorile româneşti, făcute de români pe gustul românilor, prin folosirea laptelui de cea mai bună calitate prelucrat cu multă grijă şi pricepere”, declară Ristea Augustin George.

Problemele sectorului de activitate

Laptele şi produsele lactate la preţ de dumping aduse din alte ţări comunitare au ocupat o parte semnificativă din piaţa românească în mod special după impunerea embargoului împotriva Rusiei. În hipermarketuri preţul produselor lactate marca proprie a ajuns să fie şi cu 30% mai mic decât cel al brandurilor, marile magazine susținând anumite produse în detrimentul celor fabricate în România. În acest mod, producătorii de produse lactate nu vor putea ține ritmul, ca urmare a presiunii puse de mărcile private și puterii de cumpărare, preţul final al produsului va trebui să scadă pentru a se majora consumul. Rezultatul acestui scenariu, care din păcate este real, este închiderea mai multor fabrici de lapte din România.

Planuri de viitor

Pentru a defini obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung, conducerea companiei ne dezvăluie că o prioritate este strategia de dezvoltare ce constă în implementarea cu succes a strategiilor de expansiune şi dezvoltarea profesională a staff-ului.

De asemenea, inovaţiile aduse în gama de produse prin introducerea pe piaţă a laptelui UHT, produselor bio, dar şi modificări aduse ambalajului pentru un impact vizual mai bun alături de diversificarea permanentă a ofertei de produse şi creşterea continuă a arealului de desfacere, vor aduce cu siguranţă încheierea de noi parteneriate comerciale astfel încât produsele lactate NATURA să devină prima alegere la raft a consumatorului.

 

 

Citiți și despre: