Slide

Logistică

Lagermax AED investește în noi filiale și servicii

01.10.2015

Criza economică a avut ca efect specializarea companiilor de transport, pe domenii și rute. Lagermax AED a intrat pe piața locală în 2003, iar oficialii companiei spun că au trecut în tot acest timp prin foarte multe evenimente importante atât pe intern, cât și extern. De la intrarea României în Uniunea Europeană și toate oportunitățile aduse de acest pas, până la criza financiară, care a venit cu un impact negativ puternic în volumele de transport – toate au fost momente din care compania a învățat.

La 10 ani de la lansarea pe piața internă, Lagermax AED a fost desemnată cea mai populară companie de transport din România, în cadrul unui concurs dedicat. Compania își axează investițiile în prezent în lansarea de noi servicii și filiale. “Am angajat deja un reprezentat în Cluj, iar anul acesta avem în plan deschiderea oficială a unei filiale în zona centrală a țării, am recrutat persoane specializate pentru a ne ajuta să dezvoltăm serviciul de transport maritim, iar în acest sens dorim să avem biroul propriu în portul Agigea, cu scopul de a oferi clienților mai multă flexbilitate și proactivitate. Suntem în curs de certificare AEO, Agent Economic Autorizat, ceea ce ne va ajuta în relația cu clienții de vamă, să fim mult mai rapizi în obținerea liberului de vamă, să simplificăm operațiunile vamale, iar pentru partenerii străini care nu fac parte din Uniunea Europeană să oferim garanția unor servicii de cea mai înaltă calitate”, ne-a declarat Rareș Măcinică, Managing Director Lagermax AED România SRL.

 

Suntem în curs de certificare AEO, Agent Economic Autorizat – Rareș Măcinică, Managing Director Lagermax AED România

 

Specializare 

În prezent, compania oferă servicii de transport rutier intern și internațional, dar și servicii de comisionare vamală. Există o echipă de 16 oameni dedicați, care formează astfel una dintre cele mai mari echipe din România, iar societatea deține și cinci birouri de comisionare vamală în țară.

Mai mult decât atât, Lagermax AED oferă servicii de transport maritim în regim de FCL, containere dedicate, și LCL, grupaje pe container, modalitate de transport din ce în ce mai des folosită, spun oficialii companiei. “Avem și servicii speciale, un singur exemplu: vămuire fiscală prin birourile noastre de la Viena sau Koper. Avem proiecte importante cu clienți din industria automotive, parteneriate de lungă durată cu alte companii de transport din Turcia și Elvetia, precum și proiecte speciale, de logistică și producție pentru o companie din domeniul importului și distribuției de DVD-uri”, a adăugat Managing Directorul Lagermax AED România.

Conducerea companiei este de părere că industria de transporturi s-a schimbat foarte mult odată cu efectele crizei economice. Mai precis, dacă înainte de criză relațiile dintre furnizorii de servicii de transporturi erau problematice, iar cererea era foarte ridicată, criza economică a adus o reașezare, care se bazează pe specializare și pe expertiză. Pe scurt, clienții nu sunt atenți acum doar la prețul serviciilor, ci mai ales la dotarea echipamentelor, seriozitatea furnizorilor, experiența și, nu în ultimul rând, care sunt planurile de viitor ale acestora. “S-a dezvoltat un trend de specializare pentru companii, pe anumite domenii de activitate, de exemplu automotive, pharma, textile, pe anumite rute, cum ar fi Italia, Germania sau Grecia, dar și pe anumite tipuri de încărcare, grupaje, complete. Au fost necesare investiții în marketing, în servicii cu valoare adăugată, în echipamente moderne de operare depozite, în achiziții de camioane cu standarde europene, tipuri alternative de transport, politici de mediu, audituri, de tipul ISO, și multe altele. Foarte multe dintre aceste cerințe au venit și pe fondul FDI-urilor, Foreign Direct Investments, care au ridicat enorm standardele”, a completat Rareș Măcinică. Astfel, previziunile oficialului Lagermax AED România pentru următorii cinci ani includ modernizarea sectorului de activitate și rămânerea pe piață a acelor companii care au în plan să investească într-un mod dinamic și care sunt în permanență în căutare de inovație.

 

Expresia <cost saving> trebuie uitată, mai ales că economia României se află pe un trend pozitiv, iar asta se simte și la noi în industrieRareș Măcinică, Managing Director Lagermax AED România

 

Proiecte integrate 

Grupul din care face parte compania deține o flotă care însumează 800 de camioane, iar pe plan local toate autovehiculele flotă proprie, atât pentru trafic internațional, cât și cele destinate serviciilor interne, au fost împărțite între compania din Bulgaria și subcontractorii unității din România. „În România, în opinia mea, mixul dintre transportator și casă de expediție creează uneori confuzie și nu este mereu benefic clienților. Așa cum spuneam, printre atributele companiei esențiale în relația cu clienții stau nevoia de flexibilitate și oferirea unei soluții în cel mai scurt timp, astfel că dorim să ne focusăm pe proiecte integrate, inclusiv logistică, distribuție națională, maritimă, aeriană”, este de părere conducerea Lagermax AED România.

Cele mai dese rute utilizate sunt cele care au deja tradiție: Italia, Germania, Olanda, Austria sau Franța, adică statele cu care România are relații economice la un nivel ridicat. Există însă și zone nișate, precum Turcia, unde compania are încărcări și grupaje zilnice, dar și destinațiile speciale, precum Kazakhstan, Ucraina, Republica Moldova, Maroc, Georgia, Tajikistan, Iran, Irak sau Mongolia.

În ceea ce privește cea mai mare problemă a sectorului transporturilor pe plan local, aceasta este reprezentată de infrastructură. „Din punctul meu de vedere este o rușine să nu avem o centură a Bucureștiului. Un camion poate pierde de la patru la șase ore doar de la traversarea de la est la vest. Lipsa autostrăzilor, instabilitatea fiscală, atât intern, prin impozitarea diurnelor, acciza carburanților, cât și extern, prin obligativitatea salariului minim în Germania, măsuri încă neaplicate, dar anunțate, sunt alte probleme”, explică Rareș Măcinică.

Creștere cu cel puțin 40%

Cu toate problemele sectorului de activitate însă, Lagermax AED România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 25 de milioane de lei, iar pentru anul curent estimările oficiale prevăd o creștere cu cel puțin 40% a acesteia.

Planurile de viitor implică un sistem național de distribuție, pentru următorii trei, cinci ani. „Chiar dacă este un proiect costisitor, cred foarte mult că cererea pentru astfel de servicii va fi în creștere în viitor. De asemenea, vom continua să investim în sisteme moderne de gestiune a stocurilor. Creșterea productivității este un element esențial în câștigarea de avantaj competitiv, iar aceasta se face numai și numai prin creșterea automatizării”, ne-a declarat Rareș Măcinică, Managing Director Lagermax AED România.