Legislatie fiscala Romanie 2019

Legislație fiscală România 2019: Care sunt cele mai mari provocări?

24.09.2019

Legislație fiscală România 2019. Țara noastră are nevoie de un sistem fiscal predictibil, coerent și relevant pentru afacerile din era digitală, arată un studiu realizat de AmCham Romania. Majoritatea companiilor afirmă, în continuare, că impozitul unic este cea mai atractivă măsură fiscală oferită de România. Cu toate acestea, o implementare deficientă a prevederilor fiscale poate transforma și avantajele în dezavantaje.

Legislație fiscală România 2019. Sondajul AmCham

Sondajul AmCham Romania a fost derulat în lunile iulie-august 2019 în rândul companiilor membre. Scopul cercetării a fost de a evalua percepția acestora cu privire la principalele măsuri de politică fiscală, și modul în care acestea afectează deciziile de investiții și derularea afacerilor pe plan local.

Politica fiscală reprezintă una din principalele direcții strategice ale agendei AmCham Romania. În acest context, răspunsurile celor 128 de companii membre care au participat la acest sondaj confirmă observațiile și recomandările pe care AmCham le înaintează decidenților în domeniul fiscal.

Ce spune conducerea AmCham România?

“Deși politica fiscală a fost întotdeauna în centrul atenției mediului de afaceri, în ultimii ani importanța sa a crescut ca rezultat al modificărilor frecvente cu care ne-am confruntat, al inițiativelor care au fost lansate de multe ori doar la nivel de intenție în spațiul public, și, dacă ne referim doar la ultimele 12 luni, datorită măsurilor fiscale, unele impuse în mod netransparent, altele îndelung discutate cu decidenții, dar încă neadoptate” a declarat Ionuț Simion, Președintele AmCham Romania și al grupului de lucru AmCham dedicat fiscalității în deschiderea conferinței de presă dedicate prezentării rezultatelor sondajului.

Legislație fiscală România 2019. Avantaje:

 Cota unică, în continuare cel mai apreciat avantaj competitiv oferit de România, în opinia a 75% dintre respondenți, urmată de impozitul de 5% pe dividende, prezentă în opțiunile a 70% dintre respondenți.

 Stimulentele fiscale, apreciate ca fiind favorabile de 60% dintre participanții la sondaj dar care pot deveni un dezavantaj pentru investitori în lipsa implementării din cauza imaterialității sau dificultăților practice, deși sunt un element care ar putea contribui la consolidarea uneia dintre cele mai valoroase industrii – cea de software.

 Armonizarea legislației fiscale cu legislația europeană, considerată de 58% dintre respondenți un element de stabilitate și predictibilitate.

 Legislația pentru regimul de holding, 30%.

Legislație fiscală România 2019. Dezavantaje:

 Atractivitatea scăzută a stimulentelor fiscale, cu 64%, fiind vorba în special de stimulentele pentru activități de cercetare-dezvoltare-inovare care există doar pe hârtie, fără a fi implementate în practică, în ciuda insistențelor mediului de afaceri și a beneficiilor pe care le-ar aduce României.

 Adoptarea intempestivă de măsuri fiscale în regim de urgență în mod nejustificat economic și netransparent precum OUG 114/2018, este considerată de peste 61% dintre respondenți principalul neajuns care afectează încrederea în mediul investițional din România.

 Nearmonizarea la timp a legislației fiscale cu cea contabilă, 57%.

 Neplafonarea CAS și CASS se menține, cu 52% în topul neajunsurilor, mediul de afaceri solicitând de fapt o corelare echitabilă a valorii și calității serviciilor de sănătate pe care asigurații le pot accesa în contul contribuțiilor pe care le achită.

Legislație fiscală România 2019. Măsurile recomandate:

 Predictibilitatea procesului de adoptare a măsurilor de politică fiscală, 82%.

 Transparența și stabilitatea politicii fiscale, 76%.

 Reducere a evaziunii fiscale prin digitalizare și alte măsuri de combatere a evaziunii, 72%.

 Modernizarea ANAF, 61%.

 Strategie de stimulare a investițiilor cu valoare adăugată mare, 50%.

Legislație fiscală România 2019. Digitalizarea administrației fiscale este o urgență

“Semnalele pe care membrii comunității AmCham le transmit prin intermediul acestui sondaj relevă câteva teme recurente care se evidențiază atât ca dezavantaje dar și ca oportunități doar dacă vor fi corect înțelese și abordate fără întârziere. Mesajul AmCham Romania este că digitalizarea administrației fiscale este o urgență pentru o administrare eficientă a activitităților economice și pentru creșterea calității veniturilor la buget, și mai ales pentru asigurarea relevanței României pentru noile modele de afaceri”, a concluzionat Alex Milcev, reprezentantul EY Romania în grupul de lucru pentru fiscalitate din cadrul AmCham Romania.

Citește și Holde Agri Invest a atras o finanțare de 5 milioane de euro. Ce planuri de viitor are compania?

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Legislație fiscală România 2019: Care sunt cele mai mari provocări?

  1. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Legislație fiscală România 2019: Care sunt cele mai mari provocări?

Comentariile nu sunt permise.