Compania are în plan pentru viitorul apropiat deschiderea unei noi unități de producție. Bazele Leier Rom au fost puse în anul 2004, cu capital integral străin, de către grupul internațional Leier, având ca obiect de activitate fabricarea și comercializarea materialelor și sistemelor de construcții din beton. În același an, s-a început construirea unității de producție din comuna Unirea, sat Dumbrava, județul Alba, care și-a început activitatea doi ani mai târziu.
„A fost un început greu, piața nefiind pregătită pentru produsele societății noastre, în special pentru elementele de cofraj din beton”, declară Cristian Suciu, directorul general al Leier Rom.
Însă în anul 2007, în urma unei schimbări a politicii comerciale a companiei, produsele Leier au început să fie recunoscute și solicitate. Tot în anul respectiv a fost finalizată linia de producție a sistemelor de canalizare din beton, acestea reprezentând, în prezent, 40% din cifra de afaceri a societății.
Panourile fonoabsorbante – unice în România
Filiala locală a grupului Leier produce elemente de zidărie și cofraj din beton, pavele cu grosimea de la 40 mm până la 100 mm, borduri, sisteme de canalizare, panouri fonoabsorbante. Totodată, societatea comercializează întreaga gamă de produse ale grupului: elemente Durisol, plăci Euroline, sisteme de coșuri de fum prefabricate, cărămidă și blocuri ceramice, buiandrugi prefabricați, țigle din beton, separatoare de ulei și grăsimi, rigole prefabricate, canale de cabluri, copertine și alte elemente structurale prefabricate.
Cum protecția fonică împotriva zgomotului a devenit o necesitate și în România, cererea de panouri fonoabsorbante este din ce în ce mai mare. Prin urmare, Leier Rom a început în 2014 un proces de investiție într-o linie de producție a panourilor prefabricate fonoizolante, iar în mai 2016 societatea a lansat pe piață primele panouri fonoabsorbante, realizate cu elemente Durisol.
„Ne putem mândri cu aceste produse, care sunt unice pe piața românească, fiind calculate, verificate și testate la trecerea unui tren cu viteza de până la 250 km/h. De asemenea, ne putem mândri și cu cele mai bune performanțe acustice de pe piața din România, cu indicele de absorbție acustică DLα – 15 dB și indicele de reducere a zgomotului aerian DLR – 43 dB”, susține Cristian Suciu.
Procesul de fabricație se realizează cu ajutorul unor mașini diferite pentru fiecare categorie de produse, mașini caracterizate prin productivitate ridicată. În plus, liniile de producție sunt automatizate, produsele fiind obținute prin vibropresare.
Mașinile utilizate în procesul de producție sunt tip Befomas, pentru producerea elementelor de bază de la sistemele de canalizări; tip Colle, pentru fabricarea elementelor drepte și capetelor tronconice, a tuburilor aparținând sistemelor de canalizări; tip Henke, pentru producerea elementelor de cofraj și zidărie din beton, a pavelelor, dalelor și bordurilor.
De asemenea, Leier Rom utilizează numai tehnologii prietenoase cu mediul, societatea noastră având implementate sistemul de management al calității, de mediu, de sănătate și securitate ocupațională, fiind certificată conform prevederilor standardelor SR EN ISO 9001, SR EN 14001 și SR OHSAS 18001.
Produsele Leier sunt promovate în cadrul celui mai important eveniment de profil organizat în România, la Centrul Expozițional Romexpo București: Construct Expo – Târgul internațional de tehnologii, echipamente, utilaje și materiale pentru construcții, eveniment la care societatea participă anual.
„Prin participarea la acest eveniment dorim să ne facem cunoscute produsele și serviciile oferite. Discuțiile purtate cu această ocazie au dus la conștientizarea în mai mare măsură a faptului că produsele de calitate superioară, așa cum le putem oferi noi, aduc beneficii de lungă durată clienților, utilizatorilor. Dacă după fiecare participare a noastră la acest eveniment putem constata că am reușit să obținem acest lucru, și anume acela de a face ca piața să aleagă doar produse de calitate superioară, livrate la termenele prestabilite de comun acord, înseamnă că ne-am atins pe deplin obiectivul”, adaugă directorul general Leier Rom.
Produse și servicii la cel mai înalt nivel calitativ
Obiectivul principal al Leier Rom este de a oferi clienților produse și servicii de calitate, precum și respectarea condițiilor asumate, acestea fiind totodată criterii principale în alegerea furnizorilor.
„Având o experiență de peste 10 ani în achiziții, știu care sunt ofurile, doleanțele cumpărătorului. În acest sens am încercat să înțelegem cel mai bine necesitățile clienților și să le oferim nu produse, materiale pentru construcții, ci soluții la problemele lor. De aceea, dorim să punem la dispoziția clienților noștri produse și să oferim servicii la cel mai înalt nivel calitativ”, menționează directorul general al companiei.
„Bunul cel mai de preț al oricărei firme este OMUL”, declară Cristian Suciu, directorul general al Leier Rom
Însă acest lucru este posibil doar cu un personal calificat. Astfel că echipa formată din 48 de angajați beneficiază de instruire la locul de muncă, realizată de specialiștii companiei, astfel încât fiecare angajat poate fi înlocuit pe postul său de cel puțin două persoane. În plus, datorită specificului activității, aproape toți angajații Leier Rom au obținut autorizația de stivuitorist sau mașinist.
„Compartimentul de vânzări este interfața noastră cu clientul iar selecția angajaților a fost una foarte atentă. De asemenea, pregătirea profesională a acestora dorim să o menținem la un nivel ridicat. În acest sens am organizat cursuri susținute de o firmă specializată”, completează Cristian Suciu.
2016 – noul an de referință
Domeniu construcțiilor este unul atât competitiv, cât și foarte dinamic. Spre exemplu, anul 2016 a avut la început un elan fantastic, însă spre final, acesta s-a mai domolit. Piața a înregistrat o creștere semnificativă în domeniul privat, sectorul public – investițiile în infrastructură – înregistrând un regres în a doua jumătate a anului. Cu toate acestea, pentru Leier Rom, 2016 a fost un an excelent, depășind chiar anul de referință 2008.
Anul 2016 a fost excelent pentru Leier Rom, însă 2017 va fi unul mai bun chiar decât anul precedent
„Anul 2017 a avut un început mult mai greu, din cauza temperaturilor scăzute din această iarnă, dar încet primăvara își face simțită prezența și, odată cu ea, dorința de continuare a proiectelor demarate, respectiv de pornire a unor proiecte noi ale partenerilor noștri. Previzionăm că anul 2017, din punct de vedere al construcțiilor, va avea un trend ascendent. Pe lângă investițiile private, care vor continua în același ritm, cred că și investițiile în infrastructură ale statului român ar trebui să ia un nou avânt”, mai spune directorul general al societății.
Prin urmare, pentru a ține pasul cu toate schimbările din domeniu, Leier Rom trebuie să investească în dezvoltare și modernizare. Astfel, cea mai recentă investiție efectuată – linia de producție a panourilor fonoabsorbante – a început deja să aducă satisfacție societății.
În plus, Leier Rom dorește să-și diversifice paleta de produse, etapă aflată în curs de finalizare, pentru viitorul apropiat compania având în plan construirea unei noi unități de producție.
„Politica societății este ca orice investiție realizată la unitatea noastră de producție să fie acoperită numai din resurse proprii. Acesta este și un motiv în plus pentru noi în urmărirea și controlul tuturor cheltuielilor. De rezultatele financiare obținute depinde întreaga dezvoltare a unității noastre de producție”, susține în încheiere Cristian Suciu, directorul general al Leier Rom.
Ținând cont de evoluția domeniului, Leier Rom estimează că anul 2017 va fi mai bun decât anul precedent, rezultatele financiare continuând tendința pozitivă a anilor trecuți. Astfel, cu o cifră de afaceri de peste 3,8 milioane de euro înregistrată în 2016, în creștere față de anul precedent, obiectivul societății pentru 2017 este să atingă o cifră de afaceri de minim 4,2 milioane de euro.