Librex aniversează 11 ani pe piața locală. Librex.ro este cea mai dinamică librărie online, 100% românească. În luna august, Librex aniversează 11 ani de la înființare. Totodată, compania anunță lansarea serviciului de livrări în afara țării. Acest nou serviciu face parte din strategia de dezvoltare a businessului. Bazele afacerii au fost puse în 2010, când Ionuț Radu a fondat compania și a investit 30 000 de euro.
Librex aniversează 11 ani pe piața locală
Evoluția a fost marcată de câteva momente importante, precum:
- 2010 – Ionuț Radu fondează Librex la vârsta de 27 de ani, cu o investiție de 30.000 de euro. Rămâne unic asociat până în prezent
- 2015 – Prima creștere double digit, de +114% vs anul precedent
- 2016 – Lansarea editurii Librex Publishing, cu focus pe promovarea autorilor români contemporani
- 2018 – Publicarea proiectului editorial special, unic în România, Colecția Centenarul Marii Uniri, de Cristian Moșneanu
Pe fondul pandemiei, Librex elimină costul transportului la orice comandă, oriunde în țară
- 2020 – Pe fondul pandemiei, Librex devine singurul agent economic care, timp de un an de zile, elimină costul transportului la orice comandă, oriunde în țară
- 2020 – Librex atinge borna de 1 milion de euro venituri la finalul anului
- 2021 – Un an de transport gratuit (120.000 de colete livrate, 312.000 de cărți vândute, 48 de milioane de kilometri parcurși)
- 2021 – Librex ajunge la 2 milioane de cărți vândute
- 2021 – Lansarea serviciului de livrare în afara țării.
„Librex este un business născut din pasiunea mea pentru cărți, iar cartea CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, „Cum să livrezi fericire“, pe care am citit-o chiar în anul înființării companiei, m-a făcut să realizez că îmi doresc să livrez oamenilor cărți și să le pun la dispoziție o platformă unde să îşi poată găsi cărţile dorite, la cele mai mici preţuri.
Creșterea noastră a fost liniară și sănătoasă, însă compania a cunoscut adevărate boom-uri în ultimii trei ani. Eliminarea taxei de transport la orice comandă, oriunde în țară, a influențat poate cel mai mult aceste creșteri. Ceea ce s-a dorit a fi un gest de solidaritate față de cititori la începutul pandemiei (pe care l-am menținut timp de un an, fiind singurul agent economic care a făcut acest lucru) s-a transformat într-o oportunitate de dezvoltare, dublu motiv de bucurie pentru noi – am fost alături de cititori într-o perioadă dificilă, iar compania a crescut exponențial.”, Ionuț Radu, fondator Librex.
Librex. Obiective pentru 2021
Pentru 2021, compania vizează dezvoltarea portofoliului de cărți în limba engleză și introducerea produselor de papetărie, jocuri și jucării, în ultimul trimestru al anului.
O altă noutate este reprezentată de livrările în Uniunea Europeană, în țările unde există comunități mari de români (Spania, Italia și Germania). Librex garantează un timp de livrare de 2 zile lucrătoare, indiferent de destinație.
„Pentru 2022, compania estimează că serviciul de livrare internațională va crește susținut și că va reprezenta o pondere de 12 – 15% din businessul companiei”, declară Ionuț Radu, fondator Librex.
Citește și Afacerile din retail, creştere de 16,6% în primul semestru din 2021