Cum s-a dezvoltat o afacere de familie într-o companie de succes. Compania LICURICI IMPEX a luat ființă în urmă cu 22 de ani, fiind înființată de
către soții Dan Marius și Dan Liliana Eleonora. Afacerea de familie, cu obiect de activitate comerțul cu amănuntul în câteva locații ce erau închiriate în Onești, Comănești și Dofteana, a crescut odată cu trecerea timpului, devenind astăzi o companie cu nouă filiale deschise, în cele mai mari orașe din Moldova: Onești, Moinești, Bacău, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava și Câmpulung. În plus, societatea a dezvoltat un nou sector de activitate, acela al transporturile internaționale de produse.
Anul 1995 a marcat un moment important pentru companie. Paralel cu activitățile destinate comerțului cu amănuntul, societatea s-a lansat pe piața de comerț en-gross, în Onești, comercializând produse precum făină, zahăr, ulei, vinuri sau bere. Activitățile s-au dezvoltat apoi natural, venind în completarea celor de bază. “După începerea vânzărilor en-gross, am început să achiziționăm mijloacele de transport necesare pentru aprovizionare. Cu ajutorul unui credit bancar, am achiziționat prima autoutilitară IVECO 35-10 și două autocamioane de 16.000 kg noi, de la fabrica ROMAN din Brașov. În următorii ani, am deschis puncte de vânzare en-gross în orașul Târgu Ocna și Onești, am dezvoltat constant flota de autovehicule și am început activitatea de distribuție a produselor. Distribuția s-a desfășurat în sistem van-sell la început, ca mai apoi să se transforme în pre-sell, cu agenți de vânzări repartizați pe anumite rute de distribuție”, ne-a declarat Marius Dan, directorul general S.C. LICURICI IMPEX S.R.L..
Selecția furnizorilor
LICURICI IMPEX este liderul sectorului de distribuție pe aria geografică de activitate, iar conducerea companiei spune că satisfacția clienților este mereu pe primul loc, tocmai de aceea societatea are parteneriate de valoare pe termen lung cu clienții din portofoliu.
Ne selectăm furnizorii cu atenție și profesionalism, pentru a oferi clienților noștri produse de cea mai bună calitate – Marius Dan, directorul general LICURICI IMPEX
Două dintre produsele pe care compania le distribuie de o perioadă foarte lungă de timp sunt țigările și băuturile. “Ne selectăm furnizorii cu atenție și profesionalism, pentru a oferi clienților noștri produse de cea mai bună calitate. Distribuim apele minerale Carpatina, Spring Harghita și Tușnad, suntem distribuitor autorizat Ursus, băuturile PepsiCo, Alcoprod și Prodalcom, avem în portofoliu cafeaua Strauss, diverse produse alimentare, țigări, BAT, Philip Morris și Davidoff, iar la toate acestea se adaugă o gamă largă de vinuri românești și din import. Pentru serviciile de transport oferite clienților noștri beneficiem de suportul sistemului telematic de monitorizare prin satelit și de asigurarea CMR globală, în valoare de 1.500.000 euro. Asigurarea acoperă daunele asupra mărfurilor transportate, precum avarii sau furt, pe timpul transportului național, internațional și pe timpul cabotajului”, ne-a explicat directorul general LICURICI IMPEX, care a adăugat faptul că societatea deține sistemul de management al calității, pentru activitatea de transport național și internațional manipulare și depozitare de mărfuri, în conformitate cu standardul EN ISO 9001:2008.
Flota
Cu investiții de peste 1.500.000 de euro în mijloace de transport și aproximativ 360.000 de lei în construcții, oficialii companiei spun că anul 2015 va marca o dezvoltare a afacerii în mediul online.
În prezent, parcul auto al LICURICI IMPEX este format din 59 de unități formate din 44 de capete de tractor euro 5 și alte 15 euro 6 și semiremorca. Componența pe mărci este: 41 de utilaje cap tractor Mercedes-Benz Actros, alte cinci capete de tractor Volvo, șase DAF, două MAN și cinci Scania care funcționează toate cu semiremorci Schmitz. “Suprastructura cu prelată cortină, decopertabilă, crește eficiența pentru toate tipurile de transport, oferind capacitatea de a exploata la maxim spațiul de încărcare. Semiremorcile Schmitz au anii de fabricație 2011 – 2014, cu o caroserie și suprastructură deschisă, sarcina utilă autorizată de 24.000 kilograme, număr de axe 3 x 9.000 kilograme”, ne-a declarat Marius Dan.
Estimări
Conducerea companiei estimează o creștere moderată a distribuției în următorii ani, ca urmare a dezvoltării puternice a comerțului online, în detrimentul celui tradițional.
În ceea ce privește transportul rutier, concurența agresivă este din ce în ce mai vizibilă pe piața internă. Investițiile și veniturile din acest sector sunt în continuare într-o creștere puternică, în ciuda faptului că transportatorii din România au probleme privind lichiditățile, ceea ce îl face pe directorul general LICURICI IMPEX să creadă că în curând numărul operatorilor va scădea, iar performanța celor care vor rezista presiunilor pieței va crește. “Întrucât ne concentrăm pe transportul internațional, problema cea mai dificilă a fost pătrunderea pe piețele Uniunii Europene. Pricipalele piețe țintă sunt Austria și Germania, iar lipsa de personal calificat, vorbitor de limba germană au fost puncte slabe ale afacerii din start. Un alt inconvenient îl reprezintă investițiile ridicate, realizate prin leasing, cu rate care afectează fluxul de numerar lună de lună. Bineînțeles, variația prețului la combustibil și creșterea taxelor de drum sunt probleme care ne influențează în mod direct cifra de afaceri și dezvoltarea pe termen lung”, este de părere directorul general LICURICI IMPEX.
Accent pe online
Societatea a înregistrat o cifră de afaceri de peste 250.000.000 de lei în 2013, estimările pentru anul 2014 se ridică la peste 255.000.000 lei, iar pentru anul curent așteptările sunt de 290.000.000 lei.
Cifra de afaceri estimată pentru anul curent este de peste 290 de milioane de lei
Dacă până acum, în activitatea de distribuție, accentul a fost pus pe brandurile de top comercializate, planurile de viitor ale companiei presupun implementarea unei strategii destinate dezvoltării imaginii companiei LICURICI IMPEX în mediul online. “Atât pentru distribuție, cât și pentru transport, beneficiile promovării online se traduc prin creșterea vizibilității firmei și prin creșterea numărului de clienți potențiali sau a oportunităților de afaceri. Să începi să lucrezi la un website presupune să-ți identifici mai bine produsele și serviciile, să studiezi concurența și să te raportezi la ea, să-ți creionezi permanent domeniile de analiză și să-ți definești în mod util direcțiile de dezvoltare”, Marius Dan, directorul general LICURICI IMPEX.