Peste 200 de școlari din Dolj și Vâlcea vor beneficia de o masă caldă și sprijin în educație, în cadrul proiectului „Pâine și Mâine” demarat de World Vision, în parteneriat cu Lidl România. Programul, pentru care compania a donat suma de 100.000 euro, va oferi sprijin pentru peste 2500 de copii din zonele defavorizate ale țării.
Obiectivul final al proiectului este reducerea ratei abandonului școlar, care în prezent depășește 18% în România (comparativ cu media UE, de 11%).
În România, 74% dintre cazurile de abandon școlar se înregistrează în mediul rural, unde 20% dintre copii renunță la dreptul la educație după doar 8 clase. Acest număr a crescut într-un ritm accelarat în ultimii 5 ani, un studiu efectuat de către World Vision România indicând ca principale cauze sărăcia (45%) și rezultatele slabe la învățătură (37%).
Din dorința de a se implica activ în soluționarea nevoilor comunității locale, Lidl România a donat către World Vision România suma de 100.000 euro, pentru a susține lansarea etapei pilot a proiectului „Pâine și Mâine”. Astfel, în 20 aprilie, 213 școlari, din 6 sate din județele Dolj și Vâlcea, au beneficiat de prima masă caldă la școală, dar și de sprijin în realizarea temelor.
Masa elevilor este compusă din felul întâi, fel principal și desert și este asigurată de o firmă specializată în astfel de servicii, care corespunde tuturor standardelor de calitate și siguranță alimentară. După finalizarea prânzului, copiii desfășoară activități extrașcolare timp de 2 ore, sub îndrumarea unui cadru didactic. Prin acest program, cei mici beneficiază atât de necesarul de nutrienți pentru o dezvoltare normală – fizică și cognitivă, cât și de sprijin în continuarea procesului de învățare și fixarea noțiunilor esențiale, totul într-un mediu controlat și stabil.
„Ne bucurăm că am reușit, împreună cu World Vision România, să aducem acest proiect la viață. Am apreciat încă din prima clipă viziunea pe termen lung a programului și faptul că răspunde unei nevoi esențiale a societății actuale. Acești copii au nevoie de toată susținerea noastră pentru a se dezvolta frumos și pentru a avea acces la lucrurile pe care mulți dintre noi le considerăm normale. Noi credem că împreună putem contribui la un viitor mai bun și sperăm ca acesta să fie doar primul pas către un parteneriat strategic de durată.”, declară Maria Pârvuleasa, PR & CSR Manager Lidl România.