Linia de cale ferata Gara de Nord - Aeroportul Otopeni

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni: Anunţ important!

10.09.2020

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este finalizată în procent de 97%, conform CFR SA. Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Fonduri europene

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori:

  • Arcada (construcţii civile/viaduct)
  • Wiebe (suprastructură CF)
  • Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii)

Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Lucrări finale

Lucrările finale de executat presupun, la staţia T1 Aeroport: finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals); montare instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electrice şi termice; aşternere membrană peroane şi aplicare vopsea epoxidică; instalare difuzoare, camere video, grup electrogen; lucrări alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice; montare parapet protecţie peroane.

La construcţii civile/viaduct urmează să fie executate lucrări ce vizează: montare sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 şi 25 – 37); completare panouri fonoabsorbante; instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).

Suprastructură

La suprastructură trebuie executate lucrări de buraj 1 mecanic (km 17+500 – km 18+025) şi profilare mecanică parţială (km 18+025 – km 18+850), instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii mai necesită lucrări de montare tâmplărie aluminiu container CE şi instalare fundaţie semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări, în timp ce pe drumuri trebuie să se execute lucrări de extindere bretea racord DN1, amenajare drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, continuare realizare rigolă între km CF 16+629 – km 17+536 şi montare CP-uri şi geigere la bretea DN1 – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Citeşte şi Câte locuinţe s-au construit în prima parte a anului 2020? Datele INS

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni: Anunţ important!

  1. Pingback: Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni: Anunţ important! – Reporter

Comentariile nu sunt permise.