Livrările de spaţii comerciale vor reveni pe un trend pozitiv ȋn a doua jumătate a lui 2018

07.08.2018

În cea de-a doua jumătate a anului 2018, livrările de spaţii comerciale vor reveni pe un trend pozitiv cȃnd cel puţin 90.000 de metri pătraţi vor fi livraţi ȋn patru oraşe, ȋn timp ce ȋn Bucureşti nu este programată nicio deschidere, potrivit raportului H1 Romȃnia Retail MarketBeat, realizat de firma de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

În primul semestru din 2018, au fost livrate spaţii noi ȋnsumȃnd 14.000 de metri pătraţi ȋn cadrul proiectelor Bistriţa Retail Park şi Focşani Value Center, proiecte dezvoltate de Element Development, respectiv Prime Kapital.

În ceea ce priveşte Bucureştiul, cel mai notabil eveniment din zona de retail din a doua jumătate a anului este deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din Romȃnia şi cel mare din Europa de Sud-Est, cu o suprafaţă totală de 37.000 metri pătraţi, pe bulevardul Theodor Pallady. Anul viitor, zona comercială a Bucureştiului se va extinde spre nord, pȃnă ȋn Baloteşti, unde este aşteptată deschiderea proiectului DN 1 Value Center, ȋn timp ce proiectele Colosseum Retail Park, Promenada Mall şi AFI Palace Cotroceni vor intra ȋn proces de extindere.

Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency: „Romȃnia a devenit ȋn ultimii ani o piaţă stabilă care aduce cȃştiguri importante pentru majoritatea jucătorilor din retail. Credem că nivelul chiriilor headline din centrele comerciale va creşte ȋn perioada imediat următoare din cauza ratelor mici de neocupare, a creşterilor de venituri raportate de principalii chiriaşi ai acestor centre şi a unui stoc restrȃns de noi spaţii de retail. În plus, ȋnregistrăm un aflux constant de noi retaileri care intră pe piaţa din Romȃnia, ceea ce nu va face decȃt să crească cererea de spaţii comerciale ȋn proiectele dominante şi consacrate.”

Noi spaţii comerciale vor fi livrate de către dezvoltatorii NEPI Rockcastle şi Prime Kapital ȋn Satu Mare, Baia Mare, Roman şi Slobozia, oraşe terţiare cu o cerere neacoperită de spaţii de retail modern. Totodată, NEPI Rockcastle intenţionează să finalizeze pȃnă la sfȃrşitul anului extinderea proiectului Shopping City Sibiu, cu o suprafaţă de aproape 10.000 de metri pătraţi.

 

Citiți și despre: