Magazine Romania

Magazinele din România, pierderi de milioane de euro

03.04.2020

Magazine România. Peste 9.000 de magazine din România sunt afectate de decizia autorităților de a suspenda temporar activitatea de vânzare a bunurilor considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale. În fiecare zi de închidere, aceste firme înregistrează pierderi rezultate în urma unor venituri neîncasate cuprinse între 15 și 20 de milioane de euro, conform unei analize a companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Magazine România. Ordonanțele militare

Ordonanțele militare emise în contextul pandemiei de coronavirus exceptează de la această suspendare magazinele care vând:

  • produse alimentare
  • electronice
  • produse veterinare și farmaceutice
  • serviciile de curățătorie
  • optică medicală

Magazine România. Supermarketurile și hypermarketurile, 23% din piață

Stocul de retail modern (mall-uri, parcuri de retail și galerii comerciale) din țara noastră este de aproximativ 3,9 milioane de metri pătrați. Din acest total, supermarketurile și hipermarketurile – principala categorie de magazine rămase deschise, reprezintă 23%.

Estimarea cu privire la veniturile neîncasate ia în calcul un nivel al vânzărilor mediu într-o perioadă cu activitate normală. Acest venit este estimat la 2.000 de euro / mp. / an.

Magazine România. Lupta împotriva coronavirusului

La nivel internaţional, în contextul pandemiei, dar și a pierderilor financiare rezultate din fiecare zi de neoperare, marii retaileri și casele de modă cu tradiție au început să se implice serios în lupta împotriva răspândirii virusului. Acest lucru este necesar în vederea reluării activității normale și redeschiderii magazinelor.

Marile companii din acest sector, precum LVMH sau L’Oreal, au început producerea de substanțe dezinfectante, în timp ce H&M sau Inditex au intervenit prin reorientarea către producția echipamentelor medicale de protecție. Aceste lucruri se întâmplă în contextul în care retailerii de modă și de beauty au stocuri imense de produse nevândute.

Suspendarea programului de fashion week sau nelansarea colecțiilor de toamnă-iarnă 2020 sunt lucruri fară precedent. În plus, industria trebuie să se adapteze la aceste schimbări

Magazine România. Un context extrem de dificil

Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Spre deosebire de companiile cu notorietate, precum LVMH, L’Oreal, H&M sau Inditex, mulți alţi retaileri, atât internaționali, cât și locali, se vor lupta pentru a supraviețui în acest context extrem de dificil. Niciodată nu s-a resimţit interconectarea globală mai mult decat în această perioadă, de la starea emoţională, până la temerile de ordin economic şi financiar. Soluția pe care o vedem este aceea a dialogului între toți jucătorii din industrie, și anume bănci, retaileri, proprietari de spaţii și centre comerciale și instituții ale statului. Retailul are un rol esențial în spațiul social modern de astăzi și ar putea fi un catalizator în vederea relansării economiei.”

Citește și Cât durează carantina în România? Răspunsul oferit de angajații români

 

 

 

Citiți și despre: