Magistrala 6 metrou

6,3 miliarde de lei pentru Magistrala 6 a metroului

05.11.2020

Magistrala 6 metrou. Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Metrorex au semnat contractul de finanţare nr. 82 aferent proiectului ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1Mai – Otopeni)”. Valoarea proiectului depăşeşte 6,3 miliarde de lei.

Proiectul Magistrala 6 va asigura legătura reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km. şi va cuprinde 12 staţii. Obiectivul contractului de finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului.

Magistrala 6 metrou. Valoarea contractului

Valoarea totală a Contractului de Finanţare este de 6.333.594.004,58 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 2.776.820.282.

Finanţarea nerambursabilă este de 2.360.297.239,70 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.

Potrivit Contractului de Finanţare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 15.11.2026.

Obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcţiune a Magistralei 6 de metrou: ”Facilitarea legăturii dintre Municipiul Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 14,2 km şi un număr de 12 staţii. Îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit”.

Magistrala 6 metrou. Eficienţa transportului

Se are în vedere creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.

Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Citeşte şi Cât aur deţine România şi cât valorează acesta? Datele BNR

 

 

Citiți și despre: