Mai 2014

Inovația este cheia oricărei activități. Toți cei care sunt implicați în afaceri, indiferent de domeniul ales, sunt de acord cu acest lucru. Este loc pentru oricine pe piață, doar că oferta trebuie să fie unică, să inoveze. Problemele survin în momentul în care managerii și antreprenorii nu mai văd în dezvoltare și schimbare continuă o adevărată nevoie.

Pe măsură ce problemele și semnele de întrebare se adună își fac prezența și temerile care conduc de cele mai multe ori la o limitare a activității, cauzată de frica să nu existe modificări ale veniturilor și ale profitului. Ceea ce nu conștientizează pe moment managerii este faptul că limitarea inovației conduce la oprirea dezvoltării și, cu timpul, la falimentul companiei întrucât produsele sau serviciile oferite rămân cu mult în urma celor ale competitorilor.

Care este, așadar, soluția? Când vine vorba despre inovație și schimbări teama de necunoscut nu trebuie să învingă încrederea în produse mai bune, care vin în ajutorul clienților și care răspund cu succes la nevoile lor. Desigur, fiecare pas trebuie analizat înainte, iar riscul va rămâne. Este vorba despre același risc pe care și-l asumă oricine atunci când ia o decizie, dar la final sentimentul de împlinire este unul mult mai puternic decât orice teamă.

“Dacă nu ne schimbăm, nu creştem. Dacă nu creştem, nu trăim cu adevărat” – Gail Sheehy