Jurnalul de Afaceri Mai 2024

Mai 2024

Generative AI reprezintă o resursă importantă pentru directorii generali din ziua de azi, în condițiile în care aceștia încearcă să găsească modalități prin care pot folosi inteligența artificială generativă pentru a asigura succesul unui business. Pentru a putea găsi modalitatea optimă în care să folosească inteligența artificială generativă, directorii generali ar trebui să demonstreze mai întâi o bună cunoaștere a afacerilor, dar și a pieței în care activează.  În plus, aceștia trebuie să capete abilități tehnice care să le permită alegerea tool-urilor potrivite de inteligență artificială generativă care să contribuie la rafinarea modelului de business, la înțelegerea celor mai mari provocări și oportunități ale momentului din domeniul în care activează, dar și la evidențierea avantajelor competitive pe care adoptarea inteligenței artificiale generative le poate aduce.

Este necesar, așadar, ca directorii generali să se implice în luarea unor decizii, având în vedere faptul că inteligența artificială generativă poate avea un impact imens asupra unei organizații, precum și în implementarea unei strategii extrem de bine puse la punct care va afecta doar la suprafață sau în profunzime, după caz, organizația sau business-ul respectiv.

Înființarea unor centre de excelență în ceea ce privește inteligența artificială ar contribui în mare măsură la adoptarea acesteia în rândul organizațiilor, indiferent de natura lor, oferind și avantaje pe măsură. Un studiu recent efectuat de Deloitte și Fortune e evidențiat faptul că 80% dintre organizații implementează deja sau vor implementa în perioada imediat următoare inteligența artificială generativă, în timp ce 96% o folosesc deja pentru a îmbunătăți eficiența.

De aceea, centrele de excelență în acest domeniu devin cu atât mai importante, în condițiile în care trebuie să luăm în considerare modul în care mediul de business se schimbă, cu impact asupra formării angajaților, asupra pieței de muncă și asupra calificărilor și profesiilor viitorului. Rolul CEO-ului devine prin urmare cu mult mai important în perioada următoare, punându-se un accent din ce în ce mai mare asupra celor mai noi tehnologii apărute, care pot oferi un avantaj competitiv pentru organizații și afaceri. Însă, această tehnologie presupune o muncă de documentare permanentă, care va fi necesară pentru a cunoaște cele mai noi inovații din domeniul tehnologic și pentru a putea decide în cunoștință de cauză asupra celor mai bune metode de a folosi inteligența artificială generativă, astfel încât să se facă tranziția cât mai lin către afacerile viitorului, cu impact cât mai redus asupra resursei umane și în condițiile atingerii unor deziderate precum automatizare, eficiență, profitabilitate. Este esențială o abordare atentă și responsabilă în implementarea Generative AI, care să asigure că beneficiile aduse de această tehnologie depășesc potențialele riscuri și provocări.