Mai multe bănci și instituții financiare nebancare (IFN) au fost sancționate de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu amenzi de până la 25.000 de lei, pentru faptul că au raportat date negative la Biroul de Credit fără respectarea drepturilor legale ale clienților.
Astfel, în perioada septembrie – octombrie 2016, Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a desfășurat mai multe investigații, din oficiu sau pe baza plângerilor și sesizărilor primite, în urma cărora a aplicat sancțiuni contravenționale. Printre entitățile menționate se numără băncile Credit Europe Bank, Bancpost, Garanti Bak și UniCredit Bank.
La Credit Europe Bank, s-a constatat că banca a transmis date negative la Biroul de Credit, în cazul mai multor persoane fizice, fără a efectua informarea prealabilă a acestora. Pentru aceste fapte s-a aplicat amendă contravențională în cuantum total de 23.000 lei, anunță Autoritatea.
Aceleași acuzații sunt aduse și Bancpost și Garanti Bank, instituții care au fost amendate câte 20.000 de lei fiecare, dar și UniCredit Bank, sancționată cu amendă de 9.000 de lei.
Compania ERB Retail Services IFN a primit o amendă de 7.000 de lei pentru că, în afară de faptul că a transmis date negative la Biroul de Credit fără a informa debitorii în prealabil, nici nu a dat curs cererii mai multor persoane fizice, prin care acestea și-au exercitat dreptul de intervenție în sensul de ștergere a datelor negative transmise la Biroul de Credit fără informarea lor prealabilă.
Essy Asset Management IFN și Unicredit Consumer Financing IFN au încasat fiecare câte o amendă de 25.000 de lei pentru aceleași nereguli constatate ca și în cazul băncilor menționate.
Simplu Credit IFN a fost amendată cu 5.000 de lei pentru nereguli similare.