Numărul companiilor care acordă tichete de vacanţă sau tichete cadou în perioada Sărbătorilor de iarnă a crescut cu 8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind în mare parte vorba de companii mari, potrivit unui studiu realizat de Sodexo.
Compania Sodexo, jucător de top pe piaţa românească a tichetelor, a identificat, în urma unei analize derulate în perioada ianuarie – decembrie 2013, principalele tendinţe în utilizarea şi acordarea tichetelor de vacanţă şi a tichetelor şi coşurilor cadou.
„O parte din companiile care au bugete rămase neutilizate la final de an aleg să-şi recompenseze angajaţii sau partenerii de business oferindu-le posibilitatea de a-şi alege singuri cadourile preferate, în cazul tichetelor de cadou, sau de a merge într-o vacanţă în România. Observăm că această tendinţă este în creştere în acest an, întrucât cu 8% mai multe companii au optat până acum pentru recompensarea angajaţilor cu tichete în perioada Sărbătorilor de iarnă, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012”, a declarat Jean Istasse, CEO Sodexo România.
Aceste două categorii de beneficii extrasalariale beneficiază de facilităţi fiscale, companiile putând să îşi reducă cheltuielile cu 35%, iar pentru beneficiari, puterea de cumpărare creşte cu 54%, decât dacă ar primi echivalentul valoric al acestora în bani.
În plus, angajatorii sunt scutiţi de la plata taxelor salariale, iar angajatul plăteşte numai impozitul pe venit de 16%.
Printre staţiunile pe care le aleg beneficiarii acestor tichete se numărăValea Prahovei, staţiunile balneo şi nordul Moldovei
“Aproximativ 34% dintre beneficiarii tichetelor de vacanţă au mers în staţiuni, pe locul secund se situează turismul urban (27%), iar pe a treia poziţie – Valea Prahovei şi Braşov (21%)”, conform studiului citat.
Următoarele în top sun staţiunile de pe Litoral (13%) şi mănăstirile (4%). Compania Sodexo a fost înfiinţată de către Pierre Bellon în 1966 în Franţa, grupul operând în 80 de ţări cu 428.000 de angajaţi.