Mail Boxes Etc. România urmărește deschiderea a 100 de agenții în următorii 10 ani

01.10.2020

Compania oferă soluții de tipul One Stop Shop pentru cei care își mută activitatea în online și au nevoie de servicii integrate. MAIL BOXES ETC.Mail Boxes Etc. („MBE”) a fost fondată în San Diego, California (SUA), în 1980. A evoluat de-a lungul timpului într-una dintre cele mai mari rețele internaționale din lume de antreprenori francizați care operează transport maritim, logistică, tipărire, marketing și soluții de comunicații pentru clienți economici și privați. Rețeaua MBE Worldwide Group a anunțat că pentru anul 2019 a ajuns la un număr de peste 2.600 Centre de Servicii MBE, fiind prezenți în 52 de țări, deschizându-se câte un centru MBE la fiecare 8 zile lucrătoare.

România este o companie înființată în urmă cu un an de zile, a cărei evoluție este strâns legată de momentul în care EXPRESS MAIL SERVICES SRL a achiziționat o master franciză MAIL BOXES ETC. pentru România, în anul 2018. Din momentul în care franciza a fost achiziționată, a început o perioadă de inducție și de adaptare a serviciilor oferite la piața din România, proces care s-a întins pe parcursul a circa șase luni.

La începutul anului 2019, a apărut primul MBE pilot store din România, magazin care are menirea de a fi un demo store, conform legislației internaționale și naționale.

În următoarea fază, cea de Retail Network Development, s-au făcut primii pași pentru a atinge strategia propusă pentru următorii 10 ani, care prevede deschiderea a nu mai puțin de 100 de asemenea agenții de MBE stores pe întreg teritoriul României, marea majoritate a acestora urmând a fi dezvoltate prin parteneriate de tip franciză.

În momentul de față, compania își caută parteneri în România care își doresc să se alăture acestei rețele de calibru internațional

Aceasta franciză a venit ca un răspuns firesc la nevoile mediului de business românesc în ceea ce privește transportul, logistica, dar și serviciile de curierat. Aceste tipuri de servicii sunt gândite de o asemenea manieră încât să se potrivească de obicei companiilor mari, multinaționale. Cu toate acestea, atât persoanele fizice, cât și companiile mici și medii au nevoie să aibă acces la astfel de servicii complexe, complete, dar și accesibile.

Targetul MBE store-ului nu este acela de a se dezvolta excesiv de mult printr-un marketing agresiv, ci de a fi un Demo Store pentru rețeaua care urmează a fi construită în România. Fiecare MBE Store, indiferent de țara în care este localizat are o echipă de vânzări directe, direct proporțională cu mărimea store-ului”, ne-a declarat Dl. Adrian Minea, Director General MAIL BOXES ETC.

Prin urmare MAIL BOXES ETC. introduce conceptul de One Stop Shop, capabil să furnizeze servicii de logistică, fulfillment, curierat, transporturi, dar și marketing online și print. Aceste servicii sunt oferite la nivel Premium în fiecare agenție MAIL BOXES din lume și, implicit, în România. În plus, MAIL BOXES ETC. oferă servicii de tip Customer Service de nivel Premium fiecărui client, indiferent de nivelul acestuia. În acest fel, fiecare client, indiferent că este persoană fizică, întreprindere mică, medie sau mare beneficiază de același tratament și de aceleași servicii de calitate premium.

Modelul de business MAIL BOXES ETC.

Modelul de business MAIL BOXES ETC. este diferit, mai ales prin prisma componentei de retail, dar și a personalului dedicat din customer service, care se asigură că marfa ajunge la destinație în cel mai scurt timp posibil, astfel încât clienții să beneficieze întotdeauna de transparență, asistență de specialitate și servicii adaptate nevoilor lor.

În cadrul companiei se pune un accent deosebit pe comunicarea inter-umană, indiferent de canalul de comunicare pe care clienții aleg să îl folosească. Pentru a facilita comunicarea, strategia companiei viza lansarea unei aplicații dedicate însă, ca urmare a situației recente generate de pandemia de COVID 19, MAILBOXES România s-a văzut nevoită să amâne momentul lansării.

Conceptul de One Stop Shop folosit de MAIL BOXES ETC. pune la dispoziția clienților inclusiv servicii de marketing online și print, atât de necesare pentru antreprenori, indiferent că sunt persoane fizice sau întreprinderi

Clienții au astfel la dispoziție toate uneltele necesare pentru a-și ambala produsele corespunzător, pentru a crea un brand, dar primesc și consiliere în ceea ce privește opțiunile de marketing adaptate nevoilor lor. Mai mult decât atât, MAIL BOXES ETC. reprezintă o platformă de integrare care oferă o gamă extrem de variată și complexă de servicii, dar care reunește efortul creativ al unei întregi echipe de marketing, graphic design și branding, fie că aceștia sunt angajați sau colaboratori. Serviciile oferite merg de la warehousing, stock management, împachetare a produselor, grafică publicitară și design, tipărire profesională și marketing online.

Cifra de afaceri bugetată pentru primul an de activitate

Cei mai mulți clienți care accesează serviciile MAIL BOXES ETC. activează în prezent în domeniul producției, în special magazine online. Pentru primul an de activitate compania a avut bugetată o cifră de afaceri de un milion de euro, însă, ca urmare a situației economice determinată de pandemia de Coronavirus, chiar dacă această cifră nu va fi atinsă, cu siguranță va depăși 500.000 de euro. Acest lucru este posibil datorită serviciilor premium oferite clienților, conceptului unic, dar și faptului că oricare din serviciile oferite de MAIL BOXES ETC. poate fi accesat individual sau sub formă de pachet personalizat.

Modelul de business a fost ajustat la piața românească, astfel încât să se potrivească cât mai bine cerințelor pieței

Un accent deosebit se pune pe serviciile oferite pentru mediul online, având în vedere faptul că acestea au cunoscut o dezvoltare impresionantă, mai ales în ultimii doi-trei ani. În prezent, cele mai solicitate servicii din portofoliul companiei sunt cele de logistică, fulfillment și curierat, aceste trei domenii de activitate contribuind în proporție de 85% la cifra de afaceri a companiei.

Franciza MBE România, o reală oportunitate pentru antreprenorii cu viziune

În ceea ce privește sectorul de investiții, principala investiție a fost în Pilot Store-ul din Timișoara. În prezent, MAIL BOXES ETC. investește într-un centru de learning & training, localizat în Timișoara, și care va reprezenta sediul central dedicat pregătirii celor care aleg să facă parte din povestea MAIL BOXES ETC. Acest centru de learning and training este destinat în special celor care aderă la rețeaua MAIL BOXES ETC., achiziționând franciza.

Faptul că MAIL BOXES ETC. lucrează după un concept care îi permite să acopere o gamă destul de largă de nevoi ale mediului de business din România, dar și gradul înalt de specializare în ceea ce privește serviciile oferite celor care activează în online, fac ca această franciză să fie o oportunitate ideală pentru cei care își doresc să investească într-un business la cheie, care se dezvoltă din ce în ce mai mult, pe măsură ce activitatea se mută în online. Astfel, pe măsură ce activitatea în online se dezvoltă, compania își ajustează și extinde totodată pachetul de servicii oferit, astfel încât să fie “the go to” solution pentru companiile care activează în acest sector.

MAIL BOXES ETC. reprezintă soluția de tip ONE STOP SHOP pentru cei care își mută activitatea în online și au nevoie de servicii integrate

În prezent, Bucureștiul reprezintă o locație de mare interes pentru MBE, compania având în plan deschiderea unui număr de trei până la cinci unități MBE, cel mai probabil în iarna anului 2020. Costurile asociate unei francize MAIL BOXES ETC. variază în funcție de locația aleasă și se încadrează între 20 și 40 de mii de euro.

„Din perspectiva companiei, profilul ideal al unui francizat este cel al unui antreprenor, un problem solver, capabil să se implice în procesul de vânzări și să urmeze modelul pus la dispoziție de MAIL BOXES ETC., care prevede că fiecare echipă trebuie să fie formată dintr-un Shop Assistant, responsabil de Serviciul de Customer Service, un manager de agenție (care de cele mai multe ori este și proprietarul francizei), un grafic designer și unul sau mai mulți șoferi distribuitori”, precizează Dl. Minea.

Efectele pandemiei asupra activității companiei

În situația de criză impusă de starea de urgență, MAIL BOXES ETC. s-a văzut nevoită să închidă agenția și Pilot Store-ul din Timișoara, redirecționându-și întreaga activitate în domeniul online, fără a pierde clienții, ci chiar dublând numărul de clienți obținuți din recomandări.

În ceea ce privește planurile de dezvoltare ale companiei, acestea se împart în două categorii – planul de Retail Network Development pe termen lung, de a dezvolta rețeaua MBE la nivel național, extrem de bine pus la punct, însă decalat în acest moment cu aproximativ opt luni, și planul de dezvoltare pe termen scurt, care prevede dezvoltarea a minim 10 store-uri până la sfârșitul anului viitor, dintre care minimum cinci vor fi în București.

În următorii șapte ani, numărul de pilot store-uri trebuie să ajungă la 50 de unități în România și la 100 de unități în 10 ani

Planuri pentru dezvoltarea echipei

Bineînțeles, un rol important în evoluția companiei îl are echipa, care în momentul de față numără 5 angajați. Pentru anul viitor însă, organigrama prevede 14 membri ai echipei, din moment ce se lucrează în prezent la dezvoltarea Centrului de Learning și Training.

Referindu-se la unul dintre cele mai importante beneficii oferite angajaților, reprezentanții companiei afirmă: „Cel mai important beneficiu oferit angajaților este acela că au posibilitatea de a contribui la dezvoltarea acestui concept MAIL BOXES ETC., un privilegiu de a fi într-o companie care va deveni foarte cunoscută la nivel național, dar care este deja recunoscută la nivel internațional. Posibilitatea de a-și aduce contribuția reprezintă un adevărat privilegiu, reprezentând o șansă ideală pentru cei care sunt interesați de dezvoltarea carierei alături de un brand recunoscut internațional, o companie multinațională cu perspective extrem de favorabile în viitor”, a afirmat, în încheiere, Dl. Adrian Minea, Director General MAIL BOXES ETC.

 

Citiți și despre:

O părere la “Mail Boxes Etc. România urmărește deschiderea a 100 de agenții în următorii 10 ani

  1. Pingback: Mail Boxes Etc. România urmărește deschiderea a 100 de agenții în următorii 10 ani – Reporter

Comentariile nu sunt permise.